  • 51. Data: 2018-06-19 12:43:06
    Temat: Re: TV messenger
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...

    >Wszyscy by tu wszystko chcieli zachować "w takim kształcie". Bo się
    >przyzwyczaili, bo po co zmieniać, bo tak wygodniej. Tymczasem taka
    >Nokia przeskakiwała z kaloszy i opon na radiostacje, potem telefony
    >-- i zawsze na tym dobrze wychodziła. Ostatnio wychodzi gorzej,
    >co jest tylko dowodem na to, że zawsze wszystko rosnąć nie będzie,
    >gwarancji na to nie ma.

    Moze popatrzyli, ze telefon kosztuje dzis mniej niz kalosze (markowe),
    wiec robmy kalosze :-)

    Przy czym:
    -stara Nokia chyba ciagle robi stacje bazowe i inny sprzet dla
    operatorow TK,
    -marka Nokia chyba wrocila do Finow, ale to juz tylko kolejny chinski
    telefon z Androidem bedzie.

    Swoja droga - co sie stalo z ta fabryka telefonow na Wegrzech ?

    J.

  • 52. Data: 2018-06-19 19:09:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Przy czym:
    > -stara Nokia chyba ciagle robi stacje bazowe i inny sprzet dla operatorow
    > TK,

    A muszę sobie przepatrzeć, co to oni tam popełniają, może znajdę coś
    ciekawego, co jest dobre, ale wymyka się masowym trendom? Np. może jakieś
    radio z mniej siejącą końc.owką, i/lub odporniejszym na przesiewy wejściem?

    > -marka Nokia chyba wrocila do Finow, ale to juz tylko kolejny chinski
    > telefon z Androidem bedzie.

    Czyli jak masło Finuu... Ostatnio spojrzałem na opakowanie, jak sprzedawałem
    (tak, znów kasuję w Kalafiorze, P.S.126, Bemowo), to napisane - 47%. Hehm...
    To pewnie z olejem... ciekawe, 15W40, czy 10W30? :P Dobrze, że chociaż
    zniknęło "masło" z nazwy. Tak to widzę z tym powrotem, Ale, czy technologia
    wróci? Skoro M$ się za to zabrał... Choć Złomy Pierdykson... Soniak rozpiął
    się z Erykiem i całe szczęście, bo nazwa była wybitnie "niefotogeniczna".

    > Swoja droga - co sie stalo z ta fabryka telefonow na Wegrzech ?

    Nie to samo, co z HDD? IBMy robili/składali, ale chrzanili sprawę (dużo
    braków), IBM się wkurwił i zabrał zabawki... Nie wiem, może tylko dyski
    mieli takie pechowe?\
    Ech, idę sobie kupić Pulloneza... (nie, nie ma orta...)
    A autobusem pojadę na przystanek Laska Bacci :P (nie będę żartować, że się
    tam czymś rozbiję, to była straszna tragedia 183 luda, musiało być ostro,
    skorośmy nie pogłaskali sowietów po tym; uchylam kapelusza ku czci ofiar).
    Może, w dobie tego, że rzeczy się namnożyło, niech to robi może kilka
    producentów, jeden elektronikę, drugi motoryzację, a nie wszystkiego po
    trochu, jak coś jest do wszystkiego, to jest do dup^Wniczego...? Czyli,
    znajdźmy jakąś swoją specjalizację i trzymajmy się jej? Inaczej osiołkowi w
    żłoby dano, zbyt duży wybór i konsument nie da rady się zdecydować, badano
    to i tak się okazało.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 53. Data: 2018-06-19 19:11:59
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Teraz jak widac tez doplacaja, a wrecz placa wszystko i organizuja sami.
    > Tez nie ma wplywu na pensje ... bo chca placic malo :-)
    >
    > A gdzies tam w tle jest Detroit - miasto, ktore zbankrutowalo.

    ZTCP, połowa się wykruszyła i nie zanosi się na poprawę. Hmm... Może
    zarządzanie by zmienić?
    Abo może nie, to znów polityka, a ja wolę tranzystory, emitery, odporność na
    wtórne przebicie (2N3055/KD502/KD503), prawa Ohma, Kirchhoffa...

  • 54. Data: 2018-06-19 19:28:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-19 o 19:09, HF5BS pisze:

> [...]
    > osiołkowi w żłoby dano, zbyt duży wybór i konsument nie da rady się
    > zdecydować, badano to i tak się okazało.

