  • 11. Data: 2004-02-08 13:54:27
    Temat: Re: TPSA - POZMAN, TPSA - TASK, TPSA - AGH...
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> napisał(a):
    > Wbrew tutejszym opiniom, nie do konca jest tak, ze wine za stan rzeczy
    > ponosi wylacznie TPSA.
    >
    > BTW. Jako prace domowa polecam przeanalizowanie zachowania POL34:
    > sieci typu IPartners, ATMAN, Energis, komercyjna czesc NASKu placa po
    z tego co mi wiadomo to np: ATMAN też nie uznaje czegoś takiego jak peeringi.

    > kilkaset zl za 1 Mbit tranzytu do uzytkownikow POL34. Pomimo wielkosci
    > tych sieci, POL34 jest gluche na proby negocjacji darmowego peeringu,
    > a oczekuje go od TPSA. Ale ooo coooo chodziii?

    Ja tu widzę inna jeszcze bardziej chorą sytuacje, że równorzędni
    operatorzy próbują na sobie nawzajem zarabiać i stąd podejmowane są
    decyzje o braku peeringów z operatorami krajowymi, kierowaniu ruchu
    nieoptymalnymi trasami tylko po to, żeby druga strona zdecydowała się na
    płatny peering. Było już kilka głośnych przypadków odnośnie takich
    sytuacji. np: sprawa GTS<>ATMAN, obecnie ruch jest kierowany przez
    operatora trzeciego (ICM).

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 12. Data: 2004-02-08 14:03:57
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    w...@i...pl (Bartosz Waszak) napisał(a):

    > z tego co mi wiadomo to np: ATMAN też nie uznaje czegoś takiego jak
    > peeringi.

    Yhy, a jak nazwiesz bytnosc ATMANu w WIXie czy IXP? Platnym tranzytem?

    > płatny peering. Było już kilka głośnych przypadków odnośnie takich
    > sytuacji. np: sprawa GTS<>ATMAN, obecnie ruch jest kierowany przez
    > operatora trzeciego (ICM).

    Wiec WIXa tez uwazasz za operatora trzeciego? Bo mi sie wydaje, ze IXP
    dziala na zasadzie zblizonej do WIXa.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 13. Data: 2004-02-08 14:15:43
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> napisał(a):

    > Yhy, a jak nazwiesz bytnosc ATMANu w WIXie czy IXP? Platnym tranzytem?

    a to jednak ATMAN jest w IXP a ostatnio usłyszałem, że nie jest i m.in z
    tego powodu nie musi akceptować mojego ASa w ICM-IXP ?

    > Wiec WIXa tez uwazasz za operatora trzeciego? Bo mi sie wydaje, ze IXP
    > dziala na zasadzie zblizonej do WIXa.

    działa na zasadzie zbliżonej, ale nie jest to bezpośredni L2 styk dwóch
    operatorów i jeśli dobrze rozumiem ze względów politycznych takiego
    styku nie ma i nie będzie ?. Bo technicznie nie widzę, żadnego problemu,
    żeby ATMAN<>GTS wymieniali ruch bezpośrednio, styk fizyczny już kiedyś
    był.

    Jeśli zaś chodzi o sytuacje, że wcześniej występowała relacja
    klient<>sprzedawca to wydaje mi się, że nie jest to problem nie do
    przeskoczenia.
    np: ICP kiedyś posiadało np: tranzyt do WIXa przez Supermedie, a teraz
    mając bezpośrednie dojście do WIXa wymieniam ruch z nimi w WIXie.

  • 14. Data: 2004-02-08 14:20:33
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 8 Feb 2004, gito wrote:
    > natomiast providerom lace 2mb/s za 3700zl.

    Ooooo, byla jakas przecena ???
    Bo ja wiem, ze za 4000

    Wojtek

  • 15. Data: 2004-02-08 14:46:46
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    w...@i...pl (Bartosz Waszak) napisał(a):

    > a to jednak ATMAN jest w IXP a ostatnio usłyszałem, że nie jest i m.in z
    > tego powodu nie musi akceptować mojego ASa w ICM-IXP ?

    Nie wiem, czy jest, czy tez nie ma. Z:

    http://www.net.icm.edu.pl/net/ixp_pl.html

    wynika, ze jest. Nie odpowiedziales w dalszym ciagu na:

    ...w szczegolnosci zas na pierwsza czesc pytania, dotyczaca WIXa.

    > działa na zasadzie zbliżonej, ale nie jest to bezpośredni L2 styk
    > dwóch

    WIX w postaci swicha Ethernetowego na Pieknej nie jest stykiem
    L2... Ciekawe...

  • 16. Data: 2004-02-08 14:59:33
    Od: Ed Colanski <e...@u...poczta.onet.pl>

    On 2004-02-08 15:46, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Nie wiem, czy jest, czy tez nie ma. Z:
    >
    > http://www.net.icm.edu.pl/net/ixp_pl.html
    >
    > wynika, ze jest. Nie odpowiedziales w dalszym ciagu na:

    A Ty już nie pracujesz w ATManie?

    Gdy to pisałeś:
    <8...@l...freebsd.lublin.pl>
    to jeszcze pracowałeś...

    > ...w szczegolnosci zas na pierwsza czesc pytania, dotyczaca WIXa.

    > WIX w postaci swicha Ethernetowego na Pieknej nie jest stykiem
    > L2... Ciekawe...

    Wasziemu zapewnie chodziło o styk punkt-punkt L2 a nie medium
    wielodostępowe jakim jest WIX.

    --
    EC

  • 17. Data: 2004-02-08 15:04:54
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Ed Colanski <e...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > A Ty już nie pracujesz w ATManie?

    Na niusy pisze prywatnie. Pracuje w ATM, ale nie w ATMANie, jesli to
    ma jakies znaczenie. Dla mnie nie ma, bo wyrazam PRYWATNA opinie na
    pewne tematy.

  • 18. Data: 2004-02-08 15:25:17
    Od: Ed Colanski <e...@u...poczta.onet.pl>

    On 2004-02-08 16:04, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Na niusy pisze prywatnie. Pracuje w ATM, ale nie w ATMANie, jesli to
    > ma jakies znaczenie. Dla mnie nie ma, bo wyrazam PRYWATNA opinie na
    > pewne tematy.

    Oczywiście, że piszesz prywatnie, bo wszyscy tak piszą. DarekW
    najwyraźniej też.. ( <buo9n4$le3$1@news.atman.pl> )

    Zdziwiło mnie tylko, że nie wiesz, czy ATMan jest w ICM-IXP skoro
    pracujesz w ATM...

    Ale ok, nie ma co off-topic'owo bić piany...

    --
    EC

  • 19. Data: 2004-02-08 15:38:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Ed Colanski <e...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Oczywiście, że piszesz prywatnie, bo wszyscy tak piszą. DarekW
    > najwyraźniej też.. ( <buo9n4$le3$1@news.atman.pl> )

    A Ty kogo reprezentujesz, piszac na newsy?

  • 20. Data: 2004-02-08 16:19:01
    Od: f...@i...pl

    On 8 Feb 2004, Przemyslaw Frasunek wrote:
    > wynika, ze jest. Nie odpowiedziales w dalszym ciagu na:

    A Ty skrzetnie wyciales niewygodny dla ATMAN'a zdanie o ICP.

    Wojtek