  • Data: 2009-12-05 13:14:27
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Ilość spamu przemieni się w jakość. Spam który ma poprawnego nadawcę, nieraz
    > takiego z którym korespondował odbiorca, jest ciężki do filtracji i
    > wyjątkowo uciążliwy.

    Ależ on jest wtedy łatwy w filtracji. Od razu wiesz, kogo powiadomić,
    że spamuje.

    Szeroki front anonimowego spamu zmniejszy skalę i skanalizuje się
    na zapomnianych openrelayach i ukradzionych kontach pocztowych.
    Openrelaye się wyblacklistuje, a ukradzione konta pocztowe będą
    automagicznie wykrywane i blokowane przez dostawców tych skrzynek
    (np. z opcją odblokowania po wejściu na webmail i wpisaniu captcha).
    Zgłoszenia będą łatwo weryfikowalne w logach serwera pośredniczącego.

    Podsumowując, zablokowanie wychodzącego SMTP od użyszkodników zmniejszy
    skalę spamu kierowanego bezpośrednio na serwery odbiorców i pozwoli
    łatwiej walczyć ze spamem kierowanym przez źle zarządzane MSA.

    --
    Paweł Małachowski