  • 11. Data: 2009-10-16 09:04:17
    Temat: Re: TV jako drugi monitor
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Obraz o różnej rozdzielczości pionowej i poziomej (np. 320x512)
    > nie oznacza od razu nie zachowania proporcji (po prostu piksel

    Przedmowcy chyba chodzilo o przeskalowanie obrazu bez zachowania aspect
    ratio, wtedy taki rozciagniety lub zwezony obraz jest koszmarny w
    ogladaniu ;)

  • 12. Data: 2009-10-16 09:19:52
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Robson napisał(a):

    > Przedmowcy chyba chodzilo o przeskalowanie obrazu bez zachowania aspect
    > ratio, wtedy taki rozciagniety lub zwezony obraz jest koszmarny w
    > ogladaniu ;)

    Chyba że tak :-)

    Ale też- co kto lubi. Żona upiera się przy oglądaniu programów
    4:3 w postaci przeskalowania do 16:9 (zamiast pasków bocznych),
    bo "nie po to był kupiony duży TV, żeby go teraz nie wykorzystywać" :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 13. Data: 2009-10-16 12:53:16
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.10.15 20:20, ToMasz pisze:

    > Akurat w tym konkretnym momencie poto ze by wyświetlić film. najpierw na
    > monitorze, ( w celu sprawdzenie coto) potem załączyć TV i poraz drugi
    > odtworzyc ten sam film na monitorze+TV
    > Tak samo, aby pokazać zdjęcia z cyfraka na monitorze i TV.

    To działa bez problemu z kartami Ati. Wystarczy użyć w windowsach opcji
    rozciągnięcia pulpitu (a nie klonowania) na drugi monitor.
    Wówczas filmy i inne programy można sobie na tym drugim ekranie używać i
    to w innej rozdzielczości niż ekran monitora.

    --
    Mar

  • 14. Data: 2009-10-16 13:44:53
    Od: Robson <r...@...pl>

    > bo "nie po to był kupiony duży TV, żeby go teraz nie wykorzystywać" :-)

    ma to tez aspekt psychologiczny, kazdy anorektyk wyglada wtedy jak
    Kwasniewski po wyborach.

  • 15. Data: 2009-10-16 14:32:45
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]

    > 4:3 w postaci przeskalowania do 16:9 (zamiast pasków bocznych),
    > bo "nie po to był kupiony duży TV, żeby go teraz nie wykorzystywać"

    Zmora każdego telewizora panoramicznego. Ludzie wolą oglądać grubasów
    zamiast czarnych brzegów, na dodatek wielu z nich w ogóle nie dostrzega żeby
    było coś nie tak.
    Żeby było gorzej, 4/5 stacji nadaje nieprawidłowy sygnał (np. razem z
    czarnymi pasami), co skutkuje tym, że autodetekcja w telewizorze głupieje -
    i mamy albo jeszcze szersze mordy (z pasami góra-dół) albo znaczek pocztowy
    na środku (z ramką dookoła). A opcje do ręcznej zmiany proporcji zamiast być
    pod przyciskiem na pilocie są gdzieś głęboko w ustawieniach.

    --
    Azarien

  • 16. Data: 2009-10-16 14:36:39
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Marx wrote:
> [...]
    > rozwiazanie najwygodniejsze. I w zasadzie ATI to potrafi ale tylko do
    > rozdzielczosci 1024x768. Dla wyzszych - nie. Czemu? Nie mam pojecia.
    > Z filmami sprawa jest do opanowania - karty ATI maja tzw "tryb
    > teatralny", czyli aktywne okno DirectX z filmem wyswietla sie w
    > calosci ze skalowaniem na TV, mimo ze na monitorze masz zupelnie co
    > innego. Pozwala to np puscic film, zminimalizowac program i pracowac
    > przy komputerze, a ktos tam sobie na TV film oglada
    > Niestety motyw ten jest niemozliwy do wykonania z pokazem zdjec -
    > trzeba obnizyc rozdzielczosc monitora i wlaczyc klonowanie.

