  • 71. Data: 2004-02-15 11:37:26
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> wrote:
    > wlasnie wykrylem, ze z powodu dzialania podjetego przez operatora sieci
    > akademickiej nie moge uzywac e-banku Lukasa w sieci TPNET - nie dosc, ze
    > rozlaczyli polaczenia krajowe, to na dodatek albo zle poskladali
    > miedzynarodowe, albo jeszcze zalozyli jakies blokady - sam nie wiem, wiem
    > tylko, ze nie dziala.

    Nooo, jeśli Twój bank ma tylko jedno łącze do Internetu, w dodatku do
    tak podejrzanego dostawcy, jak TPNET, to... zmień bank.

    P.

  • 72. Data: 2004-02-15 11:43:39
    Od: l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org ( Łukasz Grochal)

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> writes:

    > Dziwne, bo Lukas ma tez lacze do Energisa. Czemu w takim razie POL34
    > preferuje trase przez TPNET? :)

    Co ciekawsze, nie preferuje... chyba że bardzo szybko zmieniło, między
    testami wykonanymi, jak wierzę, przez Maćka, a dowodzącymi że tak robi,
    a chwilą, kiedy - ca. godzinę temu - przeczytałem jego tekst. Pozostaje
    przyjąć, że to nie o tego Lukasa (oficjalne WWW, oficjalny serwis
    transakcyjny) chodzi.

    --
    (-) Łukasz Grochal lukie [at] berdyczow.org
    (for PGP key visit:)

  • 73. Data: 2004-02-15 12:41:38
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 16:13:52 +0100, "Marek Królikowski"
    <admin[cut]@wset.edu.pl> wrote:

    >Prosze sprobowac
    >wget ftp://ftp.task.gda.pl/ls-lR.gz
    >
    >Moze z pozmana i cyfronetu lepiej idzie.. ale TASK.. szkoda gadac... u mnie
    >max 5-10kb/s!!!
    ehh.. niewowiarek :)
    Dzis mam nieco obciazone lacze, wiec ino tak jest:
    --13:37:16-- ftp://ftp.task.gda.pl/ls-lR.gz
    => `ls-lR.gz'
    Resolving ftp.task.gda.pl... done.
    Connecting to ftp.task.gda.pl[153.19.0.141]:21... connected.
    Logging in as anonymous ... Logged in!
    ==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
    ==> TYPE I ... done. ==> CWD not needed.
    ==> PORT ... done. ==> RETR ls-lR.gz ... done.

    [ <=> ] 14,743,018 165.94K/s

    13:38:45 (165.94 KB/s) - `ls-lR.gz' saved [14743018]

    FINISHED --13:38:45--
    Downloaded: 14,743,018 bytes in 1 files

    --
    Wiesiek

  • 74. Data: 2004-02-15 12:52:52
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Sun, 15 Feb 2004 11:34:08 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl>
    wrote:

    >A takie np. e-wro nie przegina ze swoimi cenami dla końcowych użytkowników?
    >(55 zł dla 'fizycznych ludzi', 100 zł za łącze ze stałym IP dla firm, do
    >tego na stronie mamy "Jeśli ktoś zapyta: 'Jaka będzie szybkość mojego
    >połączenia z Internetem?' . nie można inaczej odpowiedzieć jak 10/100 Mb/s.
    >Jest to stała gwarantowana szybkość podłączenia do sieci MSI e-wro")

    Nie ta skala. Jest chyba "drobna" róznica między siecią której zasięg
    to w porywach połowa miasta (e-wro), a siecią ogólnopolską jaką jest
    POL34?? Na 10Mb/s z POL34 to byś sobie samemu mógł drugie e-wro
    postawić i chodziłoby pewnikiem nienajgorzej ;)

    richie
    --
    Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
    złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.

  • 75. Data: 2004-02-15 16:42:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marek" <m...@o...pl> writes:

    > Jesli celowo degraduje czesc ruchu, to trzeba niezwlocznie pisac do UOKiK i
    > URTiP. Swoja droga podstawy sa.

    I to razace.

    > Nawet jesli zalozymy, ze caly ruch z POL34
    > jest komercyjny, to sytuacja, w której TP zada od POL34 stawek razaco
    > wyzszych niz cena jaka POL34 placi za tranzyt firmom zagranicznym (warto
    > sprawdzic, czy cena, która chce uzyskac TP nie jest czasami wyzsza niz suma
    > oplat POL34 oraz TP za tranzyt!) wyglada na wykorzystywanie pozycji
    > dominujacej i praktyki monopolistyczne.

    To jest male piwo. O ile wiem POL34 nie jest w tym sensie klientem
    TPSA, wobec czego stawki nie maja az takiego znaczenia, jak fakt, ze
    TPSA ogranicza swoim klientom (nie POL34) dostep do czesci sieci
    swiatowej (ktora niewatpliwie jest POL34) - i wlasnie to jest karygodne
    wykorzystywanie swojej pozycji (niewazne czy dominujacej) w celu
    niszczenia konkurencji.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 76. Data: 2004-02-15 16:47:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Yaro" <nie_ma_adresu@bo_spam.pl> writes:

    > Nikt Ci nie kaze korzystac z tepsy. Podlacz sie do normalego
    > operatora, to nie bedziesz musial jezdzic za granice.

    No wlasnie - korzystam w tej chwili z Polpaku w kilku miejscach,
    w Warszawie. 1 lub 2 Mbps. Czy ktos sprzeda mi podobne lacze tak,
    by sumaryczne koszty miesieczne nie byly wieksze niz z TPSA?

    Dobry routing do Polpaku nie jest sprawa specjalnie istotna. Natomiast
    w ogole dobry routing po Polsce i w swiat oczywiscie jest.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 77. Data: 2004-02-15 17:13:38
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > TPSA ogranicza swoim klientom (nie POL34) dostep do czesci sieci
    > swiatowej (ktora niewatpliwie jest POL34) - i wlasnie to jest karygodne

    1. Pokaż mi gdzie masz zagwarantowany w umowach z TPSA dostęp do
    jakichkolwiek zasobów.
    2. W jaki sposób TPSA ogranicza, skoro to MAN-y zatroszczyły się o routing
    taki, a nie inny?

    Oczywiście pytam o konkretny, a nie "wydaje mi się, że TPSA jest ble, bo to
    i to".

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 78. Data: 2004-02-15 17:27:01
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 15 Feb 2004, Przemysław Maciuszko wrote:

    > 1. Pokaż mi gdzie masz zagwarantowany w umowach z TPSA dostęp do
    > jakichkolwiek zasobów.

    Zartujesz prawda ? :)

    > 2. W jaki sposób TPSA ogranicza, skoro to MAN-y zatroszczyły się o routing
    > taki, a nie inny?

    Powszechnie wiadomo, ze TPSA ogranicza na wejsciu z TELII
    ruch pochodzacy od providerow zlokalizowanych w Polsce.
    Nie dotyczy to oczywiscie jakichs przypadkow chwilowych, typu
    awaria styku providerX-TPSA, tylko sytuacji stalej.

    Wojtek

  • 79. Data: 2004-02-15 17:35:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    f...@i...pl wrote:

    > Zartujesz prawda ? :)

    Nie. Więc?

    > Powszechnie wiadomo, ze TPSA ogranicza na wejsciu z TELII
    > ruch pochodzacy od providerow zlokalizowanych w Polsce.

    Przecież prosiłem o konkrety. Poza tym - wydawało mi się, że rozmawiamy o
    konkretnym przypadku POL-34, a z tego co mi wiadomo - w tej chwili TPSA nic
    takiego nie robi.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 80. Data: 2004-02-15 17:53:55
    Od: f...@i...pl

    > Przecież prosiłem o konkrety. Poza tym - wydawało mi się, że rozmawiamy o
    > konkretnym przypadku POL-34, a z tego co mi wiadomo - w tej chwili TPSA nic
    > takiego nie robi.

    Hmmm... nie ?
    "w tej chwili" a zatem jednak wiesz ze robi

    Wojtek