  • 41. Data: 2020-01-26 18:01:54
    Temat: Re: TV4 . Pierwszeństwo.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 17:32:32 +0100, Leo56 napisał(a):

    > Znak przejścia nie znika, bo nie ma takiego przepisu.
    > Znak przejścia mówi o pierwszeństwie pieszego na przejściu.
    > Znak pierwszeństwa znika tylko wtedy, gdy dotyczy pierwszeństwa PRZEJAZDU.

    No, znak przejscia w polowie dotyczy przejazdu :-)

    J.

  • 42. Data: 2020-01-26 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Leo56 o...@s...pl ...

    > Zakuta pało, nadal nie rozumiesz, że pieszy na przejściu ZAWSZE
    > MA PIERWSZEŃSTWO. ŻADNE sygnalizacje nie uniewazniają
    > tego pierwszeństwa.
    > Nie ma takiego zapisu w PoRD.

    Pomijajac bzdurnosc argumentacji, prosiłbym jednak o zwrot o 180 stopni,
    udac sie do rodziców, złozyc reklamacje co do wychowania i sposobu
    dyskusji i potem ewentualnie wrocic i probowac kontynuowac tutaj.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 43. Data: 2020-01-26 21:17:50
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-26 18:59, Budzik wrote:

    > Pomijajac bzdurnosc argumentacji, prosiłbym jednak o zwrot o 180 stopni,
    > udac sie do rodziców, złozyc reklamacje co do wychowania i sposobu
    > dyskusji i potem ewentualnie wrocic i probowac kontynuowac tutaj.

    Idźże stąd głupku

  • 44. Data: 2020-01-26 21:26:01
    Temat: Re: TV4. Pierwszeństwo pieszego.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 17:18, Leo56 pisze:

    > Pierwszeństwo pieszego na przejściu nie jest eliminowane
    > przez sygnalizację, bo sygnalizacja eliminuje tylko znaki pierwszeństwa
    > dla pojazdów art. 5.3 PoRD, nie eliminuje pierwszeństwa pieszego
    > na przejściu.

    Pierwszeństwo pieszego na przejściu, gdy wlazł na czerwonym, wynika
    tylko z V przykazania.

  • 45. Data: 2020-01-26 21:36:43
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 21:26, t-1 pisze:

    > Pierwszeństwo pieszego na przejściu, gdy wlazł na czerwonym, wynika
    > tylko z V przykazania.

    Z takim podejściem to i na chodniku tylko z tego wynika.

  • 46. Data: 2020-01-26 22:01:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PlaMa,

    Sunday, January 26, 2020, 2:38:14 PM, you wrote:

    > Bo ponieważ?

    Ogólnie §95 rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych a w
    szczególności ust. 2:

    ,,2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator,jeżeli:
    1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom"

    Oczywiście formalnie nie jest to pierwszeństwo. Ale realnie do tego
    się to sprowadza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2020-01-26 22:14:02
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > Ogólnie §95 rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych a w
    > szczególności ust. 2:

    Łojezu.

    Wyobraź sobie drogę jednojezdniową, dwupasmową z pasami prowadzącymi w
    przeciwnych kierunkach. Na tej drodze jest przejście oznaczone P-10 oraz
    D-6. Jest także sygnalizacja świetlna. Dla pełnej jasności sytuacji -
    brak jest przejazdu dla rowerzystów.

    Zechcesz mi dopasować tutaj swoją teorię o pierwszeństwie na skrzyżowaniu?

  • 48. Data: 2020-01-26 22:42:06
    Temat: Re: TV4 Drogówka 2020.01.2513:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 15:48, 'TomN' pisze:
    > Akarm w

    > [...]
    >
    > Pierwszy link:
    > <https://nto.pl/przepisy-ruchu-drogowego-pamietaj-o-
    prawej-rece/ar/4091771>

> [...]
    > [...]
    > Uważaj na skrzyżowanych równorzędnych. Są nieoznakowane i często dochodzi
    > tam do kolizji.
    > [...]
    > Ustępujemy wszystkim pojazdom nadjeżdżającym z Twojej prawej strony
    > [...]
    > Skręcając w lewo - wszystkim pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka jadącym na
    > wprost lub skręcającym w prawo
    > [...]
    >
    > Taaa dziadziu... Zasada to nie kwas, nikt o kwasie prawej reki nie słyszał,
    > ale wielu o zasadzie prawej reki słyszało, wiec YPB?

    Nadal nie ma żadnego wyjaśnienia "zasady prawej ręki".
    Przytaczasz cały czas określenie "pierwszeństwo z prawej strony", a ani
    jednego wyjaśnienia na czym polega "pierwszeństwo ustalane na zasadzie
    prawej reki".
    Jesteś niepełnosprawny intelektualnie? :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 49. Data: 2020-01-26 22:56:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-01-25 o 19:05, Cavallino pisze:

    > Bo mają 4 koła i lepiej hamują.

    Kierując pojazdem gorzej chamującym należy jechać bliżej, jako
    młotocyklista. Trzymanie odległości jest dla mientkich wacków.

  • 50. Data: 2020-01-26 23:25:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Władowałem się tak w kufer samochodu.
    Rowerem.
    Jakby nie cwaniaczył i nie wyprzedził mnie na skręcie w lewo na skrzyżowaniu, to by
    miał nieporysowany ;-)
    Co do odstępu to jeździj po mieście tak, żeby zabezpieczyć się przed stanięciem
    każdego w miejscu, powodzenia.
    Mam OC więc co mi czyjś lakier, natomiast co do babci tej czy jakiejkolwiek inne to
    spie..... z miejsca wypadku zanim zdążysz wyjść
    zna kierownicy.

    -----