    Albo można ustawić pracę dwumonitorową (niezależny obraz na każdym, nawet o
    różnej rozdzielczości) i wszystkie opisane problemy znikają.

    --
    Azarien

  • 17. Data: 2009-10-17 09:31:28
    Od: Michał Łukasik <m...@g...pl>

    Dnia 16.10.2009, Mariusz napisał(a):

    > To działa bez problemu z kartami Ati.

    Żeby nie było, że na czymś działa a na czymś nie. To powinno działać na
    każdej współczesnej (~4 lata wstecz także, a pewnie i dalej) karcie
    graficznej, kwestia tylko zastosowanego oprogramowania (sterowników)
    i odpowiedniego skonfigurowania.

    > Wystarczy użyć w windowsach opcji
    > rozciągnięcia pulpitu (a nie klonowania) na drugi monitor.

    Właśnie.
    Swoją drogą klonowanie IMO miało sens tylko przy kartach starych jak np.
    S3 Savage4 (to akurat pierwsza jaką miałem z TV-Out, a może to była nVidia
    128ZX [???]) gdzie było za mało pamięci na karcie by wyświetlić dwa
    pulpity (w sensownej rozdzielczości).

    > Wówczas filmy i inne programy można sobie na tym drugim ekranie używać i
    > to w innej rozdzielczości niż ekran monitora.

    AFAIR do różnych rozdzielczości potrzebna jest karta z 2*RAMDAC, ale
    faktycznie współcześnie to chyba nie ma żadnej, która nie spełniałaby tego
    warunku.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 18. Data: 2009-10-17 09:45:36
    Od: Michał Łukasik <m...@g...pl>

    Dnia 15.10.2009, ToMasz napisał(a):

    > Czy da sie wiec zmusić TV do
    > wyświetlania takiego obrazu, a właściwie karte graficzną - do wysłania
    > obrazu o takich parametrach? (skrót myślowy: niech sobie karta podzieli
    > ilość punktów razy dwa, i wyśle co chce, byle by obraz z monitora
    > 2000x3000p. był wyświetlany w 100% tak samo na monitorze i telewizorze)

    Pomijając kwestię tego czy TV to wytrzyma dodawać własne rozdzielczości
    można bezpośrednio z opcji dostępnych w detonatorach* (nie każdych, od
    którejś tam wersji i to też AFAIR jakoś "w kratkę"). Można też edytując
    plik .ini monitora/TV (ktoś tu kiedyś podawał 'przepis').

    *pod 7 wygląda to tak http://www.nitka.net.pl/~michu/add_res.png
    pod 2k/XP też działa
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 19. Data: 2009-10-18 09:04:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Dominik & Co pisze:
    > Obraz o różnej rozdzielczości pionowej i poziomej (np. 320x512)
    > nie oznacza od razu nie zachowania proporcji (po prostu piksel

    W przypadku PC *oznacza*. Nie zmusisz aplikacji Windows, aby
    poprawnie skalowały obraz o niestandardowych proporcjach, skoro
    mają problem już z trybem 120 dpi.

    > wyświetlałem w tej rozdzielczości fotki na telewizorze (jeszcze
    > z Amigi 500) i wyglądały jak na tamte czasy zupełnie przyzwoicie.

    Amiga z definicji była przystosowana do pracy z różnymi pro-
    porcjami rozdzielczości. Pecet *był* -- do czasu wprowadzenia
    monopolu VGA.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 20. Data: 2009-10-19 06:00:43
    Od: Marx <M...@n...com>

    Wiktor S. pisze:

    > Albo można ustawić pracę dwumonitorową (niezależny obraz na każdym,
    > nawet o różnej rozdzielczości) i wszystkie opisane problemy znikają.

    tylko gdy masz tv i monitor obok siebie...
    Marx