  • 1. Data: 2012-01-04 11:29:00
    Temat: TV naziemna cyfrowa a komputer
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
    naziemnej, która ponoć jest w moim miescie. Karta musi byc w standardzie
    DVB-T i działać na mpeg-4? Jak to wygląda z anteną? Cyfrowa nie wymaga anteny
    dachowej? Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie,
    jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy
    oknie?
    Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?
    W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 2. Data: 2012-01-04 11:31:30
    Temat: Re: TV naziemna cyfrowa a komputer
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 04/01/2012 11:29, Adramelech wrote:
> [...]
    > jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy

    Dokładnie ta sama antena jest potrzebna - sprawdź, czy nadajnik masz
    w tym samym miejscu, co poprzedni.

    > Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?
    > W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

    Najczęściej działa, czasem trzeba kombinować z antenką, stawiać bliżej
    okna, lub dokupić mocniejszą 'pokojową' antenę (co nie zmienia faktu,
    że ta na zewnątrz to najlepsze rozwiązanie - wszystko też zależy
    od odległości od nadajnika, bo wtedy decydujesz o rodzaju anteny).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-01-04 11:44:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Jan 2012 11:29:00 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

    > Witam
    >
    > Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
    > naziemnej, która ponoć jest w moim miescie.
    Jakie to miasto? Odpowiedzi w sprawie anteny od tego zależą :)

    > Karta musi byc w standardzie DVB-T i działać na mpeg-4?
    tak

> [...]
    > jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy
    TV cyfrowa ma nieco mniejsze wymagania co do jakości sygnału. Stąd
    nierzadko do dobrego odbioru wystarczy antena na której by się analoga nie
    dało oglądać z uwagi na odbicia lub zakłócenia impulsowe. Lecz co do zasady
    - bez zmian. Jeśli na danej instalacji dało się oglądać analog, to i cyfra
    będzie OK.

    > Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?
    > W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?
    A, tego to nie wiem, nie znam wynalazków dla kompów. Ale bym nie kupił bez
    sprawdzenia i możliwości zwrotu. Licz się z tym że program do obsługi
    będzie się ciął czy zawieszał, zmiana kanału na inny będzie trwała kilka
    sek, interfejs będzie zrobiony przez naćpanego programistę, pilot nie
    zapewni podstawowych funkcji, fonia będzie do d..., niektóre kanały będą
    zasyfione zakłóceniami z kompa i takie tam...

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-01-04 14:29:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Adramelech" napisał w wiadomości grup
    > Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
    > naziemnej, która ponoć jest w moim miescie.

    To najpierw sprawdź.

    > Karta musi byc w standardzie DVB-T i działać na mpeg-4?

    Tylko dvb-t. Kodowanie nie ma nic do tego...

    > Jak to wygląda z anteną?

    Normalnie

    > Cyfrowa nie wymaga anteny dachowej?

    Tobie działa wifi bez anten? Analog działa bez anteny?

    > Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie,
    > jak się takie coś spisuje?

    Do 5 km.

    > Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy oknie?

    Ma być tak ustawiona, aby sygnał do niej docierał. Anteny pokojowe są ch**a
    warte i lepiej samemu zrobić antenę.

    > Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?

    Tak, ale na IT9135 (pozostałe są mniej czułe).

    > W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

    Kartę graficzną z dxva.

  • 5. Data: 2012-01-04 15:39:15
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 4 stycznia 2012 (12:29:00) napisano:

    > Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
    > naziemnej, która ponoć jest w moim miescie. Karta musi byc w standardzie
    > DVB-T i działać na mpeg-4?

    Musi być DVB-T. Dekodowanie MPEG jest (chyba zawsze) robione przez
    software.

> [...]
    > Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie,
    > jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy

    Generalnie, DVB-T ma znacznie mniejsze wymagania co do anteny, niż
    analogowa TV. Nie oznacza to jednak, że wcale anteny nie potrzebuje.

    Ja mam taki tani tunerek na USB z Allegro za 60zł. Była do niego
    dołączona antenka - taki patyczek 10cm. Działa, ale tylko wtedy, jak
    się antenke postawi na parapecie za oknem. Pewnie, gdybym mieszkał
    bliżej nadajnika, to by działało zawsze. Pewnie, jakbym mieszkał dalej
    od nadajnika - to by nawet wystawianie za okno nie pomagało.

    Przy wyborze konkretnego modelu polecam Ci zwrócić uwagę na to, aby
    miał w miarę możliwości typowe gniazdo antenowe - ten mój ma takie do
    niczego nie podobne, i nie ma jak do niego podłączyćinnej anteny, niż
    ta, która była w zestawie.

    > Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?

    Da się, przy zastrzeżeniu co do anteny jak wyżej.

    > W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

    Cokolwiek, byleby miało normalne gniazdo antenowe.

    Warto zwrócić uwagę co do softu - okazało się, że sprzedawca do tego
    mojego tunerka dodawał piracki soft :). Na szczęście pod Win7 bez
    problemu urządzenie współpracuje z WindowsMediaCenter, ale pod WinXP
    miałem problem ze znalezieniem oprogramowania, z którym by to dobrze
    działało.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 6. Data: 2012-01-04 16:42:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > problemu urządzenie współpracuje z WindowsMediaCenter, ale pod WinXP
    > miałem problem ze znalezieniem oprogramowania, z którym by to dobrze

    Jak sterowniki są oparte o BDA to niema najmniejszego problemu ze znalezieniem
    oprogramowania.

  • 7. Data: 2012-01-05 07:55:54
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    A do notebooka?

    -----

  • 8. Data: 2012-01-05 08:10:11
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Yakhub <y...@g...pl> Odpowiedz na

> [...]
    > problemu urządzenie współpracuje z WindowsMediaCenter, ale pod WinXP
    > miałem problem ze znalezieniem oprogramowania, z którym by to dobrze

    Myśle że kupie tę:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2002459531
    Na oko ma normalne wejście anteonowe (czekam na odpowiedź sprzedawcy).
    Szkoda tylko że nie wiadomo na jakim to czipie siedzi.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 9. Data: 2012-01-05 08:35:02
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości

    > Myśle że kupie tę:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=2002459531
    > Na oko ma normalne wejście anteonowe (czekam na odpowiedź sprzedawcy).
    > Szkoda tylko że nie wiadomo na jakim to czipie siedzi.

    Jak kupisz, to koniecznie podziel się uwagami.
    Za tę cenę, wydaje sie, że nie może działać:).

    Artur(m)

  • 10. Data: 2012-01-05 09:28:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup
    > A do notebooka?

    Nowe (i kilkuletnie) notebooki mają odpowiednią kartę graficzną.