  • 11. Data: 2003-06-27 19:09:03
    Temat: Re: TPSA - kup pan cegle
    Od: "Dominik 'Rathann' Mierzejewski" <d...@u...rangers.eu.org>

    Date: Fri, 27 Jun 2003 13:04:03 +0000 (UTC)
    From: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----usun-to>
    et.pl

    > Chyba się niedobrze czujesz, prawda? Ten link podaje 14 adresów spamerów,
    > a zważ, że TPNET ma prawie półtora miliona adresów IP.
    > Uprawiasz czystą demagogię.

    Zwróć uwagę na daty wpisów. Nie ważne, ile ISP ma adresów. Ważne, jak szybko
    reaguje na skargi na spamerów. TPNET nie reaguje, więc jest listowany.

    --
    "The third principle of sentient life is its capacity for self-sacrifice.
    For a cause, a loved one, for a friend."

  • 12. Data: 2003-06-27 19:10:42
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Grzegorz Janoszka wrote:
    et.pl

    > Chyba się niedobrze czujesz, prawda? Ten link podaje 14 adresów spamerów,

    Mówiąc ściślej, podaje 786 adresów (10 hostów, 1 x /28 i 3x /24).
    Nie wspomniałeś o podanym przez Dominika linku do SPEWS, który listuje
    już ponad 3100 adresów (pokrywają się ze SpamHausem tylko częściowo)
    - licząc oczywiście tylko te ze statusem "1", a bez "0" i "2".

    Tymczasem jeszcze do niedawna TPNET pojawiał się tylko w XBL i
    ipwhois.rfc-ignorant.org , czasem jeszcze w BLARS lub (aktualnie
    niedziałającym) ZTL - nie licząc oczywiście tak ekstremalnych
    przypadków jak http://openrbl.org/ip/195/205/178/177.htm . Wiemy
    wszyscy, że ani SPRES, ani SpamHaus nie są specjalnie rychliwe
    jeśli chodzi o listowanie. (No, jeśli chodzi o delistowanie - też
    różnie to bywa.) W ciągu ostatniech 2-3 miesięcy hosty z zakresu
    TPnetu pojawiają się w kolejnych czarnych listach i nie trzeba być
    prorokiem, by byc pewnym, ze bedzie to się nasilało - bo TPnet
    jeszcze przez wiele miesięcy nie kiwnie palcem w bucie, by temu
    zapobiegać. Tymczasem SPEWS ma taką politykę, że na brak reakcji
    ze strony ISP-a odpowiada poszerzaniem listingu, a i opiekunowie
    różnych RBL-i tym rychlej będa zapewne dopisywać kolejne hosty czy
    netbloki, im bardziej zszarganą opinię będą miały adresy już
    wylistowane przez inne RBL-e.

    > a zważ, że TPNET ma prawie półtora miliona adresów IP.
    > Uprawiasz czystą demagogię.

    Masz oczywiście prawo tak uważać. Zdaję sobie sprawę z proporcji,
    ale jestem też świadom realiów działania TPnetu.

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki
    http://nospam-pl.net/

  • 13. Data: 2003-06-28 20:00:13
    Od: "Damian Barczyk" <b...@N...pl>

    Krzysztof Duda wrote:
> [...]
    > W momencie, kiedy dostarczyli nam nowe lacza z CIRami, stare (bez
    > CIRow) zaczely chodzic koszmarnie (pingi do rutera brzegowego tepsy
    > 700-1000ms). Odpowiedz TychPsow na jakiekolwiek protesty - kupic CIRa
    > na starych laczach.
    >
    > Czy ktos ma podobne problemy? Ich polityka jest koszmarna, wykupimy
    > CIRa to za pol roku sie okaze ze XCIR jest potrzebny bo jak nie to
    > bedzie kiepsko dzialac. Moze ma ktos jakis pomysl, co z nimi zrobic?
    > Problem jest o tyle duzy, ze nie ma praktycznie zadnego innego
    > providera, ktory jest w stanie doprowadzic lacze....
    Miałem dokladnie ten sam problem to polityka TPSA to stare polpaki sa o
    wiele tansze niż nowe :)
    Jak juz miałem ping po 1000 to owszem zminiłęm usługe ytyle ze na ACI
    (podlaczonego do POL34) i mam za neiwiele wyzsza cene 10Mbit :)

  • 14. Data: 2003-07-01 06:49:16
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 8 Grzegorz Janoszka wrote:

    > Chyba się niedobrze czujesz, prawda?

