  • 61. Data: 2004-02-15 00:34:53
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Paszkowski <a...@e...net> writes:

    > Sorry ale moim zdaniem taka cena jest nie realna, dla kazdej firmy ktora
    > ponosi normalne koszty (utrzymanie szkieletu i inne). Fakt, ze ceny TPSA
    > sa za wysokie ale many przeginaja w druga strone.

    Alez to bardzo dobrze - skoro im sie oplaca, to chyba nikt inny nie
    powinien miec powodow do narzekan?

    A moze to jest ten rodzaj koncepcji, w ktorej oni stosuja dumping,
    by wykonczyc konkurencje, i nastepnie podniesc ceny wielokrotnie?
    Podobna teoria jak ta lansowana z 10 lat temu o supermarketach?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 62. Data: 2004-02-15 07:37:09
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "Bootmaker" <b...@d...it> napisal w wiadomosci

    > No cos ty? ;-)
    > Czyzbys sugerowal ze nasz "narodowy operator" probuje stosowac jakies
    > praktyki monopolistyczne? ;-)

    Jesli celowo degraduje czesc ruchu, to trzeba niezwlocznie pisac do UOKiK i
    URTiP. Swoja droga podstawy sa. Nawet jesli zalozymy, ze caly ruch z POL34
    jest komercyjny, to sytuacja, w której TP zada od POL34 stawek razaco
    wyzszych niz cena jaka POL34 placi za tranzyt firmom zagranicznym (warto
    sprawdzic, czy cena, która chce uzyskac TP nie jest czasami wyzsza niz suma
    oplat POL34 oraz TP za tranzyt!) wyglada na wykorzystywanie pozycji
    dominujacej i praktyki monopolistyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 63. Data: 2004-02-15 07:47:17
    Od: "Yaro" <nie_ma_adresu@bo_spam.pl>

    > Wtedy bedziemy reklamowac brak dostepu do czesci Internetu z winy
    > providera IP, bedziemy wysylac wredne pisma tu i tam, a jak to nie
    > pomoze to sa inni operatorzy, ktorzy nie robia swoim klientom
    > takich wstretow.
    >
    > Bo jakby tak byla przepelniona bramka TPSA-POL34, to nie ma jak
    > reklamowac - przepelnienie po stronie innego klienta :-)

    Obys mial racje - ja sie boje i mam o co, a przenosiny do tepsy
    z serwerami nie mieszcza mi sie w glowie (takiego rozwiazania
    oczekuja moi klienci, ktorych nie obchodzi jakies lacze "piringowe",
    oni chcą, zeby bylo tak jak bylo, a jesli nie - to pojda do
    innego providera)

    Yaro

  • 64. Data: 2004-02-15 08:07:26
    Od: "Yaro" <nie_ma_adresu@bo_spam.pl>

    [...]
    > spowodowali, ze z Polski do Polski jedziemy przez zagranice.

    Nikt Ci nie kaze korzystac z tepsy. Podlacz sie do normalego
    operatora, to nie bedziesz musial jezdzic za granice.

    A jak juz wybrales takiego dziwnego operatora jak tepsa,
    to trudno - niektore rzeczy beda "normalne inaczej".

    Jak wchodzisz przez tepse do internetu, to tak jakbys
    laczyl sie przez Matrix - niby idziesz do Polski z Polski,
    a tu masz ... niespodzianka - Polska to nie Polska.

    Ale nie martw sie. Juz niedlugo tepsa wylaczy stosowne
    klasy. Pewnie bedzie u nich komisja, ktora bedzie przyznawala
    "nihil obstat" dla "bratnich" klas adresow. Obce nie beda
    wpuszczane. Brzydkie tez nie. I podniosa ceny dla dobra swoich
    klientow - w obronie przed zlymi IP. Poza tym - przeciez nie
    moga zwolnic tylu pracownikow, bo to przeciez ci pracownicy
    trzymaja te kabelki w rekach. Wiecej - sami przerzucaja z biurka
    na biurko bramki ethernetowe. A pan kierownik nawet "rutuje".
    Co prawda rutuje interesantami na bramke 9393 nieczynna
    z [cytuje] "przyczyn niezaleznych od operatora" [co jest zrozumiale
    bo to wrogowie tepsy obsluguja 9393], ale to co. Rutuje i juz.
    I nie bedzie mu tu jakis Pol [nie chodzi o ministra] udostepnial
    zasobow.

    O!

    Nasz Narodowy Operator - niech zyje! niech zyje! niech zyje!
    Peeringowcom mowimy NIE!

