  • Data: 2011-06-09 18:55:24
    Temat: Re: TV Trwam zniknela mi z tunera
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert_J:

    | A Trwam jest prawie na końcu pasma (12603 MHz), więc możliwe
    | że Twój konwerter już trochę źle się czuje i stąd kłopoty...

    Moze to byc tez ew. sprawa charakterystyki toru odbiornika.
    Albo wiazki transpondera.

    Chociaz patrze na sygnal, mam:
    TV Trwam - Astra 1H
    SNR=8.2dB ; BER~500 dla FEC=5/6

    TV Kultura - Astra 1KR
    SNR=10.5dB ; BER=0 dla FEC=7/8

    Zapas dla TV Trwam to zaledwie 1,1dB, dla TV Kultura
    mam zapas 2,4dB.

    Co prawda, odbieram Astre duzym zezem z Siriusa:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/thr_A1a.gif
    ze strony:
    [Kalkulator Zeza]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html
    -=-=-

    A z wykresow wiazki:
    http://www.ses-astra.com/medialib/content/Footprint_
    Graphics/
    Footprint_Graphics_19.2_East/0_astra_1G_1H_M.jpg

    http://www.ses-astra.com/medialib/content/Footprint_
    Graphics/
    Footprint_Graphics_19.2_East/0_astra_1KR_M.jpg

    wynika, ze jednak TV Trwam lepiej pokrywa teren Polski.
    -=-=-=-

    Czyli, jezeli antena jest za węgłem, albo zaslonieta
    gałęziami, to moze byc problem.

    Pzdr.J.P.