    Sądzę, że nawet bardzo dobrze. Masz chwilowe kłopoty z wyobraźnią czy
    doprawdy nie wiesz, co to znaczy SpamHaus czy SPEWS? Dopóki to był XBL
    można było przymknąć oko, ale teraz zaczyna się już robić nieciekawie.

    > Ten link podaje 14 adresów spamerów,
    > a zważ, że TPNET ma prawie półtora miliona adresów IP.

    Umiesz liczyć?

    > Uprawiasz czystą demagogię.

    Tia... Znając zasady postępowania SPEWS i skorość Tepsy do współpracy w
    tym temacie przypomnę Ci to za jakieś pół roku/rok. I życzę nam, obym
    był złym prorokiem.

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.2.1, OE-QuoteFix,

  • 15. Data: 2003-07-01 06:49:37
    Od: "JarDar" <j...@p...onet.pl>

    Ja poszedlem dalej. Poprosilem o takiego Cira jak mi proponowali, (do 2 Mb
    32 k) poniewaz nic sie nie zmienilo, to wyslalem reklamcje. Kto powiedzial,
    ze do starego Polpakak nie mozna dokupic CIRa, mozna, tylko trzeba poprosic.
    Zalatwiaja nawet testowy. Tylko, ze to nic nie daje. Teraz poradzcie, co
    robic dalej.
    Ciagle mnie kusi Netia z CIRem 2 Mb i chyba sie zdecyduje. Ale tutaj bym
    jeszcze powalczyl.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 16. Data: 2003-07-01 10:01:31
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

    JarDar wrote:

> [...]
    > robic dalej.
    > Ciagle mnie kusi Netia z CIRem 2 Mb i chyba sie zdecyduje. Ale tutaj bym

    w tepsie jest cos takiego jak CIR Premium.
    dopiero to jest CIR, ktory jest opisany w RFC i normach IEEE.
    okresla on minimalna gwarantowana przepustowoc od punktu A
    do punktu B.

    btw. CIR Premium nie ma zadnego znaczenia praktycznego przy
    dostepie do Internetu, bo tam jest tylko punkt A i blizej
    niezdefiniowany
    router brzegowy. w regulaminie nie jest on w zaden sposob opisany,
    wiec tepsa moze wyczyniac co jej sie podoba.
    aha. ten premium kosztuje 2 * zwykly.

    btw. w polpaku rozbojem jest taka historia.
    mam np. 4 punkty dostepu A B C i D, ktore miedzy soba
    w sposob swobodny wymieniaja dane. tworze wiec wirtualne
    polaczenia kazdy z kazdym, co daje ich 6 sztuk.
    problem w tym ze CIR nie wykupuje sie na punkt
    dostepu, tylko na lacze wirtualne. chcac oCIRowac calosc,
    musze wykupic w sumie 12 CIRow:
    A->B
    B->A
    A->C
    C->A
    A->D
    D->A
    B->C
    C->B
    B->D
    D->B
    C->D
    D->C

    no i w ten oto sposob, i tak wysokie koszty lacz polpaka
    sa w rzeczywistosci wielokrotnie wyzsze.

    --
    /===================================\ oOOo (C) Publikacja tego
    \==============================================/ dziennikarskiej.

  • 17. Data: 2003-07-02 20:00:18
    Od: "Mike" <m...@n...pl>

> [...]
    > Jak juz miałem ping po 1000 to owszem zminiłęm usługe ytyle ze na ACI
    > (podlaczonego do POL34) i mam za neiwiele wyzsza cene 10Mbit :)

    Mysle ze problem polega na czyms innym. Mam 6 *nowych* polpakow po 2M z
    cirem 64K co daje ~ 17600 PLN miesiecznie.
    I teraz zagadka:
    Dlaczego uzywam polpaka?
    Ano dlatego ze ich nie obchodzi co robie z laczem, a uzywam go min. do
    sprzedawania internetu moim klientom.
    Nie mam sentymentu do polpaka i chcialem lacze od ipartners (sa warunki
    techniczne), *tylko* cena ponad 40K PLN + VAT , tylko dlatego ze je bym
    "odsprzedawal" -coz za bzdurne okreslenie. Gdybym tego nie robil to cena ~
    17K a 20K PLN czyli nawet do przyjecia, *gdyby* nie ten drobny szczegol.
    Poszedlem do supermedia i futuro -tam jak na zlodzieja na mnie spojrzeli i
    powiedzieli ze *niechetnie patrza na takie praktyki* i cena bedzie inna dla
    mnie czyli zaporowa.
    Poszedlem do manu uczelnianego w duzym miescie wojewodzkim , cena byla
    atrakcyjna w cenniku, ale po chwili rozmowy powiekszyla sie *pieciokrotnie*
    a najlepiej pasowal im udzial (znaczny) w moich przychodach. Acha i super
    oferta cenowa na 34M od futuro bez bgp , *tylko 95K PLN/mies +VAT* , to
    mowi o czyms.

