-
1. Data: 2003-04-15 07:33:27
Temat: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: Maciej Wyka <b...@s...elektron.com.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.25.165.252
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1050337652 1053 213.25.165.252 (14 Apr 2003 16:27:32
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Apr 2003 16:27:32 +0000 (UTC)
X-Comment-To: ALL
Witam
Temat oferty przejścia z usługi POLPAK-T na usługę "Transmisja danych
FrameRelay" jest już od dawna znany, jednak ostatnio akcja "promocyjna"
staje sie coraz to bardziej beszczelna.
Stary POLPAK-T nagle dostaje 600ms do routera brzegowego, usterka ta
zgłaszana jest na 0800-120-810, zgłoszenie idzie do techników. Po 2
godzinach miła pani oddzwania i proponuje przejście na "nowy cennik".
W takiej sytuacji można tylko miłej pani odpowiedzieć że przejść
możemy... ale na nowego providera.
Pozdrawiam
Maciej Wyka
-
2. Data: 2003-04-15 10:37:17
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: "miab" <m...@f...pl>
Użytkownik "Maciej Wyka" <b...@s...elektron.com.pl> napisał w wiadomości
news:pan.2003.04.14.16.27.13.511191.2854@spam.elektr
on.com.pl...
> Temat oferty przejścia z usługi POLPAK-T na usługę "Transmisja danych
> FrameRelay" jest już od dawna znany, jednak ostatnio akcja "promocyjna"
> staje sie coraz to bardziej beszczelna.
> Stary POLPAK-T nagle dostaje 600ms do routera brzegowego, usterka ta
W dawnych czasach(jak bredzilem cos o zwyczajach) uczyli mnie na tej
grupie ze to nie jest zadna usterka tylko miesci sie w umowie, a mianowicie
ping mniejszy od nieskonczonosci i transmisja wieksza od zera. Wszysko
inne jest Twoim widzimisie.
> zgłaszana jest na 0800-120-810, zgłoszenie idzie do techników. Po 2
> godzinach miła pani oddzwania i proponuje przejście na "nowy cennik".
A moze na nowa umowe, co?
> W takiej sytuacji można tylko miłej pani odpowiedzieć że przejść
> możemy... ale na nowego providera.
Np. na France Telecom, prawda?
miab
-
3. Data: 2003-04-15 13:17:39
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: Maciej Wyka <b...@s...elektron.com.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.25.165.252
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1050412329 16295 213.25.165.252 (15 Apr 2003 13:12:09
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Apr 2003 13:12:09 +0000 (UTC)
X-Comment-To: "miab" <m...@f...pl>
On Tue, 15 Apr 2003 12:37:17 +0200, miab wrote:
> Użytkownik "Maciej Wyka" <b...@s...elektron.com.pl> napisał w
> wiadomości
> news:pan.2003.04.14.16.27.13.511191.2854@spam.elektr
on.com.pl...
>> Temat oferty przejścia z usługi POLPAK-T na usługę "Transmisja danych
>> FrameRelay" jest już od dawna znany, jednak ostatnio akcja "promocyjna"
>> staje sie coraz to bardziej beszczelna. Stary POLPAK-T nagle dostaje
>> 600ms do routera brzegowego, usterka ta
>
> W dawnych czasach(jak bredzilem cos o zwyczajach) uczyli mnie na tej
> grupie ze to nie jest zadna usterka tylko miesci sie w umowie, a
> mianowicie ping mniejszy od nieskonczonosci i transmisja wieksza od
> zera. Wszysko inne jest Twoim widzimisie.
W dawnych czasach czyli w czasach komunizmu?
Ja nie przeczę że takie działanie łącza jest zgodne z umową, ja tylko
piszę o tym że działania TPSA zmierzające do nakłonienia klientów do
przejścia na nowy cennik (umowe) są coraz bardziej nieeleganckie.
>> zgłaszana jest na 0800-120-810, zgłoszenie idzie do techników. Po 2
>> godzinach miła pani oddzwania i proponuje przejście na "nowy cennik".
>
> A moze na nowa umowe, co?
Prawdopodobnie przejście na "nowy cennik" jest równoznaczne z podpisaniem
nowej umowy. Nie wiem nie dopytywałem się, usłyszałem tylko "nowy cennik".
>> W takiej sytuacji można tylko miłej pani odpowiedzieć że przejść
>> możemy... ale na nowego providera.
>
> Np. na France Telecom, prawda?
Jak chciałbyś zauważyć TPNET to właśnie FranceTelecom.
Np. na TelEnergo, internet partners, NASK...
> miab
Maciek Wyka
-
4. Data: 2003-04-15 14:34:06
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: "miab" <m...@f...pl>
Użytkownik "Maciej Wyka" <b...@s...elektron.com.pl> napisał w wiadomości
news:pan.2003.04.15.13.11.46.43284.1137@spam.elektro
n.com.pl...
