-
1. Data: 2017-03-31 14:29:31
Temat: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?
-
2. Data: 2017-03-31 14:42:43
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Agent0700 <k...@w...pl>
W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:
>
> Na ile poważnie
Bardzo poważnie :-)
Ja lubię jak odkręcają stare śruby, wyjmują pozdzespół jakiś, zakładają
drugi i składają.
A u mnie tak łatwo nie jest, czasem pół dnia coś się naprawia bo śruby
20 lat temu przykręcone się urywają, ogólnie "panienki" pomagają i jakoś
się robi, a u nich jakoś tak idzie jak burza :-)
Jacek
-
3. Data: 2017-03-31 14:48:39
Temat: Re: TVN Turbo
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:
>
> Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
> nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
> czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?
>
Widziałeś kiedyś program lub czytałes w prasie motoryzacyjnej jakiś
krytyczny tekst na temat samochodów? Jeśli już, to na temat takich co
wyszły z produkcji. Mechanizm jest prosty - dziennikarz dostaje
zaproszenie na Maderę na prezentację nowego modelu. Spędza tam kilka dni
na koszt firmy. W Polsce dostaje np. na 2 tygodnie "samochód do testów".
Napisałbyś po takiej ofercie krytyczny tekst?
TVN Turbo to w dodatku przykład hipokryzji - kręcą różnych piratów, a
sami stają gdzie chcą i jeżdżą łamiąc przepisy.
A niektóre programy są z cyklu "For dummies"... Choć częśc z
przyjemnością oglądam. Czasem - żeby się pośmiać z tych filozoficznych
określeń o "pięknej linii", "wysmakowanym wnętrzu" i jeszcze innych
podobnych pierdół. A nikt nie spojrzy i nie powie, że polakierowana na
błysk udająca chrom ramka od klimatyzacji na desce masakrycznie odbija
się w szybie. Bo a nuż samochodu do testów nie dali... :-)
T.
-
4. Data: 2017-03-31 15:37:32
Temat: TVN Turbo
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma
trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek
wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same
gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i
wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna
zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny
szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.
-
5. Data: 2017-03-31 16:05:11
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-03-31 o 14:48, T. pisze:
> W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:
>>
>> Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
>> nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
>> czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej
>> pojęcie?
>>
>
> Widziałeś kiedyś program lub czytałes w prasie motoryzacyjnej jakiś
> krytyczny tekst na temat samochodów? Jeśli już, to na temat takich co
> wyszły z produkcji. Mechanizm jest prosty - dziennikarz dostaje
> zaproszenie na Maderę na prezentację nowego modelu. Spędza tam kilka
> dni na koszt firmy. W Polsce dostaje np. na 2 tygodnie "samochód do
> testów". Napisałbyś po takiej ofercie krytyczny tekst?
> TVN Turbo to w dodatku przykład hipokryzji - kręcą różnych piratów, a
> sami stają gdzie chcą i jeżdżą łamiąc przepisy.
> A niektóre programy są z cyklu "For dummies"... Choć częśc z
> przyjemnością oglądam. Czasem - żeby się pośmiać z tych filozoficznych
> określeń o "pięknej linii", "wysmakowanym wnętrzu" i jeszcze innych
> podobnych pierdół. A nikt nie spojrzy i nie powie, że polakierowana na
> błysk udająca chrom ramka od klimatyzacji na desce masakrycznie odbija
> się w szybie. Bo a nuż samochodu do testów nie dali... :-)
> T.
Nie w tym problem. Tu, w tym przypadku nie chodzi o promocję ani tym
bardziej reklamę czegoś. Chodzi o kompetencje tego prowadzącego, bo ja
chociaż, można powiedzieć laik w tych sprawach, w kilku kwestach
przyłapałem go na tym że opowiada chorobliwe wręcz głupoty.
-
6. Data: 2017-03-31 16:08:26
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-03-31 o 15:37, Zenek Kapelinder pisze:
> Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma
trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek
wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same
gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i
wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna
zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny
szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.
Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem
ze słowami - "nie da się, za dużo problemów z taka zamianą", z tego co
pamiętam największy problem miało podobno być połączenie z wałem
napędowym. Nie pamiętam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba
wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coś innego...
Fabrycznie owszem - drugi FSO tego gościa miał już fabrycznie
zainstalowaną 5tkę.
-
7. Data: 2017-03-31 16:13:48
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu piątek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
A co z ta skrzynią piątka niby nie tak?>
4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnoręcznie zakładałem skrzynie
pięciobiegową.
Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
W ostatnim z moich duzych fiatów to ta pięciobiegowa skrzynia w praktyce
czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem więc z niego.
-
8. Data: 2017-03-31 16:15:54
Temat: Re: TVN Turbo
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 31 marca 2017 16:08:01 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> W dniu 2017-03-31 o 15:37, Zenek Kapelinder pisze:
> > Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma
trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek
wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same
gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i
wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna
zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny
szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.
>
>
> Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem
> ze słowami - "nie da się, za dużo problemów z taka zamianą", z tego co
> pamiętam największy problem miało podobno być połączenie z wałem
> napędowym. Nie pamiętam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba
> wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coś innego...
>
> Fabrycznie owszem - drugi FSO tego gościa miał już fabrycznie
> zainstalowaną 5tkę.
No wiesz. Dziś nie jest problemem znalezienie warsztatu gdzie ci z aluminium czy
stali wyfrezują, nagwintują wszelkiej maści przekladki, "przejściówki" i inne
pierdoły których zwykly warszat ani nie kupi ani nawet nie wie że istnieją.
No i jakby sie troche nachodzić to i odpowiednie częsci dorobią, zahartują, odpuszczą
i nawet nawęglą czy zaazotują jak trzeba. TV ma kase i czas więc jak ktoś jest
obrotny i wie gdzie daną część sie da dorobić to dorobią.
Ale zgadzam sie takie programy to czasem poważna porażka.
Pamietam jak polegli na tym niezniszczalnym mercedesie co im zgnił i nigdzie nie dało
się znaleźć odpowiednich blach i nawet czesci które dał sam Mercedes-Benz nie
pomogły. Gostek przyjechał do nich autem jeżdzącym a spowrotem dostał kupe szmelcu na
lawecie prosto na złom :)
No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo format kupili
amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest za trudne i za drogie :)
-
9. Data: 2017-03-31 18:26:59
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-03-31 o 16:15, s...@g...com pisze:
>
>>
>> Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem
>> ze słowami - "nie da się, za dużo problemów z taka zamianą", z tego co
>> pamiętam największy problem miało podobno być połączenie z wałem
>> napędowym. Nie pamiętam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba
>> wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coś innego...
>>
>> Fabrycznie owszem - drugi FSO tego gościa miał już fabrycznie
>> zainstalowaną 5tkę.
> No wiesz. Dziś nie jest problemem znalezienie warsztatu gdzie ci z aluminium czy
stali wyfrezują, nagwintują wszelkiej maści przekladki, "przejściówki" i inne
pierdoły których zwykly warszat ani nie kupi ani nawet nie wie że istnieją.
>
> No i jakby sie troche nachodzić to i odpowiednie częsci dorobią, zahartują,
odpuszczą i nawet nawęglą czy zaazotują jak trzeba. TV ma kase i czas więc jak ktoś
jest obrotny i wie gdzie daną część sie da dorobić to dorobią.
>
> Ale zgadzam sie takie programy to czasem poważna porażka.
> Pamietam jak polegli na tym niezniszczalnym mercedesie co im zgnił i nigdzie nie
dało się znaleźć odpowiednich blach i nawet czesci które dał sam Mercedes-Benz nie
pomogły. Gostek przyjechał do nich autem jeżdzącym a spowrotem dostał kupe szmelcu na
lawecie prosto na złom :)
>
> No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo format kupili
amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest za trudne i za drogie :)
I pewnie wtedy gdyby się kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
pewnością nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
rączka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
dotoczeniem wałka rozrządu do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
skrzynki 4ki na 5kę, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał się podjąć.
-
10. Data: 2017-03-31 18:28:01
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
> W dniu piątek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
> A co z ta skrzynią piątka niby nie tak?>
> 4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnoręcznie zakładałem skrzynie
pięciobiegową.
> Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
> W ostatnim z moich duzych fiatów to ta pięciobiegowa skrzynia w praktyce
czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem więc z niego.
To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.