    Tacy szanowani ISP wola jak to sie ladnie mowi klienta biznesowego, ktory ma
    lacze 2M , wykorzystuje w stosunku dziennym ok 10% wiec ok 250Kbitow a placi
    za 2M.
    Moja firma, jakby nie patrzec klient biznesowy, spolka prawa handlowego,
    niestety nie jest dla nich takim klientem bo *wysycam swoje lacza za ktore
    place*
    A w koncu nie jest to firma filantropijna tylko podmiot gospodarczy ktory
    tez ma generowac dochod.

    Reasumujac polpak jest jaki jest. Przy wysyceniu maxymalnym mam ok 120 ms i
    0 % loss do rutera brzegowego, co mnie o moich klientow *bardzo cieszy i
    satysfakcjonuje* , transfer kraj/zagranica 250Kbajow/s per lacze tez mi
    odpowiada. 2 awarie na rok czasu dzialania, na 6 laczy, sumarycznie godzina
    przrwy, tez mi odpowiada

    Zastanawiamy sie nad Atmanem, z bgp ale to musi byc realne cenowo.
    Na razie jest polpak i przestalismy narzekac,

    --
    Pozdrawiam,
    Mike.

  • 18. Data: 2003-07-08 08:55:34
    Od: "b_Q" <b...@i...pl>

    witam,
    Za darmoche chcialoby sie jechac ? :)
    Jak masz starego polpaka i "nie wierzysz" w dzialanie CIRa po przejsciu na
    FR/ATM, to zglos sie do tp i skorzystaj z testu CIRa - na 1 miesiac zwieksza
    Ci BEZPLATNIE (a tak lubisz najbardziej :) CIR na 1 kanale PVC do 128 kb/s
    Potestujesz - a pozniej bedziesz psiaczyl ....

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2003-07-09 09:53:21
    Od: "Marek Jankowski" <y...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich. Jestem tzw. "TPPSEM" i moge udzielic paru informacji na
    temat starego Polpaka lub nowej uslugi FR/ATM
    1. Dlaczego jest CIR ?? Proste gdy wszyscy urzytkownicy bujali sie po sieci
    bez CIR nastepowalo powolne zapychanie. W chwili obecnej parametr CIR
    umozliwia prioretzacje pakietow. Premim rozni sie tym, ze ma pierszenstwo
    przed zwyklym CIR'em
    2. Dlaczego placimy za CIR Point to Point dwa razy - odpowiedz prosta daje to
    mozliwosc wykupienia CIR'a asymetrycznego. Nie kazda firma musi wysylac i
    odbierac dane z ta sama predkoscia.
    3. Sprawa Routera Brzegowego - To magiczne urzadzenie stoi w Warszawie
    (widzialem na wlasne oczy). TPSA przy dostepie do internetu gwarantuje tylko
    transfer do routera, bo potem wychodzimy na swiat przez innego operatora

    Jezeli ktos chcialby sie czegos jeszcze dowiedziec zapraszam na priva
    m...@i...net.pl

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2003-07-09 11:43:39
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Marek Jankowski" <y...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > bez CIR nastepowalo powolne zapychanie. W chwili obecnej parametr CIR
    > umozliwia prioretzacje pakietow. Premim rozni sie tym, ze ma pierszenstwo

    W momencie, gdy wszyscy beda mieli CIRa, raczej nie bedzie sie to
    specjalnie roznic od rozwiazania bezCIRowego.

    > 3. Sprawa Routera Brzegowego - To magiczne urzadzenie stoi w
    > Warszawie

    Rowniez, ale nie tylko. Klienci, ktorzy sa z innych miast, sa
    terminowani na blizszych routerach. Jedynie Neostrady i iDSLe sa
    bardziej scentralizowane.

    > Jezeli ktos chcialby sie czegos jeszcze dowiedziec zapraszam na priva
    > m...@i...net.pl

    yyy, skad Ty jestes? ;>

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *