  • 1. Data: 2011-02-01 21:25:55
    Temat: [TV] włamy na komórkę
    Od: z <z...@g...pl>

    Na tvp2 właśnie był reportaż o włamaniach na komórkę i nabijaniu
    płatnych smsów na koszt ofiary.
    Ludzieee czytajcie umowy (drobne druczki) ale pilnujcie też swojego
    konta. Była mowa o włamaniu na komórkę to znaczy na urządzenie.
    Co można oprócz kontroli połączeń zrobić i jakich tel. unikać.
    Czyżby przyszła pora na programy antywirusowe i zapory w komórkach?

  • 2. Data: 2011-02-01 21:46:36
    Temat: Re: [TV] włamy na komórkę
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    z pisze:
> [...]
    > Co można oprócz kontroli połączeń zrobić i jakich tel. unikać.
    > Czyżby przyszła pora na programy antywirusowe i zapory w komórkach?

    nie da sie włamać na "do komputera" albo "na komórkę" Te terminy zostały
    wprowadzone przez podwórkowyk ekspertów od instalacji XP, którzy serial
    znają na pamięć. na jakie komórki sie włamywali? takie bez BT i wifi? to
    ja chyle czoła! a moze jednak znaleźli jakąś "dziurę" w systemie
    operacyjnym, otwartą przez użytkownika?

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-02-01 22:07:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 22:46:36 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > znają na pamięć. na jakie komórki sie włamywali? takie bez BT i wifi? to
    > ja chyle czoła! a moze jednak znaleźli jakąś "dziurę" w systemie

    Np. jednakowe i publicznie znane hasło terminala we wszystkich iPhone po
    jailbreaku, pomijając kilku użytkowników którzy wiedzieli, że trzeba
    zmienić.
    Zakresy IP operatorów komórkowych są znane, wystarczy przeskanować zakres
    pod kątem otwartości telnet/ssh, tam gdzie otwarte, sprawdzić hasło.
    Prosty skrypt wydłubie kilkadziesiąt telefonów w kilkanaście minut.
    Telefony z Androidem miewają podobne problemy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 4. Data: 2011-02-02 01:12:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 22:07:32 +0000, Waldek Godel wrote:
> [...]
    >pod kątem otwartości telnet/ssh, tam gdzie otwarte, sprawdzić hasło.
    >Prosty skrypt wydłubie kilkadziesiąt telefonów w kilkanaście minut.

    A nie ma u operatorow jakiegos proxy/firewalla ktory nie przepusci
    polaczen w te strone ?

    J.

  • 5. Data: 2011-02-02 01:25:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 02 Feb 2011 02:12:17 +0100, J.F. napisał(a):

    > A nie ma u operatorow jakiegos proxy/firewalla ktory nie przepusci
    > polaczen w te strone ?

    A jak rozwiązałbyś płacz tych wszystkich co chcą się łączyć po ssh ze
    sprzętem po GSM/3G?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "G1 za 49zł to chyba dobry pomysl. Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -

  • 6. Data: 2011-02-02 07:52:31
    Od: z <z...@g...pl>

    A tak dla Kowalskiego :-)
    Jeśli mam tel. bez wifi, bluetooth wyłączony a połączenie internetowe
    nieskonfigurowane to mogę spać spokojnie.
    Jazda zacznie się jak będę miał wifi. Trzeba wniknąć w hasła bo
    domyślnie jest niebezpiecznie.

    PS. Tylko że... skoro można się włamać do routera (mimo haseł, ustawień)
    to i do komórki pewnie też. :-(

  • 7. Data: 2011-02-02 09:53:03
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-02-02 02:25, Waldek Godel wrote:

    > A jak rozwiązałbyś płacz tych wszystkich co chcą się łączyć po ssh ze
    > sprzętem po GSM/3G?

    Za pomoca doplaty za publiczny adres, tak to chyba sie rozwiazuje
    w wiekszosci ofert ktore w ogole zakladaja udostepnianie takowegoz.
    Standardowo to jednak uzywa sie adresacji z RFC1918 + natownic.

    Wiec jesli ktos wezmie opcje public IP i ktos mu sie wlamie, to juz
    troche na wlasne zyczenie. Zreszta na takim adresie pewnie stanie
    wowczas predzej cos innego niz smartfon ("serwer", kamera, monitoring).

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2011-02-02 10:12:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 02 Feb 2011 10:53:03 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

    > Za pomoca doplaty za publiczny adres, tak to chyba sie rozwiazuje
    > w wiekszosci ofert ktore w ogole zakladaja udostepnianie takowegoz.
    > Standardowo to jednak uzywa sie adresacji z RFC1918 + natownic.

    a co zrobisz drogi Watsonie, żeby zablokować włamy z innej komórki w tej
    samej klasie adresowej, co? Co tym razem zablokujesz userom?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

  • 9. Data: 2011-02-02 11:15:32
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-02-02 11:12, Waldek Godel wrote:

    > a co zrobisz drogi Watsonie, żeby zablokować włamy z innej komórki w tej
    > samej klasie adresowej, co? Co tym razem zablokujesz userom?

    Czy slyszales o szeregu metod na izolacje uzytkownikow, Sherlocku?
    Zrob test i zobacz do ilu uzytkownikow sie podlaczysz pracujac w jakims
    domyslnym APN'ie. Popatrz tez na wlasna maske podsieci.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2011-02-02 11:17:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 02 Feb 2011 12:15:32 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

    > Czy slyszales o szeregu metod na izolacje uzytkownikow, Sherlocku?
    > Zrob test i zobacz do ilu uzytkownikow sie podlaczysz pracujac w jakims
    > domyslnym APN'ie. Popatrz tez na wlasna maske podsieci.

    Bo APN mają wbudowane takie funkcje. Sieci GSM w Polsce pracują po pierwsze
    na publicznych IP, po drugie nie mają takich funkcji. Kto zapłaci za ich
    implementację?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS