  • Data: 2012-02-23 10:37:34
    Temat: Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > U mnie się sprawdza. Ale ja, oglądając TV raz na ruski rok, bardziej
    > jestem zainteresowany kwestią "co tam kurna w ogóle teraz nadają" niż
    > obejrzeniem jakiegoś konkretnego programu.

    Ja sobie napisałem własne skrypty w Perlu żeby rozwiązać ten problem.
    Po włączeniu kompa raz dziennie skrypt łączy się ze strona WWW i sciąga
    program telewizyjny dla wybranych przeze mnie programów. Programy te
    wrzuca do plików - dla każdego programu oddzielnie.
    Tak więc po jednorazowym sciągnieciu nie musze sie juz przejmować
    połączeniem z internetem - program na dany dzien jest na dysku.
    Drugi skrypt sprawdza bierzącą godzinę i jako wynik wyrzuca spis
    programów jakie aktualnie lecą w danej chwili. Wyjscie tego skryptu
    jest skierowane na programik Superkaramba (działam pod linuksem), który
    na pulpicie kompa wyswietla spis tego co aktualnie leci w TV. Jeden
    rzut oka i wiem co na którym programie aktualnie leci.
    Dodatkowo jest trzeci skrypt, uruchamiany co minutę, który ma plik z
    wprowadzonymi nazwami interesujących mnie programów - Moze być tez
    fragment słowa np. kultu - co oznacza ze kazde słowo zawierajace ten
    fragment zostanie uznane za zgodne.
    Skrypt ten przeszukuje listę "co leci w tej minucie", porównuje ze
    wzorcami przeszukiwania i jezeli cos znajdzie - wyrzuca komunikat na
    ekran w postaci napisu OSD (grube czerwone litery na dole ekranu przez
    5s). Napis zawiera godzine, nazwe stacji i nazwe programu.
    I tak co minuta - dopóki trwa interesujacy mnie program.
    Dodatkowo wyjscie skryptu podpięte jest pod prgram odtwarzajacy dzwieki
    i w momencie znalezienia programu (ale tylko w pierwszej minucie trwania
    programu - czyli raz tylko) komputer mówi mi tekst: "Znaleziono
    interesujacy Cie program na kanale XXX".
    Kiedys miałem jeszcze pod to wszystko podpięty syntezator głosu, którzy
    mówił konkretnie jaki program na jakim kanale leci, ale synteza była
    sciągana skryptem ze strony Ivony (ten syntezator nie chodzi pod
    linuksem), ale cos zmienili na stronie i ten sposób przestał działac.

    Jedyny minus tego wszystkiego to to, że od czasu do czasu zmieniaja cos
    na stronie www, skad sciagam program i musze walczyć, żeby znowu wydobyć
    program TV z html'a.

    Funkcja przeszukująca jest o tyle dobra, ze sprawdza wszystkie programy
    i jezeli na któryms z nich się coś pojawi, to mi sygnalizuje, wiec jesli
    TV cos puszcza na TVP1, a potem pojawi sie to na TVN, to tez mi to
    pokaże. Jezęli np. wpiszę słowo "sonda", to jezeli kiedykolwiek by sie
    pojawiła na któryms z kanałow powtorka tego programu - będe wiedział :-)

    Kiedys miałem jeszcze porobione linki do programów - jak sie kliknelo na
    nazwe programu, to otwierała sie przegladarka z opisem tego wlasnie
    programu. Ale tak cos pogmatwali na stronach w HTML'ui, ze nie mam
    siły tego znowu odkręcać.

    Tak więc niby ideał, ale jak patrze na to co leci w TV, to ręce opadaja.
    Zadna wyszukiwarka nie pomoże na zalew tandety.....

    --
    Jado

    From New ARM user:
    "I've seen example startup scripts and linker files and I have no idea
    what does what!"