    From: "Mike" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TPSA - kup pan cegle
    Date: Wed, 2 Jul 2003 20:00:18 +0000 (UTC)

    > Miałem dokladnie ten sam problem to polityka TPSA to stare polpaki sa o
    > wiele tansze niż nowe :)
    > Jak juz miałem ping po 1000 to owszem zminiłęm usługe ytyle ze na ACI
    > (podlaczonego do POL34) i mam za neiwiele wyzsza cene 10Mbit :)

    Mysle ze problem polega na czyms innym. Mam 6 *nowych* polpakow po 2M z
    cirem 64K co daje ~ 17600 PLN miesiecznie.
    I teraz zagadka:
    Dlaczego uzywam polpaka?
    Ano dlatego ze ich nie obchodzi co robie z laczem, a uzywam go min. do
    sprzedawania internetu moim klientom.
    Nie mam sentymentu do polpaka i chcialem lacze od ipartners (sa warunki
    techniczne), *tylko* cena ponad 40K PLN + VAT , tylko dlatego ze je bym
    "odsprzedawal" -coz za bzdurne okreslenie. Gdybym tego nie robil to cena ~
    17K a 20K PLN czyli nawet do przyjecia, *gdyby* nie ten drobny szczegol.
    Poszedlem do supermedia i futuro -tam jak na zlodzieja na mnie spojrzeli i
    powiedzieli ze *niechetnie patrza na takie praktyki* i cena bedzie inna dla
    mnie czyli zaporowa.
    Poszedlem do manu uczelnianego w duzym miescie wojewodzkim , cena byla
    atrakcyjna w cenniku, ale po chwili rozmowy powiekszyla sie *pieciokrotnie*
    a najlepiej pasowal im udzial (znaczny) w moich przychodach. Acha i super
    oferta cenowa na 34M od futuro bez bgp , *tylko 95K PLN/mies +VAT* , to
    mowi o czyms.

    Tacy szanowani ISP wola jak to sie ladnie mowi klienta biznesowego, ktory ma
    lacze 2M , wykorzystuje w stosunku dziennym ok 10% wiec ok 250Kbitow a placi
    za 2M.
    Moja firma, jakby nie patrzec klient biznesowy, spolka prawa handlowego,
    niestety nie jest dla nich takim klientem bo *wysycam swoje lacza za ktore
    place*
    A w koncu nie jest to firma filantropijna tylko podmiot gospodarczy ktory
    tez ma generowac dochod.

    Reasumujac polpak jest jaki jest. Przy wysyceniu maxymalnym mam ok 120 ms i
    0 % loss do rutera brzegowego, co mnie o moich klientow *bardzo cieszy i
    satysfakcjonuje* , transfer kraj/zagranica 250Kbajow/s per lacze tez mi
    odpowiada. 2 awarie na rok czasu dzialania, na 6 laczy, sumarycznie godzina
    przrwy, tez mi odpowiada

    Zastanawiamy sie nad Atmanem, z bgp ale to musi byc realne cenowo.
    Na razie jest polpak i przestalismy narzekac,

    --
    Pozdrawiam,
    Mike.