  • 11. Data: 2017-03-31 19:00:53
    Temat: Re: TVN Turbo
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > A niektóre programy są z cyklu "For dummies"... Choć częśc z
    > przyjemnością oglądam. Czasem - żeby się pośmiać z tych filozoficznych
    > określeń o "pięknej linii", "wysmakowanym wnętrzu" i jeszcze innych
    > podobnych pierdół. A nikt nie spojrzy i nie powie, że polakierowana na
    > błysk udająca chrom ramka od klimatyzacji na desce masakrycznie odbija
    > się w szybie. Bo a nuż samochodu do testów nie dali... :-)

    Polecam program o samochodach w tok fm, tam własnie zwracaja na takei
    rzeczy uwage - na zle spasowane uszczelki w szybach, na dziwne załamania w
    schowkach gdzie moze wpasc i zniknac długopis albo dowód rejestracyjny etc.
    Takie bardziej ludzkie podejscie.
    Jakos wieczorem o 19 coś czasami trafie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 12. Data: 2017-03-31 19:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Agent0700 k...@w...pl ...

    > Bardzo poważnie :-)
    >
    > Ja lubię jak odkręcają stare śruby, wyjmują pozdzespół jakiś, zakładają
    > drugi i składają.
    >
    > A u mnie tak łatwo nie jest, czasem pół dnia coś się naprawia bo śruby
    > 20 lat temu przykręcone się urywają, ogólnie "panienki" pomagają i jakoś
    > się robi, a u nich jakoś tak idzie jak burza :-)

    A to akurat nieprawda.
    Wielokrotnie pokazuja różne problemy poczawszy od pokazania własnie takich
    urwanych srób, konczac na fachowcach ktorym zlecili robote i po miesiącu
    odebrali auto nie zrobione.
    A ze w programie trwa to 20 minut? Tak to juz jest magicznie w TV... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 13. Data: 2017-03-31 20:00:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-31 o 18:28, Trybun pisze:

    > To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
    > skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
    > zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.

    A to pewnie zależy jaka skrzynia była montowana w 125p?
    Mój ojciec gdzieś połowie lat 80' zanabył nówkę 125p ze skrzynią
    czterobiegową ale podobno to była jakaś od Poloneza.
    Po zakończeniu gwarancji razem z moim wujem, mechanikiem właśnie z
    Poznania, dołożyli do tej skrzyni piąty bieg. Z tego co pamiętam to
    wymienili jakiś wałek i dołożyli kilka kół zębatych z synchronizatorami.

  • 14. Data: 2017-03-31 20:56:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 marca 2017 18:27:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
    > skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
    > zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.

    Nie wiem co masz na myśli pisząc "tamtych latach"
    Ja swoje fiaty miałem i skrzynie przekładałem gdzieś tak 1996-2002

  • 15. Data: 2017-03-31 22:50:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-31 o 18:26, Trybun pisze:

    > I pewnie wtedy gdyby się kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
    > pewnością nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
    > rączka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
    > dotoczeniem wałka rozrządu do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
    > skrzynki 4ki na 5kę, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał się podjąć.

    To że nikt tego nie chciał robić nie oznacza że się nie da.
    Dobrym przykładem tego był Bis w czasie zmian ustrojowych.
    Mechanicy siedzieli i modlili się o klienta ale jak przyjechał
    bisem to nagle żaden nie miał czasu.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-04-01 01:01:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-31 o 19:00, Budzik pisze:
> [...]
    > odebrali auto nie zrobione.
    > A ze w programie trwa to 20 minut? Tak to juz jest magicznie w TV... :)

    Ktoś złośliwy mógł by powiedzieć, że jeśli pokazują warsztat Adama K. -
    Motoricus, to wszystko "gra i bucy", a jak inny warsztat, to "brud,
    smród i ubóstwo" ;)
    Ale programy mają to do siebie, że z założenia muszą być nieco tendencyjne.

    Mało oglądam programy Adama (widziałem kilka, może kilkanaście), ale też
    naciął się na minę z jakimś bodajże MB124.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2017-04-01 05:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > smród i ubóstwo" ;)
    > Ale programy mają to do siebie, że z założenia muszą być nieco

    Nie, zdecydowanie nie.
    Takie sytuacje widziałem moze ze 2 razy, ze ktos mu nawalił.
    W innych przypadkach raczej jest tak, ze jest ok, w koncu to jakas
    dodatkowa reklama.

    > Mało oglądam programy Adama (widziałem kilka, może kilkanaście), ale
    > też naciął się na minę z jakimś bodajże MB124.

    Co tylko dowodzi, ze nie zawsze jest lekko ładnie i przyjemnie.
    Widziałem raz czy drugi ze odwalił auto juz na starcie stwierdzajac ze z
    tego nie da się zrobić nic sensownego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 18. Data: 2017-04-01 15:12:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
    > skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
    > zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.

    Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechęcać mechaników do
    męczenia się z nietypowym zleceniem.
    Starsze 125p miały sprzęgło sterowane hydraulicznie i podobno węższy tunel.
    Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzęgło na linkę i szerszy tunel.
    Do 125p hobbyści wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z Poloneza.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2017-04-02 08:45:22
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-31 o 22:50, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Dobrym przykładem tego był Bis w czasie zmian ustrojowych.
    > Mechanicy siedzieli i modlili się o klienta ale jak przyjechał

    Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
    FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

  • 20. Data: 2017-04-02 08:45:52
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-31 o 20:00, nadir pisze:

> [...]
    > Poznania, dołożyli do tej skrzyni piąty bieg. Z tego co pamiętam to
    > wymienili jakiś wałek i dołożyli kilka kół zębatych z synchronizatorami.

    Możliwe że była jakaś różnica. Jedyne co jest pewne to jest to że na
    pewno różniły się lewarkiem zmiany biegów,. Ale to chyba nie to było
    główną przeszkodą ,że w efekcie znajomy był odprawiany z kwitkiem.