  • 151. Data: 2004-02-16 17:32:31
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 16 luty 2004 roku,
    kiedy to BossMAN posłał(a) w świat wiadomość
    <c0qsc6$f9e$1@news.lublin.pl>

    > Biedny Nieuświadomiony Internauta, przyssany do jedynej matki żywicielki
    > TPSY

    Czekam cały czas na uświadomienie, co tracę.
    Niby nigdy za późno.
    A żadnej innej dojnej krowy w zasięgu nie mam.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 152. Data: 2004-02-16 17:34:32
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 16 luty 2004 roku,
    kiedy to jarek posłał(a) w świat wiadomość
    <1...@h...net81.citysat.com.pl>

    > A jak taki lokalny provider moze sie rozwinac
    No właśnie, jak się ma rozwinąć, skoro za najważniejsze uważa, by dać
    odpowiednio dużo w łapę w spółdzielni mieszkaniowej, tak by żadna
    konkurencja nigdy już nie weszła na "jego teren".
    Mając zaklepane osiedle instaluje sieć tylko w kilku największych blokach,
    tak by starczyło na łapówkę dla innej spółdzielni.
    O resztę biednych żuczków jest (a raczej do momentu wprowadzenia Neo był)
    spokojny.
    Przecież lokatorzy mu do konkurencji nie uciekną.

    BTW, to nie Telekomunikacja wprowadza kolejne promocje i obniżki pod
    wpływem osiedlowych i kablówkowych providerów, a owi providerzy trzęsąc
    kuprem, od kiedy im widmo Neo zajrzało w oczy, obniżają abobnament,
    zwiększają przepustowość sieci (byjamniej formalnie) itd.

    W SM Górnik nie można założyć lokalnej sieci - nikt nie dostanie pozwolenia
    - osiedla podzielone. W Katowickiej SM podobnie (nawet jest oficjalna lista
    na WWW spóldzielni, która firma dostała konkretne osiedle).
    Oczywiście na wielu osiedlach (m,in. i moim) po wydaniu pozwoleń nie
    ruszyły żadne prace.

    O przerzuceniu przewieszki nie ma co marzyć.
    Zaraz, zaraz... A co ja widze przez okno? BeNCki lecą po dachach sąsiednich
    wieżowców. Kable kładła firma, która wynajmuje pomieszczenia za ścianą
    pokoju pani kierownik spółdzielni.
    Oto, jak wygląda Polski Internet, który Neostrada wyrwała z błogiej
    drzemki.

    BTW, nawet Chello obudziło się po siedmiu latach i w Katowicach na dwóch
    osiedlach (bloki trzydziestopiętrowe i wyższe) oferuje internet.

    > skoro 2Mbps od jedynego
    > czasami dostawcy (czytaj TPSA) kosztuje prawie 3Kzl
    Zawsze kosztowało sporo.
    Ale gdyby ludzie mieli sprawnie działającą sieć osiedlową, to nie braliby
    Neostrady.
    Czas na budowanie sieci był długi. Bardzo długi, a mimo to kablówki i
    osiedlówki Neo Zaskoczyła jak zima drogowców.

    > Dolicz do tego interesu
    > dierzawe studzienek od znow TPSA i bedzie interes jak nie wiem co. :)
    Jaki stąd wniosek?
    Jeżeli nawet warunkiem powszechnej dostępności Nesotrady ma być upadek
    kilku dziwnych kablówek, to trudno. Wliczy się to w koszta budowy e-Polski.

    Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą.

  • 153. Data: 2004-02-16 17:49:12
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 16 luty 2004 roku,
    kiedy to gtk@adm posłał(a) w świat wiadomość
    <c0qui0$7hg$1@inews.gazeta.pl>

    > I jeszcze jeden przyklad: w warszawie kablowka aster, oferuje dostep tam
    > gdzie jest wiecej klientow(czytaj bloki) w centrum obiecuja dostep od x
    > lat

    W pięciomilionowej aglomeracji śląskiej Chello wystartowała nagle, po
    latach, na dwóch starannie wyselekcjonowanych osiedlach.
    Chello nie musi brać sygnału z Polpaku, a mimo to nie opłaca im się.
    Jak za komuny. Niczego nie ma, szanownym providerom nic się nie opłaca -
    poza biadoleniem oczywiście.
    Biadolenie nic nie kosztuje, a zawsze istnieje szansa, że da się coś dla
    siebie wyszarpać w całym zamieszaniu.

    Poniżej link do fotki jednego z katowickich osiedli na którym działa
    Chello.
    W takich maleńkich blokach szanownemu Chello łaskawie opłaca wreszcie się
    po latach zaoferować dostęp do internetu.
    Prawda, że zgrabne i przytulne mamy domki w tej naszej miejskiej sypialni?
    ;-)
    Takich blokowisk jest oczywiście na całuym Śląsku więcej (te 5 milionów
    ludzi gdzieś musi mieszkać), ale mają nie więcej, jak 20 do 25 pieter. Taka
    "drobnica" Chello nie interesuje.

    http://tinyurl.com/36key

  • 154. Data: 2004-02-16 17:49:53
    Od: s...@z...org (robert j. wozny)

    Quoting "gtk@adm" <x...@g...pl>:

    > I jeszcze jeden przyklad: w warszawie kablowka aster, oferuje dostep
    > tam gdzie jest wiecej klientow(czytaj bloki) w centrum obiecuja dostep
    > od x lat (infrastruktura jest bo tv mam) wystarczy 'tylko'
    > zainwestowac w sprzet. To ze taka inwestycja bedzie sie dlugo
    > zwracala, pod wzgledem ekonomicznym sa korzystniejsze w zasiegu - to
    > tez wina tpsa ?

    a moze po prostu w centrum trzeba wymienic polowe infrastruktury, aby
    swiadczyc uslugi dostepu do internetu? (via
    kablowka)... wiesz... kable polozone w czasach, w ktorych nie myslano
    o internecie trudno teraz wykorzystac.

    --
    robert j. wozny
    ... Zycie biegnie wahadlowym ruchem miedzy bolem i nuda,

  • 155. Data: 2004-02-16 17:51:41
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-16 11:30,Użytkownik mlopaci napisał:

    > Na razie MANy oferuja TPSA darmowy dostep do zasobow komercyjnych.

    A jak przestana to z tych komercyjnych zasobow w manach beda korzystali
    inni komercyjni klienci manow? a moze many maja wiecej klientow
    indywidualnych niz tpsa? Dla klienta komercyjnego w manie lepszym
    uzytkownikiem korzystajacym z jego uslug bedzie ktos kogo stac na 150 zl
    miesiecznie czy moze biedny student? (nie obrazajac studentow)

    Telia nie jest z grupy FT

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 156. Data: 2004-02-16 18:01:46
    Od: f...@i...pl

    On Mon, 16 Feb 2004, Janusz - Vahanara wrote:
    > kilku dziwnych kablówek, to trudno. Wliczy się to w koszta budowy e-Polski.
    >
    > Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą.

    Ja wol her Flig ;>

    Bo nic innego mi na mysl nie przyszlo po przeczytaniu
    Twoich wywodow.

    To przykre, ale Twoja wiedza na temat konkurencji, uslug dostepu
    i providerow jest na bardzo niskim poziomie i stad wlasnie
    Twoja frustracja i weszenie wszedzie lapowkarstwa.

    Wojtek

  • 157. Data: 2004-02-16 18:09:14
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 16 luty 2004 roku,
    kiedy to f...@i...pl posłał(a) w świat wiadomość
    <P...@i...pl>

    > Ja wol her Flig ;>
    > Bo nic innego mi na mysl nie przyszlo po przeczytaniu
    > Twoich wywodow.
    Poniedziałek. Do tego pewnie miałeś ciężki dzień...
    Będzie ci wybaczone. ;-p

    > To przykre, ale Twoja wiedza na temat konkurencji, uslug dostepu
    > i providerow jest na bardzo niskim poziomie i stad wlasnie
    > Twoja frustracja i weszenie wszedzie lapowkarstwa.
    Ależ łapówkarstwa nie ma, bo jakże by tak, miało być?!

    BTW, w czułą strunę uderzyłem.

  • 158. Data: 2004-02-16 18:15:29
    Od: jarek <j...@f...address.from.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
> [...]
    > Czas na budowanie sieci był długi. Bardzo długi, a mimo to kablówki i
    > osiedlówki Neo Zaskoczyła jak zima drogowców.

    Nie mam nic przeciwko neostradom (poza tym ze zapychaja mi ftp-a. :)) -
    niech tylko lacza dla providerow kosztuja proporcionalnie do tego
    co kosztuje neostrada. Bo jak przy obecnych cenach sprzedac cos o
    parametrach neostrady (jakosciowych/cenowych) wiedzac, ze ten ktory to
    kupi bedzie bezsensownie ssal co popadnie przez 24h na dobe.

    Pozdrawiam Jarek

  • 159. Data: 2004-02-16 18:16:45
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-16 18:49,Użytkownik robert j. wozny napisał:

> [...]
    > swiadczyc uslugi dostepu do internetu? (via
    > kablowka)... wiesz... kable polozone w czasach, w ktorych nie myslano

    No to oczywiste, ze sa konieczne inwestycje, czyzby sama wymiana
    okablowania przerastalo mozliwosci finansowe konkurencji tp ?
    Tak ma wygladac konkurencja, ktora moze zmusic tp do obnizek cen?

  • 160. Data: 2004-02-16 18:28:08
    Od: f...@i...pl

    > Ależ łapówkarstwa nie ma, bo jakże by tak, miało być?!
    >
    > BTW, w czułą strunę uderzyłem.

    Niekoniecznie, ale w bardzo chodliwy ostatnimi czasy temat.

    Wojtek