  • 1. Data: 2006-11-24 10:27:09
    Temat: TPSA Lacza dzierzawione - ciekawa teoria..
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Witam

    Odsylam do:

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=1525&layout=3&page=text

    Konkretnie Stanowiska TPSA, strona 12, tlustym drukiem, cytuje:

    "Biorąc pod uwagę powyższe zapisy dotyczące elementów sieci
    wykorzystywanych do realizacji usługi
    dzierżawy odcinków zakończeń łączy, jak również definicję samej usługi,
    należy przyjąć, iż aby
    zrealizować odcinek zakończenia łączy konieczne jest dojście do
    użytkownika końcowego. Sieć
    dostępowa TP jest siecią miedzianą co ogranicza przepływność
    realizowanych łączy, przy
    zastosowaniu obecnych technologii, do 2 Mbit/s. Dlatego też TP proponuje
    ograniczenie zakresu
    oferowanych łączy."

    Interesuje mnie na jakiej podstawie TP twierdzi, ze przy uzyciu obecnych
    technologii linia miedziana ogranicza przepustowosc do 2Mbps.
    Jak w takim razie swiadcza na linii miedzianej usluge DSL TP o
    przepustowosciach wiekszych?
    Ja w takim razie chetnie naucze ich jak na liniach miedzianych zestawiac
    lacza o przepustowosciach znacznie wyzszych :)

    Po raz kolejny probuja zrobic UKE w konia?
    Co na to UKE?

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 2. Data: 2006-11-24 10:46:29
    Temat: Re: TPSA Lacza dzierzawione - ciekawa teoria..
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Witam

    cd...

    Napisalem w tej sprawie do UKE i w ciagu 30 minut otrzymalem od Pani
    Prezes odpowiedz. Jestem pod wrazeniem i pozdrawiam Pania Prezes na
    niniejszej grupie dziekujac za odpowiedz.

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 3. Data: 2006-11-24 13:49:01
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Jarek Pudelko napisał(a):

    > Napisalem w tej sprawie do UKE i w ciagu 30 minut otrzymalem od Pani
    > Prezes odpowiedz.

    Pochwal się zatem, chętnie dowiemy się cóż Pani Ania o tym myśli.

    --
    ,,,
    (o o)

  • 4. Data: 2006-11-24 14:04:36
    Od: K <t...@n...ma.takiego.numeru>

    Jarek Pudelko napisał(a):

> [...]
    > Ja w takim razie chetnie naucze ich jak na liniach miedzianych zestawiac
    > lacza o przepustowosciach znacznie wyzszych :)

    wystarczy wziac pod uwage VDSL. oni chyba wszystkich maja za debili.

  • 5. Data: 2006-11-24 20:28:04
    Od: "Domino, Otwock" <z...@s...pl>

    K napisal:

    > wystarczy wziac pod uwage VDSL. oni chyba wszystkich maja za debili.

    Chyba zaden duzy operator (ATM, GTS, Dialog, Netia, Exatel, TP etc.)
    nie ma VDSL`i i innych tego typu gowien na wezlach. Jedyna sluszna
    technologia to HDSL, SDSL i nowsze implementacje. Operator operatorowi nie
    zestawi wiecej niz 2Mb, a jak chce wiecej to bierz nx2Mb i sobie agreguj.
    IMVHO :)

    --
    Pozdrawiam, D.

  • 6. Data: 2006-11-24 21:48:38
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <ek7ojh$ke8$1@mx1.internetia.pl> Domino, Otwock napisał(a):

> [...]
    > zestawi wiecej niz 2Mb, a jak chce wiecej to bierz nx2Mb i sobie agreguj.

    Dtag buduje sieć w całym .de właśnie w oparciu o VDSL. W innych krajach
    wielu dużych też tego używa, co prawda nie na taką skale jak deutsche
    telekom.

    --
    Asterisk + SS7, Cisco (ATM/BGP/FRAME-RELAY/PIX) - instalacja i konfiguracja

  • 7. Data: 2006-11-24 22:41:32
    Od: "Domino, Otwock" <z...@s...pl>

    Tomasz Paszkowski napisal:

    > Dtag buduje sieć w całym .de właśnie w oparciu o VDSL. W innych
    > krajach wielu dużych też tego używa, co prawda nie na taką skale jak
    > deutsche telekom.

    Po glebszym zastanowieniu pewnie i u nas bedzie to nieuniknione.
    Zanim wszedzie zapanuje FTTD i nasi operatorzy beda musieli
    wprowadzic cos szybkiego symetrycznego na miedz.

    Wracajac do pierwszego postu, stanowisko TP jest "poprawne",
    dzierzawa miedzi i we wlasnym zakresie stawianie VDSL, a
    dzierzawa lacza w oparciu o infrastrukture transmisyjna operatora
    to dwie rozne rzeczy. TP nie stosuje pewnie VDSL`i na tak szeroka skale
    zeby wprowadzic do cennika.

    --
    Pozdrawiam, D.

  • 8. Data: 2006-11-24 23:41:48
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

> [...]
    > dzierzawa lacza w oparciu o infrastrukture transmisyjna operatora
    > to dwie rozne rzeczy. TP nie stosuje pewnie VDSL`i na tak szeroka skale

    Podpowiem Ci tylko że ta TPSA właśnie testuje VDSL dla ludu... Max
    przepustowość 50Mbps :P

    Termin wprowadzenia do sprzedaży nieznany, nie szybciej jednak niż za
    jakieś 2 latka.

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 9. Data: 2006-11-25 00:16:17
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > łączy, przy
    > zastosowaniu obecnych technologii, do 2 Mbit/s. Dlatego też TP proponuje

    tyle ze teraz UKE się już na to nie nabierze.
    Po ostatniej rozmowie z Panią Prezes i kilkoma innymi osobami zajmującymi
    się tym tematem, ich postrzeganie w.w. spraw się dość znacznie zmieniło.
    Pozatem zawsze mogą liczyć na pomoc firm którym się nie podoba to że TP
    ściemnia.

    A co do technologii, G.SHDSL z TCPAM 32 to jakieś 5.6Mbit/s na jednej parze,
    oczywiście
    zasięg ograniczony, ale większy niż VDSL przy podobnej prędkości.

    Marcin

  • 10. Data: 2006-11-27 12:56:43
    Temat: Re: TPSA Lacza dzierzawione - ciekawa teoria.. lekko OT
    Od: "Tomek" <t...@g...com>

    Jarek Pudelko napisał(a):

    [ cut ]

> [...]
    > technologii linia miedziana ogranicza przepustowosc do 2Mbps.
    > Jak w takim razie swiadcza na linii miedzianej usluge DSL TP o

    To mniej więcej podobnie zakręcony tok rozumowania jak ten z
    dzierżawkami.
    Uważają, że utrzymanie 1 km pary miedzianej musi kosztować klienta
    dwieście paredziesiąt złotych bo takie koszty ponosi ftp.
    Ale jak działa na tej parze telefon to jak ? dopłacają 200 zł do
    abonamentu 50 zł ? Albo do Neo za 28 zł ?

    Francuski tok rozumowania i wypowiedzi nie dziwi ... zawsze to była,
    jest i będzie jedna wielka ściema.

    Tomek