    From: slawek22 <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Tue, 6 Jan 2009 05:24:48 -0800 (PST)
    <gju1cc$beo$1@inews.gazeta.pl> <gju2bp$mvd$1@opal.futuro.pl>
    <gjv7mk$16t$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gjv9nv$918$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gjvc6v$cm4$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gjv6j3$je1$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@q...googlegroups.com>
    <gjv9dk$jss$1@node1.news.atman.pl>

    On 6 Sty, 12:42, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Nie. Blackholing jest robiony na szkielecie, gdzie nie ma informacji o userach. Po
    prostu wszystko
    > leci do czarnej dziury.
    >
    > wer

    Dzięki, po drugiej rozmowie na infolinii udzielono mi takich
    informacji, więc wyłączyłem BEZ_OCHRONY - z resztą jak mówisz nie
    rozwiązuje to problemu.

    Jak w ogóle podmiot który ma 90% rynku dostępowego w PL, monopolista
    może sobie wycinać na routerach czyjeś witryny. Jakoś dla żadnej innej
    sieci np. gimp.org czy timetouptime.com nie jest zagrożeniem. Telefonu
    do kogokolwiek odpowiedzialnego za ten skandal też uzyskać niestety
    nie mogłem. Z resztą nie byłoby problemu gdyby tą "świetną" usługę
    dało się wyłączyć.

    Czy taki sam scoring planujecie zaimplementować dla swoich klientów?
    Na przykład dla puli IP wykorzystywanej przez neostradę?

    IRC-ok, ale w jaki sposób bezpieczeństwo sieci ma poprawić wycięcie
    dostępu do WWW? Czy jest dostęp do listy zablokowanych witryn i
    scoringu? Jeśli TP ma się zamiar zachowywać jak słoń w składzie
    porcelany to chyba wypadałoby upublicznić listę tych komarów które
    chce się ubić przy użyciu czołgu (rozwalając przy okazji wszystko
    dookoła). Na razie mamy looking glass i infolinię, na której "nie mogą
    nic powiedzieć" (z resztą to nie ich wina).

    Ktoś tu stwierdził, że poziom infolinii jest niski i pracują tam
    niekompetentne osoby. Moim zdaniem to nieprawda. Ja bym sobie życzył
    więcej kompetencji w innych działach i bardziej przemyślanych decyzji
    a zwłaszcza bardziej przemyślanych decyzji. Na przykład w dziale
    związanym z bezpieczeństwem sieciowym ;)

    >Wycięcie kontrolera botnetu, poniekąd ten problem rozwiązuje.
    Czy witryna GIMP.org jest kontrolerem botnetu?