  • 311. Data: 2009-12-04 11:04:43
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Nie rozumiem. Powtórzę pytanie, jak zamierzarz odwirusować wszystkie zarażone
    > komputery klientów Neo, zakładająć że jakieś 50% sama tego nie potrafi
    > zrobić?

    To niech kogoś wynajmie. Przepisy mówią wyraźnie że wysyłanie spamu jest
    przestępstwem albo wykroczeniem, a dodatkowo oczywistym faktem jest że za
    swój komputer odpowiada użytkownik.

  • 312. Data: 2009-12-04 11:05:50
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Jesteś fanatycznym wielbicielem qmaila, prawda?

    bzdura. mógłbyś to sprawdzić gdybyś chwile poświęcił

    > I jednocześnie musisz liczyć się z problemami.

    Tylko jeśli sam je stworze. Sieć internet ma przesłać pakiet od nadawcy do
    odbiorcy. i tyle. Jeśli tego nie robi jest to awaria gdzieś po drodze.

  • 313. Data: 2009-12-04 11:18:31
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    > bzdura. mógłbyś to sprawdzić gdybyś chwile poświęcił

    A to dziwne, bo masz bardzo podobne podjeście jak DJB.

    > Tylko jeśli sam je stworze. Sieć internet ma przesłać pakiet od nadawcy do
    > odbiorcy.

    A który dokument coś takiego stanowi? Bo chyba nie RFC, których nie uznajesz? ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 314. Data: 2009-12-04 11:22:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 04 Dec 2009 11:05:50 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > Tylko jeśli sam je stworze. Sieć internet ma przesłać pakiet od nadawcy
    > do odbiorcy. i tyle. Jeśli tego nie robi jest to awaria gdzieś po
    > drodze.

    sieć inetrnet nic nie musi. Nie masz żadnych gwarancji dostarczenia
    czegokolwiek.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 315. Data: 2009-12-04 11:48:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

    > To niech kogoś wynajmie. Przepisy mówią wyraźnie że wysyłanie spamu jest
    > przestępstwem albo wykroczeniem, a dodatkowo oczywistym faktem jest że za
    > swój komputer odpowiada użytkownik.

    Teoretycznie to ja takze moglbym napisac ze np. wszyscy ludzie na
    swiecie powinni byc dla siebie dobrzy, o zadnych przestepstwach ani
    innych wykroczeniach nie byloby mowy, i nikt by nie musial walczyc ze
    spamem.

    Ale moze wrocmy do ponurej rzeczywistosci. Jak wyobrazasz sobie
    skuteczna walke z wirusami itp. na komputerach podpietych do neostrad?
    Kogo ma wynajac TPSA i ile ma byc tych osob, ile ma taka usluga
    kosztowac i czy na pewno owi klienci za to zaplaca z checia?

    Bylbym pierwszy do rzucania kamieniem gdyby chodzilo o jakies dzialanie,
    ktore jest uciazliwe dla "normalnych" userow, i ktore niespecjalnie
    przeszkadza np. spamerom (tak jak w przypadku blackholingu BGP, ktory
    tak zastosowany jest/byl po prostu forma cenzury). Ale tu przecietnym
    userom praktycznie nie robi to roznicy, a jesli ktoremus robi, to da sie
    to w ostatecznosci wylaczyc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 316. Data: 2009-12-04 11:59:40
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > A to dziwne, bo masz bardzo podobne podjeście jak DJB.

    Nie wiem kto to jest DJB nawet. A jeśli mamy podobne podejście - co w tym
    niesamowitego. Widać myśli podobnie.

  • 317. Data: 2009-12-04 12:00:23
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > sieć inetrnet nic nie musi. Nie masz żadnych gwarancji dostarczenia
    > czegokolwiek.

    Nie ma gwarancji to oczywiste. "Ma za zadanie" - skoro tak lubisz się
    czepiać słów.

    Nie dawać gwarancji a celowo blokować to 2 różne rzeczy.

  • 318. Data: 2009-12-04 12:19:58
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    > Nie wiem kto to jest DJB nawet. A jeśli mamy podobne podejście - co w tym
    > niesamowitego. Widać myśli podobnie.

    Autor rzeczonego qmaila oraz między innymi standardu IM2000.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 319. Data: 2009-12-04 12:58:57
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Autor rzeczonego qmaila oraz między innymi standardu IM2000.

    Pozostane przy "archaicznym" sendmailu. Pewnie z przyzwyczajenia. Po prostu
    działa OK.

    co do IM2000 (właśnie przeczytałem) to moim zdaniem nie jest to złe ale zalety
    nie są warte świeczki.

  • 320. Data: 2009-12-04 18:02:35
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 20:57:01 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    [...]
    > TPSA w żaden sposób nie uniemożliwiła swoim klientom
    > wysyłania poczty

    Jednak uniemożliwiła, rozmawiałem z wieloma osobami w ostatnich dniach,
    które nie miały bladego pojęcia czemu nie działa im wysyłka poczty.
    Część z nich w obawach przed dalszymi problemami zastanawia się nad
    zmianą dostawcy.

    > - jedyne co zrobiła to przywaliła spamerom. Wprowadziła
    > optymalne rozwiązanie problemu spamu wysyłanego prez zombiaków.

    Optymalne rozwiązanie jest wtedy, gdy bierze się za każdego spamera z
    osobna i mu przywala. W tej chwili jedyne co zrobiła to poszła po
    najmniejszej linii oporu, co świadczy co najwyżej o bezsilności TP.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski