  • 11. Data: 2010-02-25 14:55:45
    Temat: Re: TV w motelu
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hm5dml$e3v$1@nemesis.news.neostrada.pl,
    Nick <n...@w...pl> nabazgrał:
    > Prosze o pomoc .:

    (ciap)

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    --
    Włodek

  • 12. Data: 2010-02-25 16:00:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    > Co skomplikowanego widzisz w określeniu "zespół anten
    > teresterycznych"? Oczywiście mówię o skomplikowaniu dla
    > przeciętnego umysłu, a nie dla takiego, który
    > reprezentujesz...

    Odnoszę wrażenie, że coś mieszasz. Jedyne odnośniki dotyczące pojęć
    "teresteryczny" i "terestyczny" dotyczą nawigacji...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2010-02-26 09:25:42
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Odnoszę wrażenie, że coś mieszasz. Jedyne odnośniki
    > dotyczące pojęć
    > "teresteryczny" i "terestyczny" dotyczą nawigacji...

    Terrestrial znaczy - naziemny :-)
    Przyjęło się (chyba ze względu na trudną wymowę,
    terestryczny ciężej się wymiawia) nazywać anteny do odbioru
    naziemnego antenami terresterycznymi. Myślałem że to wiesz,
    ale widać nie :-).
    Dla jasności: w googlach wpisałem "antena terestryczna" i
    jakoś na pierwszej stronie wyskoczyło kilka opisów właśnie
    takich układów :-).

  • 14. Data: 2010-02-26 09:28:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Terrestrial znaczy - naziemny :-)

    W slowniku marketoidiotycznym.

  • 15. Data: 2010-02-26 09:42:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Friday, February 26, 2010, 10:25:42 AM, you wrote:

    Przywracam wycięty kontekst
    ===8<===

    ===8<===

    > Terrestrial znaczy - naziemny :-)

    Dlaczego wyciąłeś cytat, w którym wyraźnie piszesz przez jedno "r"?

> [...]
    > ale widać nie :-).
    > Dla jasności: w googlach wpisałem "antena terestryczna" i

    A teraz jeszcze zmieniasz "teresteryczna" na "terestryczna"?

    > jakoś na pierwszej stronie wyskoczyło kilka opisów właśnie
    > takich układów :-).

    Jakoś nie widzisz 'Nie znaleziono żadnych wyników wyszukiwania dla
    hasła "antena terestryczna"'?

    Ciężko się rozmawia z demagogami. Dla jasności: jesteś PRowcem?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-02-26 09:45:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ghost,

    Friday, February 26, 2010, 10:28:12 AM, you wrote:

    > W slowniku marketoidiotycznym.

    Zdecydowanie - sprawdzam odnośniki i to kompletnie świeża moda. Co
    kretynom od PRu przeszkadzało w normalnym słowie "naziemny"?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-02-26 09:53:09
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ciężko się rozmawia z demagogami. Dla jasności: jesteś
    > PRowcem?

    Nie. Dla jasności od 20 lat zajmuję się telewizją kablową. I
    od początku tej pracy określenie "antena teresteryczna"
    funkcjonowało normalnie w tym środowisku :-). To że czegoś
    nie wiesz nie znaczy że to nie istnieje...
    Nie mam zamiaru spierać się z Tobą o jedno "r" ani Cię
    przekonywać.

  • 18. Data: 2010-02-26 09:54:57
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > W slowniku marketoidiotycznym.

    Koniecznie musi być w słowniku? Każda branża ma swój
    niepisany słownik... Jeśli nie zajmujesz się tą dziedziną to
    niekoniecznie musisz znać wszystkie używane w niej
    określenia.

  • 19. Data: 2010-02-26 10:22:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Friday, February 26, 2010, 10:53:09 AM, you wrote:

> [...]
    > nie wiesz nie znaczy że to nie istnieje...
    > Nie mam zamiaru spierać się z Tobą o jedno "r" ani Cię

    Zajmowałem się antenami już ponad 30 lat temu - jako małolat
    dorabiałem sobie instalacją a potem traktowałem to jako źródło
    dodatkowego zarobku - dopóki zdrowie pozwalało. A podane przez Ciebie
    słowa, gdyby faktycznie były czymś więcej niż pseudobranżowym
    bełkotem, dawno wylądowałyby w słowniku. Używasz słów, które mają
    swoje znaczenie w nawigacji i jest to znaczenie zupełnie inne od tego,
    które usiłujesz mu przypisać. Ale ty zapewne z tych, co to używają
    pojęć "woltaż", "amperaż", "trafok", "kondy" itd.

    Nie ma potrzeby zaśmiecanie języka polskiego pseudofachowym
    badziewiem, wypierającym normalne słownictwo. Po raz kolejny, co złego
    jest w słowie "naziemny", że trzeba łamać sobie język bełkotem?
    Próbujesz uchodzić _tu_ za góró (nie poprawiać!)? To źle trafiłeś.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2010-02-26 11:22:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Koniecznie musi być w słowniku? Każda branża ma swój niepisany słownik...
    > Jeśli nie zajmujesz się tą dziedziną to niekoniecznie musisz znać
    > wszystkie używane w niej określenia.

    Tylko że w branży elektroniki RTV (nie mylić z działem RTV w sklepie) od
    czasów SAT używano określenia "antena naziemna". Twoje okreslenie słyszę
    pierwszy raz w życiu i mam wrażenie, że pochodzi z kiepskiego tłumaczenia
    angielskiego tekstu.