  • 21. Data: 2003-10-30 20:02:50
    Temat: Re: TPSA <-> MAN - cięcia ?? :(
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    Witam kolege z fido :) co prawda już nie działam w tej sieci, ale kiedyś
    miałem bbs i byłem węzłem (2:482/43 ;) Stare dobre czasy. Wracając do
    tematu. W tej chwili mam do pozmana ping 300. Do 15 był 20 ... o co tu
    chodzi ??!!

  • 22. Data: 2003-10-30 20:02:54
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Bramki MAN-TPSA nie ma w Krakowie, Lublinie, Kielcach, Olsztynie itd itd.
    > Nie chce mi się sprawdzać dalej.

    Zgoda, ale ja jestem z Poznania i tu bramka jest.Zapchana i zalagowana jak
    100 diabłow :( - a niby 155 mbits :P

  • 23. Data: 2003-10-31 12:25:21
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "mathom" <m...@p...pl> napisał(a):

    > Witam kolege z fido :) co prawda już nie działam w tej sieci, ale kiedyś
    > miałem bbs i byłem węzłem (2:482/43 ;) Stare dobre czasy. Wracając

    Pozdrawiam zatem starego fidoludka :)

    > tematu. W tej chwili mam do pozmana ping 300. Do 15 był 20 ... o co tu
    > chodzi ??!!

    Faktycznie:

    2. war-ru3.neo.tpnet.pl 0% 45 45 23 17
    37 240
    3. z.war_ru3.do.war-r2.tpnet.pl 0% 45 45 19 16
    32 166
    4. z.war-r1.do.war-r2.tpnet.pl 0% 45 45 120 16
    32 120
    5. z.byd-r1.do.war-r1.tpnet.pl 0% 45 45 127 19
    37 127
    6. z.byd-r2.do.byd-r1.tpnet.pl 0% 45 45 34 19
    46 156
    7. z.poz-r1.do.byd-r2.tpnet.pl 0% 45 45 23 21
    51 193
    8. z.poz-ar3.do.poz-r1.tpnet.pl 0% 45 45 77 22
    47 261
    9. css4-ATM4-0-0-8.man.poznan.pl 0% 45 45 166 166
    290 467

    Pewnie wieczorne godziny szczytu na allegro.pl i o2.pl, tudziez u
    innych duzych klientow komercyjnych POZMANu.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 24. Data: 2003-10-31 12:25:39
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    Wiesiek <s...@o...pl> wrote:
    > zanim zmienilem lacze to routing "lecial" przez siec geanta. To bylo
    > glosne ze z rzeszowa do MANa rzeszowskiego wychodzi sie przez
    Routing z MAN Rzeszów do TPsa od końca stycznia przechodzi przez bramkę
    POL34 <-> TPNET w Łodzi.
    Jeżeli ostatnio by zaistniała taka sytuacja, że ruch do/z Rzeszowa był
    kierowany przez GEANT to niestety zwiazane było by to z awarią. Pisze
    niestety bo bramka POL34 <-> TPNET jest tak zapchana, że o wiele szybszą
    i z mieszą stratą pakietów jest trasa przez zagranicę...

    > pracownicy uczelni zaczeli sie buntowac bo w koncu mieli albo lacze od
    > tepsy, albo przez firme ktora miala lacze z tepsy wiec to tak oglednie
    > szlo. Wina za taki stan rzeczy zostala "zwalona" na admina MANa
    No napewno lepiej niż teraz *g*

    pozdrawiam,
    --
    Pawel Posiewala e-mail: p...@j...prz.rzeszow.pl
    ICQ#15070433 JID: p...@j...pawel.one.pl

  • 25. Data: 2003-10-31 19:30:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> writes:

    > A konkretnie o to, że na takim łączu to klienci TPSA korzystają bardziej
    > z zasobów w POL34, niż odwrotnie, a TPSA nie wyraża chęci udostępniania
    > łącza na zasadzie darmowej wzajemnej wymiany ruchu.

    Trudno zeby bylo inaczej, biorac pod uwage, ze TPSA to glownie siec
    dla userow - wszelkie te ich DSLe i inne dial-upy przeciez do
    wystawiania zasobow sie nie nadaja (w odroznieniu od korzystania
    z zasobow). Polpak to chyba takze glownie dostepy 2 Mbps i wolniejsze.

    Czego klient z POL34 ma szukac w sieci TPSA?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 26. Data: 2003-10-31 21:04:09
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 31 Oct 2003 19:30:32 +0000 (UTC) I had a dream that Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:
> [...]
    >wystawiania zasobow sie nie nadaja (w odroznieniu od korzystania
    >z zasobow). Polpak to chyba takze glownie dostepy 2 Mbps i wolniejsze.

    I na tych 2Mbps stoi też masa serwerów.

    >Czego klient z POL34 ma szukac w sieci TPSA?

    Studenci z akademików ciągną empegi od użytkowników Polpaka.

  • 27. Data: 2003-11-01 11:33:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) writes:

    > Studenci z akademików ciągną empegi od użytkowników Polpaka.

    No, tak, to moze byc rzeczywiscie czesto spotykany przyklad.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 28. Data: 2003-11-01 11:33:48
    Od: "MaRaS" <s...@m...bz>

    > Studenci z akademików ciągną empegi od użytkowników Polpaka.

    Ja bym powiedzial, ze na odwrot. Przeciez np. POZMAN wiecej wysyla niz
    odbiera na styku z tpsa.

  • 29. Data: 2003-11-01 17:39:11
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Sat, 1 Nov 2003 11:33:42 +0000 (UTC), Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:

    >No, tak, to moze byc rzeczywiscie czesto spotykany przyklad.
    Szczegolnie jak chodzi o akademiki.

    No i te MANy ktore uprawiaja komercje a nie maja innych peerow skazuja
    ta bramke tepsy na przeciazenie.

    Wiesiek

  • 30. Data: 2003-11-01 21:24:30
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----usun-to> wrote:
    > I na tych 2Mbps stoi też masa serwerów.

    I tylko dlatego nie jest tak, że ruch jest w jedną stronę
    zerowy. Ale niestety, dysproporcja istnieje, TPSA na pewno
    zdaje sobie z tego sprawę, ale wątpię, by coś z tym zrobiła,
    a my sobie możemy ponarzekać.

    > Studenci z akademików ciągną empegi od użytkowników Polpaka.

    Raczej odwrotnie.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)