  • Data: 2012-01-04 15:39:15
    Temat: Re: TV naziemna cyfrowa a komputer
    Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W liście datowanym 4 stycznia 2012 (12:29:00) napisano:

    > Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
    > naziemnej, która ponoć jest w moim miescie. Karta musi byc w standardzie
    > DVB-T i działać na mpeg-4?

    Musi być DVB-T. Dekodowanie MPEG jest (chyba zawsze) robione przez
    software.

    > Jak to wygląda z anteną? Cyfrowa nie wymaga anteny dachowej?
    > Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie,
    > jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy
    > oknie?

    Generalnie, DVB-T ma znacznie mniejsze wymagania co do anteny, niż
    analogowa TV. Nie oznacza to jednak, że wcale anteny nie potrzebuje.

    Ja mam taki tani tunerek na USB z Allegro za 60zł. Była do niego
    dołączona antenka - taki patyczek 10cm. Działa, ale tylko wtedy, jak
    się antenke postawi na parapecie za oknem. Pewnie, gdybym mieszkał
    bliżej nadajnika, to by działało zawsze. Pewnie, jakbym mieszkał dalej
    od nadajnika - to by nawet wystawianie za okno nie pomagało.

    Przy wyborze konkretnego modelu polecam Ci zwrócić uwagę na to, aby
    miał w miarę możliwości typowe gniazdo antenowe - ten mój ma takie do
    niczego nie podobne, i nie ma jak do niego podłączyćinnej anteny, niż
    ta, która była w zestawie.

    > Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?

    Da się, przy zastrzeżeniu co do anteny jak wyżej.

    > W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

    Cokolwiek, byleby miało normalne gniazdo antenowe.

    Warto zwrócić uwagę co do softu - okazało się, że sprzedawca do tego
    mojego tunerka dodawał piracki soft :). Na szczęście pod Win7 bez
    problemu urządzenie współpracuje z WindowsMediaCenter, ale pod WinXP
    miałem problem ze znalezieniem oprogramowania, z którym by to dobrze
    działało.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub