  • 31. Data: 2006-03-31 08:34:08
    Temat: Re: TPSA przyznaje się do przeciążenia szkieletu
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
    > Czy ten szkielet 10Gb to jest szkielet Polpaku czy DSL? Podobno są to
    > zupełnie osobne sieci. Widać to wieczorami, kiedy FR chodzi bez zarzutu,
    > a DSL są zamulone.

    ja obserwuje efekt odwrotny :)
    polpak-Warszawa do microsoft chodzi gorzej niz z neostrady w Krakowie

    --
    Mateo

  • 32. Data: 2006-03-31 08:52:20
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > wg stanu pół roku temu. Powiedzmy, że 70% to 256 kbps (z promocji
    > przejście ze 128), 20% to średnio 1Mbps i 10% to 4000 DSL. Daje to
    > szacunkowo 9,3 Gb.
    > Podłączenie linkiem 2,5Gb IMHO wieczorami może nie zapewnić wystarczającej
    > przepustowości i to widać.

    tyle ze statystyka mówi, ze nigdy więcej jak 50% userów nie będzie korzystać
    na raz.
    Do tego dochodzi kolejna statystyka ponieważ nie sądze zeby więcej jak 10%
    aktywnych ciągneło na 100% obciążenia, z pozostałych 90% niech to będzie
    sumarycznie 30% - ogólnie wychodzi max 40% z tych 50%.
    tak więc z jak weźmiesz 9,3Gb * 0,2 to wyjdzie 1.86 Gbit/s co ma prawo być
    realne.
    Jeżeli do tego założysz że atm zjada około 12% na nagłowkach to wychodzi
    nieco ponad 2Gbit/s.
    Ogólnie czasami może dobić do sufitu, ale takiej tragedii jak przedstawiłeś
    to nie ma.

    > Czy ten szkielet 10Gb to jest szkielet Polpaku czy DSL? Podobno są to
    > zupełnie osobne sieci. Widać to wieczorami, kiedy FR chodzi bez zarzutu, a
    > DSL są zamulone.

    widać nie rozumisz różnicy między siecią szkieletową a dostępową.
    Dostępowa dla DSLi może się przytykać, a szkieletowa ani drgnie.

    Marcin

  • 33. Data: 2006-03-31 09:26:50
    Od: Administrator TVK <a...@t...wroc.pl.ignoruj>

    Pawel napisał(a):
    [..]

    > a co powiesz w takim razie na ostatnie problemy (Zimowa Olimpiada w Turynie)
    > jakie mieli użytkownicy Neostrady i tylko Neostrady którzy chcieli oglądać
    > streaming video za posrednictwem ITVP ?
    > praktycznie ze wszystkich innych sieci dawało sie oglądać tę transmisje bez
    > zadnych problemów, mozna tę dyskusje przesledzic na forum ITVP (
    > http://www.itvp.pl )
    > problemy z buforowaniem i zacinaniem sie obrazu dotyczyly tylko uzytkowników
    > Neostrady co sugeruje ze z tym szkieletem nie jest jednak do konca tak jak
    [..]
    Popatrz gdzie ten content jest umieszczony.
    Jeżeli wierzyć traceroute to znajduje się on w ATMANie i to właściwie
    powinno stanowić odpowiedź samą w sobie.Wygląda na to że mieli zbyt mały
    kontrakt na dostęp do TPNetu.

  • 34. Data: 2006-03-31 09:32:10
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.internet.polip.]
    On 2006-03-31, Administrator TVK <a...@t...wroc.pl.ignoruj> wrote:
    > Popatrz gdzie ten content jest umieszczony.
    > Jeżeli wierzyć traceroute to znajduje się on w ATMANie i to właściwie

    Jest w ATMANie i w Pionierze. Zrodlo jest wybierane w zaleznosci od
    lokalizacji odbiorcy.

    > powinno stanowić odpowiedź samą w sobie.Wygląda na to że mieli zbyt mały
    > kontrakt na dostęp do TPNetu.

    Nie jest to prawda.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 35. Data: 2006-03-31 09:38:48
    Od: Maciek <m...@o...pl>

    Administrator TVK wrote:

> [...]
    > Jeżeli wierzyć traceroute to znajduje się on w ATMANie i to właściwie
    > powinno stanowić odpowiedź samą w sobie.Wygląda na to że mieli zbyt mały

    nie jest to prawda, transmisja z ITVP nie szła łaczami ATMAN-a tylko
    Pioniera a z Pioniera poprzez Telie do innych operatorów a TP ma
    przecież niezły styk z Telią

    Maciek T.

  • 36. Data: 2006-03-31 09:42:55
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    On 2006-03-31, Maciek <m...@o...pl> wrote:
    > nie jest to prawda, transmisja z ITVP nie szła łaczami ATMAN-a tylko
    > Pioniera a z Pioniera poprzez Telie do innych operatorów a TP ma

    Szla przez ATMANa *oraz* Pioniera. Do TPNETu w wiekszosci przez ATMANa.

  • 37. Data: 2006-03-31 10:01:56
    Od: "tE0" <k...@o...pl>

    > Jeżeli wierzyć traceroute to znajduje się on w ATMANie i to właściwie
    > powinno stanowić odpowiedź samą w sobie.Wygląda na to że mieli zbyt mały
    > kontrakt na dostęp do TPNetu.

    a moze to TPSA powinna placic ATMANOWI !

    Pozdrawiam
    tE0

  • 38. Data: 2006-03-31 10:48:50
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 31 Mar 2006 12:01:56 +0200, użyszkodnik "tE0" <k...@o...pl>
    napisał:

    > a moze to TPSA powinna placic ATMANOWI !

    za co ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 39. Data: 2006-03-31 11:14:38
    Od: Maciek <m...@o...pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.internet.polip.]
    >
    > Szla przez ATMANa *oraz* Pioniera. Do TPNETu w wiekszosci przez ATMANa.

    nie potwierdzam, sam widzialem na własne oczy (na komputerze podłączonym
    do Neostrady) ze transmisja z Turynu (z ITVP) szla z Pioniera via Telia
    do TPnet
    zresztą jak widzicie Konrad zamilkł w tej sprawie bo jest tak jak mówie
    i zdaje sie ze w tej sprawie jest jakies drugie dno...

    Maciek

  • 40. Data: 2006-03-31 11:31:44
    Od: "Waldi" <w...@n...ekrakow.net>

    Użytkownik ""Mariusz \"Lesio\" Leśnikowski"" <3...@p...fymy> napisał w
    wiadomości news:e0hkut$1a20$1@cn.com.pl...
    > No bardzo dobrze wychodzi, znajomy ma neta od firmy co bierze neta z
    > polibudy Czestochowskiej. Raz dziala onet a raz lezy z pol Polski :].
    > To ma byc to dobre wyjscie ?
    akurat ja mowie o sytuacji w Krakowie... (poza tym jak to jest tam brane w
    Czestochowie od posrednika to winy posrednika nie da sie niestety
    wykluczyc):)

    pozdrawiam
    Waldi

    PS. nam w Krakowie w ciagu ostatnich 6 m-cy padlo raz na 2h (co w przypadku
    innego lacza posiadanego od cdp wypada bardzo dobrze:))