  • 51. Data: 2009-01-06 11:35:09
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: slawek22 <p...@w...pl>

    Ja mam pytanie techniczne. Czy dodanie prefixu BEZ_OCHRONY- do nazwy
    użytkownika wyłącza te blokady? Takich informacji mi udzielono na
    infolinii TP. To prawda? Trochę głupio się zastanawiać czy stronę
    wycięła TP i mogę z niej jednak skorzystać przez tunel, czy coś na
    prawdę nie działa.

  • 52. Data: 2009-01-06 11:42:17
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    slawek22 napisał(a):
> [...]
    > infolinii TP. To prawda? Trochę głupio się zastanawiać czy stronę
    > wycięła TP i mogę z niej jednak skorzystać przez tunel, czy coś na

    Nie. Blackholing jest robiony na szkielecie, gdzie nie ma informacji o userach. Po
    prostu wszystko
    leci do czarnej dziury.

    wer

  • 53. Data: 2009-01-06 12:11:41
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 11:53:59 +0100, b...@n...pl napisał(a):

    > Polityka wycinania kolejnych portów, blackholingu to jest dobra na krótką metę. W
    dłuższym czasie
    > okaże się, że wykonano masę niepotrzebnej pracy. Już zetknąłem się z wirusami,
    które korzystają z
    > konta pocztowego usera. Pobierają dane z outlooka i ślą przez konto
    > spam.
    Oczywiscie masz racje, po zablokowaniu wyjscia bezposrednio do MXow
    spamerzy nie beda mieli wyjscia jak krasc tozsamosci i ustawienia
    serwerow poczty wychadzacej, jednak jakosciowo to inny mechanizm, znacznie
    latwiejszy do kontroli. Ten spam przejdzie przez serwer submisji dostawcy i
    tam moze byc przeanalizowany i przyciety.

    Z ciekawostek zamiast/oprocz ciecia 25/tcp mozna rozwazyc filtrowanie
    zapytan DNS tnace zapytania o MXy. Outtluk majac wpisany serwer poczty
    wychodzacej bedzie sie pytal o rekord A.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 54. Data: 2009-01-06 12:23:19
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip b...@n...pl <b...@n...pl> wrote:

> [...]
    dłuższym czasie
    > okaże się, że wykonano masę niepotrzebnej pracy. Już zetknąłem się z wirusami,

    Chyba nie rozróżniacie w czym rzecz. Właściele botnetów, nie używają ich
    tylko i włącznie do rozsyłania spamu/wirusów, nie rozumiem czemu.
    Przykładowe wycięcie portu 25 na stacjach end-userów, nie rozwiąże innych
    problemów jak flood syn+ack+fin/tcp, flood udp, czy icmp. Wycięcie kontrolera
    botnetu, poniekąd ten problem rozwiązuje.

    --
    ŁT

  • 55. Data: 2009-01-06 12:25:12
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

  • 56. Data: 2009-01-06 12:28:35
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@N...net>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 13:11:41 +0100, Jaroslaw Berezowski napisał(a):

> [...]
    > zapytan DNS tnace zapytania o MXy. Outtluk majac wpisany serwer poczty
    > wychodzacej bedzie sie pytal o rekord A.

    Przerabialem to ostatnio u siebie.
    Typ zapytania nie jest na okreslonym miejscu od poczatku tylko od konca :)
    Trzeba zajrzec do srodka pakietu. Nie jest takie proste.

    U mnie testowo dzialalo na okolo 3000 klientow.
    Dla wiekszej ilosci troche bym sie bal.

  • 57. Data: 2009-01-06 13:10:18
    Od: ru <t...@g...com>

    On Jan 6, 8:51 am, robert jakub <r...@r...org.pl> wrote:
    >   oj, mam wrazenie jakbym czytal wypowiedzi McColo... dlaczego nas
    >   odcieliscie, tracimy duzo kasy na tym, ze nas blokujecie. naszym
    >   zrodlem dochodu jest kontrolowanie botnetow i wysylanie spamu
    >   czy ddos. ((-;
    No cóż, nie jestem w stanie Ci udowodnić, że tak nie jest (tak samo,
    jak Ty nie jesteś w stanie udowodnić, że tak jest). Z mojej strony
    tylko mogę zapewnić, że się w takie klocki nie bawię. Co więcej, od
    paru dni leci sobie tcpdump i loguje cały ruch na zablokowanym IP (w
    teorii i tak z niego już nie korzystamy, w praktyce jeszcze mogą być
    jakieś stare domeny, które go wskazują - póki co nie widzę nic prócz
    standardowych wormów HTTP, paru pobranych pliczków .jpg oraz
    regularnych pingów od OVH... i to w tym problem od samego początku,
    tam nic innego nie powinno być)

    A gdybyś czytał całość dyskusji...

