  • Data: 2009-12-09 17:59:43
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > słusznie źle napisałem.
    >
    > co do praktyki - ile tego jest w praktyce ŚREDNIO - napisałem w innym
    > poście.
    >
    > W każdym razie to nie wielkość tabel a ruch jest ograniczeniem.

    Słuchaj, ale przecież tak bardzo boli Cię ingerencja w warstwy ponad IP,
    tak bardzo akcentujesz, że ISP to ma tylko przesłać pakiety z A do B
    i nie wnikać, że naprawdę nie rozumiem, czemu chcesz ograniczać ludziom
    liczbę jednoczesnych połączeń. ;)

    Jak Ci np. wychodzi z BRAS-a 50k aktywnych użyszkodników, generujących
    np. do 10k stanów każdy i 1kpps, to pesymistycznie powinienieś być
    gotów do przewalenia 50Mpps i mieć ze 75GB pamięci jądra na tablice NAT-a.

    Oczywiście, średnio tyle nie leci ale wprowadzasz kolejny poziom
    overbookingu, na liczbę połączeń. ;) Do tego denerwujesz userów
    używających protokołów nie lubiących NAT-a, utrudniasz zarządzanie,
    potencjalnie zwiększasz awaryjność i jesteś bardziej podatny na ataki.

    I to wszystko, z biednym identem zalanym SYN-floodami celem ochrony
    tożsamości spamujących osobników za NAT-em ;) to wg. Ciebie bardziej
    koszerne rozwiązanie niż łatwo wyłączalna blokada dst portu TCP/25,
    którą wprowadziła TP?..

    --
    Paweł Małachowski