  • 51. Data: 2004-02-14 16:42:45
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Paszkowski <a...@e...net> writes:

    > Do czasu aż nie po przycinają tych klas na swoich routerach tak jak to
    > mają w zwyczaju ...

    Wtedy bedziemy reklamowac brak dostepu do czesci Internetu z winy
    providera IP, bedziemy wysylac wredne pisma tu i tam, a jak to nie
    pomoze to sa inni operatorzy, ktorzy nie robia swoim klientom
    takich wstretow.

    Bo jakby tak byla przepelniona bramka TPSA-POL34, to nie ma jak
    reklamowac - przepelnienie po stronie innego klienta :-)
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 52. Data: 2004-02-14 16:59:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl> writes:

    > Informuję że dzisiaj o godz 16:10 sieci akademickie POL34 przekierowały ruch
    > z bezpośrednich łączy z siecią TPNET na łącza międzynarodowe. Jest to o tyle
    > dziwne że nastąpiło to w trakcie negocjacji o zasadach uregulowania statusu
    > tych łączy. Propozycje ze strony TP S.A. zawierały w szczególności ofertę
    > bezpłatnego wymieniania ruchu z sieciami akademickimi i udostępnienia
    > oddzielnych kanałów dla ruchu komercyjnego tak aby odciązyć łącza dedykowane
    > dla ruchu akademickiego i zapewnić lepszą jakośc połaczeń z tymi sieciami.

    Jesli taka jest oferta to jedynym sensownym wyjsciem wydaje sie
    skorzystanie z niej tylko czesciowo - bezplatny peering z edu,
    a komercje POL34 pusci sobie wlasnym uplinkiem.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 53. Data: 2004-02-14 17:34:08
    Od: p...@p...pl (parys)

    > No cos ty? ;-)
    > Czyzbys sugerowal ze nasz "narodowy operator" probuje stosowac jakies
    > praktyki monopolistyczne? ;-)
    > Przeciez oni dla wszystkich chca tak dobrze...

    mam wrazenie, ze jak zapłacą, za komercje
    to bedzie juz dobrze

    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 54. Data: 2004-02-14 17:46:26
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-13 19:01,Użytkownik Tomasz Paszkowski napisał:

    > Po treści tego komunikatu wynika, że Pol34 nie chce się zgodzić na
    > stawki za peering dla komercyjnego ruchu. Zatem IMHO wszystko to wygląda
    > na fanaberie Pol34, które dostało bezpłatny peering dla edu ale to dla
    > nich za mało.

    > Fri Feb 13 18:01:02 CET 2004
    >
    > Od godziny 18:00 dnia dzisiejszego testowane są nowe możliwości połączenia z siecią
    TPnet. Działania zostały podjęte z powodu żądań TPsa (operatora sieci TPnet)
    nierealnie wysokich opłat za połączenie sieci TPnet i sieci akademickich.

    Co Wask rozumie przez siec akademicka?

    212.127.77.0/24 , 212.127.78.0/24 - pewnie takich przykladow jest wiecej

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 55. Data: 2004-02-14 18:02:50
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0j91u$20e$1@topaz.icpnet.pl> Bartosz Waszak napisał(a):

    > 9000zl ? a ktory man ma taka oferte ? bo oferte jaka ja znam
    > poznanskiego mana wynosi tyle ile by wynosila oferta kazdego operatora
    > bez tranzytu do TPSA.

    PCSS 2950 zl za 10Mb/s, to jest normalna cena ?

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 56. Data: 2004-02-14 18:05:03
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <X...@2...180.128.20> Adam_mb napisał(a):

    > Przeciez w warunkach normalnej konkurencji, jaka mamy ;)
    > TPSA mogla zaoferowac cene rzedu 2700 zl/10 mbps - i zadne allegro i inni
    > providerzy do manow by sie nie chcieli podlaczac.

    Sorry ale moim zdaniem taka cena jest nie realna, dla kazdej firmy ktora
    ponosi normalne koszty (utrzymanie szkieletu i inne). Fakt, ze ceny TPSA
    sa za wysokie ale many przeginaja w druga strone.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 57. Data: 2004-02-14 18:45:13
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > Sorry ale moim zdaniem taka cena jest nie realna, dla kazdej firmy ktora
    > ponosi normalne koszty (utrzymanie szkieletu i inne). Fakt, ze ceny TPSA
    > sa za wysokie ale many przeginaja w druga strone.

    Moze MANy sa po prostu tansze?
    A neostrada 512 za 150 zl (czyli 1 mbps za 300 zl) - czy to nie to samo, co
    MANy, tylko w druga strone? Ze MANy symetrycznie... przeciez TPSA tez tak
    moglaby, gdyby chciala ;)

    --
    <xml:sig name="Adam" />

  • 58. Data: 2004-02-14 20:58:21
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Adam_mb wrote:
    > Moze MANy sa po prostu tansze?
    > A neostrada 512 za 150 zl (czyli 1 mbps za 300 zl)

    A DIALNET DSL w Dialogu za 160 dają ten megabit, o którym mówisz za 300
    - za 300 można mieć 2 i jeszcze na flaszke zostanie :)

    > MANy, tylko w druga strone? Ze MANy symetrycznie... przeciez TPSA tez tak
    > moglaby, gdyby chciala ;)

    Dialog pewnie też - ciekawe kiedy im wszystko zacznie siadać, bo ceny
    mają miło niskie.

    --
    Mati (m...@m...net)
    One man can make a difference

  • 59. Data: 2004-02-14 22:22:19
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    futszaK <t...@s...pl> wrote:

    > no joooo, te ponad 200PLN miesięcznie za każde 100m dzierżawionej
    > kanalizacji TPSA to też jest oferta...

    Tja, po czym Ci mówią, że jednak się tej kanalizacji wydzierżawić nie da, bo
    nie ma miejsca, ale proponują w zamian tor światłowodowy sto-ileś Mb/s za 51
    kzł miesięcznie (zapytanie było o odcinek 100m :) ). To też jest oferta :)

    P.

  • 60. Data: 2004-02-14 22:50:16
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 17:59:20 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Jesli taka jest oferta to jedynym sensownym wyjsciem wydaje sie
    >skorzystanie z niej tylko czesciowo - bezplatny peering z edu,
    >a komercje POL34 pusci sobie wlasnym uplinkiem.

    straciliby jedyny sensowny argument, samą komercje to by se mogli
    blokować do usranej....

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!