    >   oj, bo widzisz. wystarczylo sie skontaktowac z karpiem. wszystko
    >   by opowiedzial. ale moze lepiej jest publicznie sie uzalac na polipie?
    >   oj... tak. sila polipa - zapomnialem ((-;
    ... to byś wiedział, że piszę tu z racji olania mnie przez TPCERT.
    Chciałęm tylko informację, jak w praktyce wyglądała ta "działalność"
    mojego hosta, która uznana została za stwarzanie niebezpieczeństwa.

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 58. Data: 2009-01-06 13:23:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    robert jakub <r...@r...org.pl> writes:

    > oj, bo widzisz. wystarczylo sie skontaktowac z karpiem. wszystko
    > by opowiedzial. ale moze lepiej jest publicznie sie uzalac na polipie?
    > oj... tak. sila polipa - zapomnialem ((-;

    Mam nadzieję, że "wystarczylo skontaktowac sie z karpiem" to nie jest
    oficjalne zalecenie do klientów TP, jak mają reklamować problemy...
    8-)

    A co do siły polipa - dopiero rozkręcenie dyskusji na polipie wywołało
    odpowiedź, więc chyba faktycznie.

    MJ

  • 59. Data: 2009-01-06 13:24:48
    Od: slawek22 <p...@w...pl>

    On 6 Sty, 12:42, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Nie. Blackholing jest robiony na szkielecie, gdzie nie ma informacji o userach. Po
    prostu wszystko
    > leci do czarnej dziury.
    >
    > wer

    Dzięki, po drugiej rozmowie na infolinii udzielono mi takich
    informacji, więc wyłączyłem BEZ_OCHRONY - z resztą jak mówisz nie
    rozwiązuje to problemu.

    Jak w ogóle podmiot który ma 90% rynku dostępowego w PL, monopolista
    może sobie wycinać na routerach czyjeś witryny. Jakoś dla żadnej innej
    sieci np. gimp.org czy timetouptime.com nie jest zagrożeniem. Telefonu
    do kogokolwiek odpowiedzialnego za ten skandal też uzyskać niestety
    nie mogłem. Z resztą nie byłoby problemu gdyby tą "świetną" usługę
    dało się wyłączyć.

    Czy taki sam scoring planujecie zaimplementować dla swoich klientów?
    Na przykład dla puli IP wykorzystywanej przez neostradę?

    IRC-ok, ale w jaki sposób bezpieczeństwo sieci ma poprawić wycięcie
    dostępu do WWW? Czy jest dostęp do listy zablokowanych witryn i
    scoringu? Jeśli TP ma się zamiar zachowywać jak słoń w składzie
    porcelany to chyba wypadałoby upublicznić listę tych komarów które
    chce się ubić przy użyciu czołgu (rozwalając przy okazji wszystko
    dookoła). Na razie mamy looking glass i infolinię, na której "nie mogą
    nic powiedzieć" (z resztą to nie ich wina).

    Ktoś tu stwierdził, że poziom infolinii jest niski i pracują tam
    niekompetentne osoby. Moim zdaniem to nieprawda. Ja bym sobie życzył
    więcej kompetencji w innych działach i bardziej przemyślanych decyzji
    a zwłaszcza bardziej przemyślanych decyzji. Na przykład w dziale
    związanym z bezpieczeństwem sieciowym ;)

    >Wycięcie kontrolera botnetu, poniekąd ten problem rozwiązuje.
    Czy witryna GIMP.org jest kontrolerem botnetu?

  • 60. Data: 2009-01-06 13:34:39
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > Mam nadzieję, że "wystarczylo skontaktowac sie z karpiem" to nie jest
    > oficjalne zalecenie do klientów TP, jak mają reklamować problemy...
    > 8-)

    O nie! Ja protestuje :-) Nie chce pracowac w Blekitnej Linii! :-)

    k.