>
> NNTP-Posting-Host: 213.25.165.252
> Mime-Version: 1.0
> Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
> Content-Transfer-Encoding: 8bit
> X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1050412329 16295 213.25.165.252 (15 Apr 2003
13:12:09 GMT)
> X-Complaints-To: u...@t...pl
> NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Apr 2003 13:12:09 +0000 (UTC)
> X-Comment-To: "miab" <m...@f...pl>
>
> On Tue, 15 Apr 2003 12:37:17 +0200, miab wrote:
>
> > Użytkownik "Maciej Wyka" <b...@s...elektron.com.pl> napisał w
> > wiadomości
> > news:pan.2003.04.14.16.27.13.511191.2854@spam.elektr
on.com.pl...
> >> Temat oferty przejścia z usługi POLPAK-T na usługę "Transmisja danych
> >> FrameRelay" jest już od dawna znany, jednak ostatnio akcja "promocyjna"
> >> staje sie coraz to bardziej beszczelna. Stary POLPAK-T nagle dostaje
> >> 600ms do routera brzegowego, usterka ta
> >
> > W dawnych czasach(jak bredzilem cos o zwyczajach) uczyli mnie na tej
> > grupie ze to nie jest zadna usterka tylko miesci sie w umowie, a
> > mianowicie ping mniejszy od nieskonczonosci i transmisja wieksza od
> > zera. Wszysko inne jest Twoim widzimisie.
>
> W dawnych czasach czyli w czasach komunizmu?
W czasach kiedy wydawalo mi sie ze komunizm, a scislej rzecz
biorac polska odmiana bolszewizmu ma szanse sczeznac.
Ale wytlumaczono mi ze tak juz u nasz ma i musi byc i teraz slucham
sobie tylko przez radioprijomnik wynurzen roznych dobrodziejow
czarzastych i innych nikolskich.
> Ja nie przeczę że takie działanie łącza jest zgodne z umową, ja tylko
> piszę o tym że działania TPSA zmierzające do nakłonienia klientów do
> przejścia na nowy cennik (umowe) są coraz bardziej nieeleganckie.
>
>
> >> zgłaszana jest na 0800-120-810, zgłoszenie idzie do techników. Po 2
> >> godzinach miła pani oddzwania i proponuje przejście na "nowy cennik".
> >
> > A moze na nowa umowe, co?
>
> Prawdopodobnie przejście na "nowy cennik" jest równoznaczne z podpisaniem
> nowej umowy. Nie wiem nie dopytywałem się, usłyszałem tylko "nowy cennik".
Jedyne co mozesz zrobic to wlasnie zagwarantowac sobie cos
na czym ci zalezy w nowej umowie.
> >> W takiej sytuacji można tylko miłej pani odpowiedzieć że przejść
> >> możemy... ale na nowego providera.
> >
> > Np. na France Telecom, prawda?
>
> Jak chciałbyś zauważyć TPNET to właśnie FranceTelecom.
Wiem o tym dosc dobrze. Dlatego to napisalem.
> Np. na TelEnergo, internet partners, NASK...
A coz to za tuzy. A tak na serio odnosze wrazenie ze owi prowajderzy
(i paru innych ktorzy wegetuja na pseudoryneczku) to raczej mikrusi
kwiatek do siermieznego kozucha internacjonalnej tepsy i od lat nie
widac sladu rynkowosci i aktywnosci w tej dziedzinie, a raczej zwijanie
interesow.(No chyba ze ktos zeruje na cudzym i ukradzionym)
miab
-
5. Data: 2003-04-16 06:03:06
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>
Witam,
> > Np. na TelEnergo, internet partners, NASK...
> A coz to za tuzy. A tak na serio odnosze wrazenie ze owi prowajderzy
> (i paru innych ktorzy wegetuja na pseudoryneczku) to raczej mikrusi
No.. wiesz - TelEnergo ma duza szanse sie wybic - szkielet ma duzo
lepszy jakosciowo od tepsy... I w kazde zadupie dochodza (na dobrych
radiach Pro Futuro). A ze slad rynkowosci.. W tej branzy zaczeli dzialac
stosunkowo niedawno :)
Za to Ipartners / NASK nie maja szkieletu praktycznie w calej Polsce,
wiec slychac o nich pewnie tylko na rynkach lokalnych w wiekszych
miastach :)
pozdr.
--
Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006
-
6. Data: 2003-04-16 12:53:42
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl
Adam Szendzielorz <a...@n...pl> wrote:
> Witam,
>
>> > Np. na TelEnergo, internet partners, NASK...
>> A coz to za tuzy. A tak na serio odnosze wrazenie ze owi prowajderzy
>> (i paru innych ktorzy wegetuja na pseudoryneczku) to raczej mikrusi
>
> No.. wiesz - TelEnergo ma duza szanse sie wybic - szkielet ma duzo
> lepszy jakosciowo od tepsy... I w kazde zadupie dochodza (na dobrych
> radiach Pro Futuro). A ze slad rynkowosci.. W tej branzy zaczeli dzialac
> stosunkowo niedawno :)
Jakieś pięć lat temu, tylko wtedy oferowali, abym sobie doprowadził kable od
słupa stojącego 5 km za granicą miasta :(
-
7. Data: 2003-04-16 17:00:39
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>
> No.. wiesz - TelEnergo ma duza szanse sie wybic - szkielet ma duzo
> lepszy jakosciowo od tepsy... I w kazde zadupie dochodza (na dobrych
> radiach Pro Futuro). A ze slad rynkowosci.. W tej branzy zaczeli
> dzialac stosunkowo niedawno :)
> Za to Ipartners / NASK nie maja szkieletu praktycznie w calej Polsce,
> wiec slychac o nich pewnie tylko na rynkach lokalnych w wiekszych
> miastach :)
Na kazde zadupie? Pro-Futuro ma swoje wezly tylko w najwiekszych
miastach. Nie wiem jak NASK, ale IPartners ma mozliwosci zestawienia
laczy w wielu miejscach gdzie Futuro nie dochodzi...
Michal
-
8. Data: 2003-04-17 05:54:39
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>
Witam,
> Na kazde zadupie?
Na wiekszosc :-)
> Pro-Futuro ma swoje wezly tylko w najwiekszych
> miastach. Nie wiem jak NASK, ale IPartners ma mozliwosci zestawienia
> laczy w wielu miejscach gdzie Futuro nie dochodzi...
Ale ja nie mowie o laczach Pro Futuro tylko TelEnergo.
Pro Futuro zapewnia zestawienie lacz na dobrym radiu (chyba 5Ghz) miedzy
Twoja siedziba, a najblizszym wezlem TelEnergo (u nas jest np przy zakladzie
energetycznym - tam sie swiatelka zbiegaja :)
Nie wiem czemu tak sie skumali, to w koncu konkurencja :-)
10Mbit z load balancingiem, BGP puszczone po takim radiu to 20 tys brutto
/ miesiac. Przy czym jakas 1/4 tej oplaty to oplata dla Pro Futuro za
dzierzawke
sprzetu radiowego. Im wiecej MBit tym jednostkowo wychodzi taniej.
Mirek - nie wiem jakim cudem piec lat temu TelEnergo Ci takie lacze
oferowalo
skoro _na powaznie_ zajeli sie laczami moze z ledwo dwa lata temu ;)
Vide niedawny post co do listy LIRow:
http://www.ripe.net/ripencc/mem-services/general/all
ocs4.html :
pl.telenergo (TEL-ENERGO S.A.)
20020805 81.15.128/17 ALLOCATED PA
20010605 213.172.160/19 ALLOCATED PA
Jak widac w czerwcu 2001 zostali dopiero LIRem i byly to pewnie
przygotowania do startu w tym biznesie :)
pozdr.
--
Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006
-
9. Data: 2003-04-17 11:53:27
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: rahdeck <r...@i...pl>
Adam Szendzielorz wrote:
> Witam,
>
>> Na kazde zadupie?
>
> Na wiekszosc :-)
>
>> Pro-Futuro ma swoje wezly tylko w najwiekszych
>> miastach. Nie wiem jak NASK, ale IPartners ma mozliwosci zestawienia
>> laczy w wielu miejscach gdzie Futuro nie dochodzi...
>
> Ale ja nie mowie o laczach Pro Futuro tylko TelEnergo.
> Pro Futuro zapewnia zestawienie lacz na dobrym radiu (chyba 5Ghz) miedzy
> Twoja siedziba, a najblizszym wezlem TelEnergo (u nas jest np przy
> zakladzie energetycznym - tam sie swiatelka zbiegaja :)
> Nie wiem czemu tak sie skumali, to w koncu konkurencja :-)
Tel-Energo jest akcjonariuszem Futuro :-)
-
10. Data: 2003-04-18 12:10:55
Temat: Re: TPSA i promocja "nowego cennika"
Od: "Wojciech Wielogorski" <r...@e...pl>
"Maciej Wyka" <b...@s...elektron.com.pl> wrote in message
news:pan.2003.04.14.16.27.13.511191.2854@spam.elektr
on.com.pl...
> Witam
>
> Temat oferty przejścia z usługi POLPAK-T na usługę "Transmisja danych
> FrameRelay" jest już od dawna znany, jednak ostatnio akcja "promocyjna"
> staje sie coraz to bardziej beszczelna.
> Stary POLPAK-T nagle dostaje 600ms do routera brzegowego, usterka ta
> zgłaszana jest na 0800-120-810, zgłoszenie idzie do techników. Po 2
> godzinach miła pani oddzwania i proponuje przejście na "nowy cennik".
> W takiej sytuacji można tylko miłej pani odpowiedzieć że przejść
> możemy... ale na nowego providera.
ktos techniczny z TP SA mi to wytlumaczyl w ten sposob, ze jesli jest w
danym wezle dostawiany kolejny, lepszy/wydajniejszy router to przepinani sa
do niego klienci posiadajacy usluge FrameRelay, abonenci POLPAK-T kwasza sie
na starych maszynach.
pzdr
w