  • 251. Data: 2004-02-17 20:10:07
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:

    <ciach bo mnie zemdlilo>

    > A TP jest *jedynym ogólnopolskim i powszechnym* dostawcą internetu do
    > prywatnych mieszkań.

    sluchaj ... przeslij podanie do TPSA ze chcesz zostac ich rzecznikiem
    prasowym, nadajesz sie idealnie

    zamien moze tylko ten swoj neo wynalazek na jakiegos polpaka a wtedy
    zmienisz zdanie i bedziesz widzial na wlasne oczy te wszystkie "sztuczki" o
    ktorych mowa
    a tu nagle opoznienia bedziesz mial 2s a tu sie modem po stronie tepsy
    zawiesi i sobie troche poczekasz ...
    a to moze "na gorze" stwierdza ze za malo placisz i musisz wykupic jeszcze
    wiecej CIRu itd ...
    no chyba ze pomimo to nadal bedziesz robic pielgrzymki na kolanach ku czci i
    chwale TP ...

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 252. Data: 2004-02-17 20:11:13
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004 21:03:04 +0100, "gtk@adm" <x...@g...pl> wrote:

    >Dyskusja jest o ruchu komercyjnym pol34 <-> tpnet ? ;)
    Wbrew pozorom, głównie o edukacyjnym. Ale nawet jeśli ograniczyć się do
    komercyjnego, to i tak nie rozumiem, co miałeś na myśli pisząc:

    >Jezeli oferta tpnet dla ruchu komercyjnego nie jest atrakcyjna dla
    >manow, to przeciez sa inne firmy z podobna oferta ATMan, GTS, TelEnergo.

    - tzn. MANy mają skorzystać z oferty ATMANa, GTS i TelEnergo? Z oferty *na
    co*? Na połączenie użytkowników *TPNET* z zasobami klientów MANów? Cały czas
    mówimy o tym, że są użytkownicy TPNET, którzy chcą mieć dostęp do MANów. Co
    może im zaoferować ATMAN, GTS itd., a tym bardziej, co te firmy mogą tu
    zaoferować MANom?

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 253. Data: 2004-02-17 20:13:16
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-17 19:26,Użytkownik Marcin Markowski napisał:

    > Kurnik jest komercja.

    No to leci przez telie tak jak zasoby edu, widocznie jest lepszy i
    gorszy klient komercyjny w pozmanie

    > Zakreciles sam siebie. POZMAN od dluzszego czasu ma innego dostawce na
    > tranzyt za granice dla klientow komercyjnych. Telia i GEANTem puszczaja
    > tylko ruch edukacyjny, a to, ze o2.pl leci z TPNET (choc nie zawsze)
    > Telia wyjasnilem we wczesniejszym poscie. A dlaczego 'edu' jest karta
    > przetargowa? Nie wiem, moge jedynie snuc domysly (tak jak TPSA ceni
    > sobie styk ze soba ze wzgledu na ilosc uzyszkodnikow, tak POZMAN ceni
    > sobie zasoby umieszczone w czesci edu).

    Moze zle sie wyrazilem. Cala sprawa toczy sie o styk a raczej
    wprowadzenie oplat dla pol34 za ruch komercyjny. EDU w ofercie pozostaje
    na tych samych zasdach. A many zamknely bramki wlasnie dla ruchu edu.
    Jezeli infrastruktura edu powstala za pieniadze podatnikow to dlaczego
    'ktos' ogranicza do niej dostep?

    Jezeli chodzi o dostawce dla pozmanu na tranzyt za granice to sie
    zgadzam, jednak tranzyt za granice to nie tranzyt do tpnetu. Telia nie
    swiadczy uslug tranzytu po kraju.

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 254. Data: 2004-02-17 20:20:18
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość
    <c0tsfj$164b$1@news2.ipartners.pl>

    > sluchaj ... przeslij podanie do TPSA ze chcesz zostac ich rzecznikiem
    > prasowym, nadajesz sie idealnie
    Advocatus Diaboli do usług. :-)
    BTW, dziękuję za uznanie. Miło być chwalonym. ;-)

> [...]
    > wiecej CIRu itd ...
    > no chyba ze pomimo to nadal bedziesz robic pielgrzymki na kolanach ku czci i
    A może TePsa postępuje tak, jak osiedlowi providerzy i kablówki?
    Też bardzo nie lubi dzielić się produktem? :-p

    Wiesz ile trzeba zachodu, by w kablówce raz podłączyć do sieci notebooka
    taty, a drugi raz blaszaka dziecka?
    Mało to legendarnych opisów zmagań z osiedlowymi sieciami krąży po sieci?

    Taki tata w odpowiedzi usłyszy: może Pan zmienić dostawcę internetu.
    A tobie (providerowi) też nie radzono, byś zmienił dostawcę? Crowley, Pro
    Futuro, Energis... Mało to ofert na rynku?

    Nie ma jednej strony białej, a drugiej czarnej.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 255. Data: 2004-02-17 20:31:32
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-17 21:11,Użytkownik Szymon Sokół napisał:

> [...]
    > może im zaoferować ATMAN, GTS itd., a tym bardziej, co te firmy mogą tu

    Tranzyt do tpnet. Im wieksza ilosc tym cena nizsza. Pozman jaki mial
    styk z tpnetem przed przycieciem w styczniu? w sumie edu+com 100-120Mb/s
    A jaki chcialby miec? i ile by chcial zaplacic za 1 Mb/s. Moze tyle ile
    pobiera telia za kilka Gb/s ?

    Pokaz mi tych wszystkich uzytkownikow tpnetu ktorzy, cierpia z powodu
    braku dostepu do komercyjnych klientow manow.

  • 256. Data: 2004-02-17 20:35:40
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:
> [...]
    >
    > A może TePsa postępuje tak, jak osiedlowi providerzy i kablówki?
    > Też bardzo nie lubi dzielić się produktem? :-p

    sluchaj, masz opinie o jednej sieci osiedlowej i twierdzisz ze skoro jedna
    jest taka to wszystkie sa takie to troche nie tak ...

    > Wiesz ile trzeba zachodu, by w kablówce raz podłączyć do sieci
    > notebooka taty, a drugi raz blaszaka dziecka?

    niewiem, ale to sprawa kablowek i ich technologii

    > Mało to legendarnych opisów zmagań z osiedlowymi sieciami krąży po
    > sieci?

    patrz wyzej

    > Taki tata w odpowiedzi usłyszy: może Pan zmienić dostawcę internetu.
    > A tobie (providerowi) też nie radzono, byś zmienił dostawcę? Crowley,
    > Pro Futuro, Energis... Mało to ofert na rynku?

    ja juz nie daje zarobic TP bo jak bym to dalej ciagnal to by mnie na
    taczkach wywiezli

    > Nie ma jednej strony białej, a drugiej czarnej.

    zgadza sie, a TP nie jest rozowa

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 257. Data: 2004-02-17 20:38:03
    Od: Bartosz 'Beerman' Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 17 Feb 2004 20:17:23 +0100, Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>
    wrote(a):

    > Najcenniejszy element w biznesie: czas.
    > Siedem lat spokoju - od momenty zaoferowania 202122.

    Coz mam skrajnie odmienne odczucia, to bylo 7 lat rzucania wszelkiej
    konkurencji kłód pod nogi. Dobitnie o tym swiadcza wszelkie kary
    (nieskuteczne oczywiscie) na TPSA nalozone.

    > Przez tyle lat TP nie wychodziła z ofertą internetu szerokopasmowego.

    I dalej by nie wchodzila. ;> Gdyby nie ta konkurencja, na ktorą tak
    psioczysz, ktora zaczela dawac cos wiecej niz zwykly dial-up.
    Dopiero w obliczu straty klientow doczekismy sie lepszej oferty ze
    strony TPSA. Z wieloletnim opoznieniem.

    pozdrawiam, B.

  • 258. Data: 2004-02-17 20:39:30
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:
    <wielkie ciach bo mnie zbiera>

    > Ich tam pół tysiąca na jednym megabicie rusza ławą do boju (oczywiście
    > dopiero po północy :-).

    ales sie dopial ... moze masz jakies dowody ? u mnie jest 4Mbps ... i jakos
    leci sobie teraz 45KB/s ... za 49zl/m-c ... kurde .. no tragedia ;)

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 259. Data: 2004-02-17 20:51:13
    Od: Marcin Markowski <m...@r...pl>

    On 2004-02-17, gtk@adm <x...@g...pl> wrote:
    > No to leci przez telie tak jak zasoby edu, widocznie jest lepszy i
    > gorszy klient komercyjny w pozmanie

    Widze, ze Ty dalej nie zrozumiales tego co napisalem odnosnie o2.pl.
    o2.pl ma osobny styk z Telia! W zaleznosci od adresu odpytujacego dns
    taki adres IP dostajesz w odpowiedzi i taka trasa polecisz. Polecam Ci
    przegladniecie archiwum tej grupy, bo gdzies w jednym z watkow
    odnosnie POL34 i TPNET bylo juz to walkowane.

    [...]
> [...]
    > na tych samych zasdach. A many zamknely bramki wlasnie dla ruchu edu.
    > Jezeli infrastruktura edu powstala za pieniadze podatnikow to dlaczego
    Pewni na podobnych zasadach na jakich TPSA tnie komercyjny ruch MANow
    lecacy przez zagranice.

    > Jezeli chodzi o dostawce dla pozmanu na tranzyt za granice to sie
    > zgadzam, jednak tranzyt za granice to nie tranzyt do tpnetu. Telia nie
    > swiadczy uslug tranzytu po kraju.
    Pomysl teraz, czy jezeli nie bedzie Cie stac na wykupienie styku z TPNET
    to maja prawo do ciecia Twojego ruchu wchodzacego zagranica? Jesli
    odpowiesz, ze tak, to gratulacje - jestes kolejnym fanem TPSA popierajacym
    stosowanie praktyk monopolistycznych.

    --
    Marcin Markowski

  • 260. Data: 2004-02-17 20:54:55
    Od: Marcin Markowski <m...@r...pl>

    On 2004-02-17, gtk@adm <x...@g...pl> wrote:
    > Pokaz mi tych wszystkich uzytkownikow tpnetu ktorzy, cierpia z powodu
    > braku dostepu do komercyjnych klientow manow.

    Mam zaczac forwardowac Ci wszystkie maile ode mnie?

    --
    Marcin Markowski