  • Data: 2010-09-03 22:42:31
    Temat: Re: TV LCD 42
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.09.2010 21:20, konieczko pisze:

    > A ty chlopcze wiesz o tym ze przy odsiwerzaniu powyzej 25 ramek/s
    > ludzkie oko nie zauwaza nic poza mryganiem?
    Popracowałbyś na monitorach kineskopowych trochę to byś na własnej
    skórze zrewidował pogląd ;) Na LCD działa to trochę inaczej, ale jak w
    jednym labie mieliśmy kiepskie monitory 50Hz to co ruszałem gałką oczną
    to widziałem paski a to dlatego, że oko "uśrednia" odbierany obraz i
    potrzebuje na to chwilę - jak jedziesz pociągiem to podkłady widzisz
    jako smugi, ale jak zaczniesz szybko spoglądać raz w lewo a raz w prawo
    to je nagle zobaczysz przy każdym ruchu oka całkiem wyraźnie.

    Poza tym co jest istotne w przypadku telewizorów to kompensacja ruchu -
    jeżeli masz szybko przesuwający się obraz to przy 25fps będzie się
    trząsł i migał, im większa przekątna tym to zjawisko jest bardziej
    dokuczliwe (np rzutnik 4k daje świetne odwzorowanie szczegółów, ale przy
    25fps dynamiczne sceny są dość trudne w śledzeniu) - a telewizory robią
    coraz większe.

    Jeżeli między każde dwie klatki wygenerujesz 7 klatek pośrednich to
    obraz znacząco zyska na płynności i _czytelności_ - oko będzie musiało
    robić 8 raz mniejsze sakady aby śledzić ruchomy cel.

    Michoo