    Każdy menager dużej korporacji ci powie że wąska specjalizacja to
    najszybsza droga do upadku firmy. Jak robisz statki, instrumenty
    muzyczne, motocykle i diabli wiedza co jeszcze to jak okresowo spadnie
    popyt na jakiś produkt to pociągną działy z innym asortymentem.
    Jak takich nie masz to żegnaj kolejna znana firmo.

    pozdrawiam

  • 55. Data: 2018-06-19 21:22:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 11:32, J.F. pisze:

    > Ale teraz, czy w PRL ?

    Teraz tzn. w przeciągu ostatnich 5 lat.

    > A centrum nie ma parkingu :-)

    Są parkingi i nie ma problemów z zaparkowaniem, ale są to parkingi
    budowane 30-60 lat temu, czyli za komuny.

    > Nie o to chodzi - pod nosem maja 600 tys Wroclaw z przyleglosciami, a
    > oni woza 70 km z Walbrzycha czy 80km z Nowej Rudy.
    > Bo tam ludzie sie ciesza jak maja najnizsza krajowa.

    Ale to chyba chodzi o prostych pracowników?
    Nie sądzę, żeby fachowcy zarabiali najniższą krajową.

    > Teraz jak widac tez doplacaja, a wrecz placa wszystko i organizuja sami.
    > Tez nie ma wplywu na pensje ... bo chca placic malo :-)
    >
    > A gdzies tam w tle jest Detroit - miasto, ktore zbankrutowalo.

    Zawsze możesz się wyprowadzić. Ponoć można bardzo tanio kupić mieszkanie
    czy dom :)

  • 56. Data: 2018-06-19 23:38:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2018 19:28:28 +0200, RadoslawF napisał(a):
> [...]
    > popyt na jakiś produkt to pociągną działy z innym asortymentem.
    > Jak takich nie masz to żegnaj kolejna znana firmo.

    Chyba, ze sie nazywasz Daewoo.
    Albo BMW, VW itp.
    Albo np General Motors, choc on akurat upadl.

    J.

  • 57. Data: 2018-06-20 10:24:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-19 o 23:38, J.F. pisze:

    > Chyba, ze sie nazywasz Daewoo.
    > Albo BMW, VW itp.
    > Albo np General Motors, choc on akurat upadl.

    Co produkuje BMW i VW poza samochodami?

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2018-06-20 19:30:55
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Po co duży, jak może mały?
    > http://phototrans.pl/images/photos/original/207/8288
    76.jpg

    Od razu skojarzyło mi się z linią 305 :)

    > Znacznie gorzej jest dalej od Warszawy, w okolicach Ciechanowa powiedzmy.
    >
    > MJ
    > PS. Czy my aby na temat? :)

    Nie powiesz chyba, że to nie ma na pokładzie żadnej elektroniki?? :))) A
    więc trochę w temacie :DD

  • 59. Data: 2018-06-20 19:43:05
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > popyt na jakiś produkt to pociągną działy z innym asortymentem.
    > Jak takich nie masz to żegnaj kolejna znana firmo.

    Jasna sprawa, wiadomo, że jak fabryka gumowa będzie robić tylko kondony, a
    ludziom nagle podniesie się moralność, przestaną się *.*.*ć pozamałżeńsko i
    nieprokreacyjnie, to kondony stracą rynek zbytu i fabryka pójdzie sie j*.*ć
    i to bez swoich wyrobów, bo już ich nie będzie wytwarzać. A tak, ja np. będą
    robić gumki do ścierania, to proszę, więcej dzieci się urodzi, więcej
    pójdzie do szkołu, trzeba będzie więcej gumek-myszek, aby dzieci mogły się
    uczyć pisania i liczenia. I fabryka zarobi.
    Chodzi mi o sytuację, gdy robi się wszystk(ieg)o (*) po trochu, mydło,
    powidło, gówno, dildo i nawozy, to za dużo kosztów zje ta różnorodność. Po
    kilka rzeczy było by chyba akurat. Mniejsze też ryzyko, że jak coś padnie z
    jednym, np. produkcją erosów, gdy spadnie na ch^Wpysk, w skrajnych
    przypadkach nie pociągnie za sobą wszystkiego.
    (*) pewna gra słów, opisująca tę produkcję, niezbyt oddawalna w piśmie.
    Więc kilka rzeczy wydaje mi się być złotym środkiem. Co by się chyba
    zgadzało z tym, co piszesz.

  • 60. Data: 2018-06-20 19:45:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze możesz się wyprowadzić. Ponoć można bardzo tanio kupić mieszkanie
    > czy dom :)

    Nie jest tak, że jakieś większe mafie, mogły by to powykupywać i czekać na
    koniunkturę? Choćby po to, aby sprzedać, jak wartość wzrośnie i mieć
    pieniążki czyściutkie, jak rzopka niemowlęcia...