    Yaro

  • 65. Data: 2004-02-15 08:29:24
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Sun, 15 Feb 2004 09:07:26 +0100, "Yaro" <nie_ma_adresu@bo_spam.pl>
    wrote:

    >Nikt Ci nie kaze korzystac z tepsy. Podlacz sie do normalego
    >operatora, to nie bedziesz musial jezdzic za granice.

    podaj mi przykład takiego operatora, na dzieńdobry wezme 2Mbps....

    >A jak juz wybrales takiego dziwnego operatora jak tepsa,
    >to trudno - niektore rzeczy beda "normalne inaczej".

    a był jakiś wybór ???

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 66. Data: 2004-02-15 10:34:19
    Od: Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl>

    "Yaro" <nie_ma_adresu@bo_spam.pl> wrote in news:c0n9ln$qvr$1
    @atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
    >
    > A jak juz wybrales takiego dziwnego operatora jak tepsa,
    > to trudno - niektore rzeczy beda "normalne inaczej".

    ale trafiles: kula w plot :-)

    wlasnie wykrylem, ze z powodu dzialania podjetego przez operatora sieci
    akademickiej nie moge uzywac e-banku Lukasa w sieci TPNET - nie dosc, ze
    rozlaczyli polaczenia krajowe, to na dodatek albo zle poskladali
    miedzynarodowe, albo jeszcze zalozyli jakies blokady - sam nie wiem, wiem
    tylko, ze nie dziala.

    nie podoba mi sie to wszystko. tak sie nie robi. ci Panowie sie po prostu nie
    nadaja i tyle.

    Maciek

  • 67. Data: 2004-02-15 10:57:19
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On 15 Feb 2004 10:34:19 GMT, Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> wrote:

> [...]
    >rozlaczyli polaczenia krajowe, to na dodatek albo zle poskladali
    >miedzynarodowe, albo jeszcze zalozyli jakies blokady - sam nie wiem, wiem

    Nie wiesz, co nie działa, ale a priori zakładasz, że problem leży po stronie
    "operatora sieci akademickiej"? Maćku, po informatyku z Twoim stażem można chyba
    oczekiwać nieco więcej?
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 68. Data: 2004-02-15 11:30:53
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> wrote:
    > wlasnie wykrylem, ze z powodu dzialania podjetego przez operatora sieci
    > akademickiej nie moge uzywac e-banku Lukasa w sieci TPNET - nie dosc, ze
    Przepraszam jakie to działanie, mógłbyś wyjaśnić? Przecięli łącza do LB
    z Energis i TPsa? Bo ZTCW LB właśnie takie łącza posiada.

    > rozlaczyli polaczenia krajowe, to na dodatek albo zle poskladali
    > miedzynarodowe, albo jeszcze zalozyli jakies blokady - sam nie wiem, wiem
    > tylko, ze nie dziala.
    SOA#1

    > nie podoba mi sie to wszystko. tak sie nie robi. ci Panowie sie po prostu nie
    > nadaja i tyle.
    Którzy panowie?

    pozdrawiam,
    --
    Pawel Posiewala e-mail: p...@j...prz.rzeszow.pl
    ICQ#15070433 JID: p...@j...pawel.one.pl

  • 69. Data: 2004-02-15 11:34:08
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Tomasz Paszkowski <a...@e...net> wrote:

    > Sorry ale moim zdaniem taka cena jest nie realna, dla kazdej firmy ktora
    > ponosi normalne koszty (utrzymanie szkieletu i inne). Fakt, ze ceny TPSA
    > sa za wysokie ale many przeginaja w druga strone.

    A takie np. e-wro nie przegina ze swoimi cenami dla końcowych użytkowników?
    (55 zł dla 'fizycznych ludzi', 100 zł za łącze ze stałym IP dla firm, do
    tego na stronie mamy "Jeśli ktoś zapyta: 'Jaka będzie szybkość mojego
    połączenia z Internetem?' . nie można inaczej odpowiedzieć jak 10/100 Mb/s.
    Jest to stała gwarantowana szybkość podłączenia do sieci MSI e-wro")

    P.

  • 70. Data: 2004-02-15 11:34:52
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> napisał(a):

    > wlasnie wykrylem, ze z powodu dzialania podjetego przez operatora sieci
    > akademickiej nie moge uzywac e-banku Lukasa w sieci TPNET - nie
    > dosc, ze

    Dziwne, bo Lukas ma tez lacze do Energisa. Czemu w takim razie POL34
    preferuje trase przez TPNET? :)

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *