  • 221. Data: 2004-02-17 15:26:26
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Gdybyś nadal miał problemy ze zrozumieniem - TPSA jest tutaj graczem
    > zdecydowanie większym. A Ci więksi operatorzy chcą utrzymywać z nią styki
    > (nie piszę teraz o POL-34)

    Zdecydowanie wiekszym od czego ? Od reszty polskiego Internetu ?
    Pozostali operatorzy utrzmuja z nia stykli po klienci by przeszli do
    konkurencji.
    Tu by pomogl tylko solidarny bunt (raczej nie mozliwy).
    TPSA nie ma zadnych ciekawych zasobow.

  • 222. Data: 2004-02-17 15:36:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    ROBBO 2 <r...@o...pl> wrote:

    > Zdecydowanie wiekszym od czego ? Od reszty polskiego Internetu ?

    Od pozostałych operatorów.

    > Pozostali operatorzy utrzmuja z nia stykli po klienci by przeszli do
    > konkurencji.

    No widzisz. Czyli powód jest. Skoro klienci chcą mieć dobry 'styk' z
    Polpakiem, to operator powinien to klientom zapewnić.

    > Tu by pomogl tylko solidarny bunt (raczej nie mozliwy).

    Tia...

    > TPSA nie ma zadnych ciekawych zasobow.

    I co z tego? Ma za to całe rzesze klientów.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 223. Data: 2004-02-17 17:21:50
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    futszaK wrote:

    > najbliższe miasto gdzie jest Netia to jakieś 70km
    >
    > poprowadzą za darmo łącze ???

    Zapytaj w GTS. Może na "bembenie" mogą Ci dociągnac 10 Mbps z wieży na
    Piątkowie ;>

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 224. Data: 2004-02-17 17:33:10
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Tue, 17 Feb 2004 10:43:18 +0100, gtk@adm <x...@g...pl> wrote:

    > Dokladnie wiem o czym mowie, jasne ze nie chodzi fizycznie o sam kabel.
    > Szafki sa, miejsce na kable tez czyli nie ma dodatkowych kosztow dla
    > firmy obcej. Po prostu brak na inwestycje, ograniczone srodki pozwalaja
    > na inwestowanie tam gdzie sie to szybciej zwroci. Tyle tylko ze tempo
    > przy tak ograniczonych nakladach jest bardzo mizerne. I co za tym idzie
    > ciezko mowic o jakies konkurencji dla TP.

    > Spore, ale jakos nie spotkalem sie z biznesem w ktorym sie nie inwestuje
    > , a tylko narzeka, ze konkurencja ma wiecej klientow i ciezko sie rozwijac.

    Hm.. teraz przebudowywują siec w której administruję...
    1 Jednym miejscu - przy okazji "chowania" sieci w ziemi, w innym miejscu -
    wymiana wzmacniaczy na zawierający tor zwrotny oraz dodanie tranceivera
    światłowodowego do toru zwrotnego.

    PS.
    Co do kosztów.. znam w przybliżeniu...

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 225. Data: 2004-02-17 18:26:31
    Od: Marcin Markowski <m...@r...pl>

    On 2004-02-17, gtk@adm <x...@g...pl> wrote:
    > Z o2 jest troche inna sprawa od poczatku tego 'konfliktu'. N
    > Kurnik.pl jest edu czy com ?
    Kurnik jest komercja.

    > To jezeli pozman ma juz innego dostawce dla ruch komercyjnego to
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > dlaczego ruch edu pcha na telie? Ruch edu jest karta przetargowa? a na
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > jakiej podstawie?

    Zakreciles sam siebie. POZMAN od dluzszego czasu ma innego dostawce na
    tranzyt za granice dla klientow komercyjnych. Telia i GEANTem puszczaja
    tylko ruch edukacyjny, a to, ze o2.pl leci z TPNET (choc nie zawsze)
    Telia wyjasnilem we wczesniejszym poscie. A dlaczego 'edu' jest karta
    przetargowa? Nie wiem, moge jedynie snuc domysly (tak jak TPSA ceni
    sobie styk ze soba ze wzgledu na ilosc uzyszkodnikow, tak POZMAN ceni
    sobie zasoby umieszczone w czesci edu).

    --
    Marcin Markowski

  • 226. Data: 2004-02-17 19:03:00
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004 14:19:22 +0100, "gtk@adm" <x...@g...pl> wrote:

    >Jezeli oferta tpnet dla ruchu komercyjnego nie jest atrakcyjna dla
    >manow, to przeciez sa inne firmy z podobna oferta ATMan, GTS, TelEnergo.
    Co ty w ogóle piszesz, człowieku? Piłeś coś, czy jak?
    Jeżeli oferta TPNET nie jest konkurencyjna, to... co? MANy mają przepiąć do
    ATMAN, GTS i TelEnergo użytkowników TPNET, którzy chcą mieć dostęp do zasobów
    tychże MANów, czy jak??? Czy wiesz w ogóle, o czym jest ta cała dyskusja, czy
    tylko wtrącasz losowe uwagi?

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 228. Data: 2004-02-17 19:17:23
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Bartosz 'Beerman' Mierzwiak posłał(a) w świat wiadomość
    <s...@g...gimli.int.pl>

    > Ze co takiego im dala niby ? Niebotyczne ceny za lacza
    > dla tych operatorow ? Problemy z dzierzawa infrastruktury ktora
    > sama dostala za friko ? Dlawiki na miedzi ? Problemy z peeringiem ?
    > Wyszczegolnij moze co jeszcze TPSA "dala", bo pewnie cos pominalem.

    Najcenniejszy element w biznesie: czas.
    Siedem lat spokoju - od momenty zaoferowania 202122.
    Przez tyle lat TP nie wychodziła z ofertą internetu szerokopasmowego.

    A co miała TP robić.
    Może kable konkurencji położyć?
    Dofinansowywać Polpaka dla sieci osiedlowych w których na jednym megabicie
    wisi i jęczy tysiąc abonentów?

    BTW, ten czas "najlepiej" wykorzystał Pik-Net pozbywając się kłopotliwych
    ASKów.

    Klienci stali w kolejkach do Telepunktu jak za dawnych czasach po papier
    toaletowy nie dlatego, że byli niezadowoleni z dotychczasowego providera, a
    dlatego, że Neostrada to jedyna szansa na stałe łącze.

    Koncesje zniesiono od dawna, nic nie przeszkadzało konkurencji wykorzystać
    część pary ze spuchniętego na giełdzie internetowego balonu na rozbudowę
    własnej infrastruktury.

    Wybrali inną drogą i dlatego TP ma faktyczny monopol a reszta gryzie piach
    i płacze, że zostają zamknięci we własnym gettcie, odcięci od TPNET.

    Batalia nie rozchodzi się o komercyjne Allegro, czy inne serwisy, bo te już
    się przeniosły do innych sieci, ale np. o ICP Net, którego abonenci ciskają
    gromy w tamtejszym BOKu, że zostali odcięci od "polskiego internetu"

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 229. Data: 2004-02-17 19:17:23
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Grzegorz Janoszka posłał(a) w świat wiadomość
    <s...@p...icsr.agh.edu.
    pl>

    > Nie oceniaj całej Polski po kilku skorumpowanych spółdzielniach.
    > Ja akurat mam dobre doświadczenia pod tym względem, a moja własna
    > osobista spółdzielnia (podwawelska w Krakowie) może być wzorem.
    ^^^^^^^^
    Jesteś prezesem? ;-)

    Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

    http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/216618.htm
    http://katowice.naszemiasto.pl/forum/wiadomosci/1096
    0_35477.html

  • 227. Data: 2004-02-17 19:17:23
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to mlopaci posłał(a) w świat wiadomość
    <c0sl6f$qlu$1@inews.gazeta.pl>

    > Koszt dotarcia do klienta Neostrady jest tak wysoki, ze zwyczajnie nie
    > oplaca sie do niego wysylac danych i liczac to czysto finansowo nalezy
    > zamknac serwisy dla userow z TPNET.

    A kto z "userów" pozostanie?
    Komóś się podoba, czy też nie, ale polski internet w domach, to TPNET.

    P.s.
    Pomysłodawca takiego "odcięcia" zostaje w portalu do końca i gasi światło.
    :-D

  • 232. Data: 2004-02-17 19:17:32
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Jo'Asia posłał(a) w świat wiadomość
    <1...@d...sloth.hell.pl>

    > Tak? Popatrz, na moim osiedlu warunki techniczne do założenia SDI znalazły
    > się nagle i znienacka prawie dokładnie 3 lata temu, na początku marca
    > 2001. W dniu, w którym przyszedł umówiony tydzień wcześniej (zaraz po
    > zobaczeniu oferty) monter z Chello... Przedtem przez pół roku owych
    > warunków nie było.
    > Jakiż zadziwiający zbieg okoliczności.

    Nie każdy mieszka w Stolicy albo też w Warszawie. ;-p
    Reszta kraju na cuda z Chello nie ma co liczyć.