  • 41. Data: 2009-01-06 08:38:31
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Lemat wrote:

    > przy czym tu nie chodzi o jednorazową konfigurację
    > serwer bez STAŁEGO nadzoru jest G. warty

    i będzie tak coraz częściej, od tego nie ma odwrotu co powoduje
    powstanie nowych miejsc pracy tak potrzebnych w dobie kryzysu :P

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 42. Data: 2009-01-06 09:17:26
    Od: "Konrad Plich" <konradpl@wytnij_piotrkow.tpsa.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości

    > Sądzę, że między innymi packa na muchy jest nieco większa, własnie z
    > powodu narastającej konieczności odcinania smrodów _z_ sieci TP _do_
    > świata _i_ / _lub_ do core TP ;-)

    Zapewniam że nasz szkielet jest na tyle obszerny że ruch generowany przez
    botnety jest dla niego w praktyce nieistotny. Jedyna przyczyną wprowadzenia
    blackholingu było więc "odsmradzanie".

    Konrad

  • 43. Data: 2009-01-06 09:34:32
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip r...@g...com wrote:
    > Po ostatnich postach zrozumiałem, dlaczego Łukasz tak się kryguje i
    > przeprasza sugerując w tym miejscu, że TP S.A. tym razem być może
    > nieco racji ma. Czas się pożegnać, nie chciałbym nikomu sprawiać
    > dyskomfortu - ja _jestem_ zwykłym zjadaczem chleba, więc może po
    > prostu pewnych punktów widzenia nie da się pogodzić. Co ja zresztą
    > mogę wyjaśnić komuś, kto wie, mimo, że mu strach myśleć?

    Taka niestety prawda, niejodrokotnie zdarzało się tu paru osobom coś wyjaśnić,
    innym, tym mniej rozeznanym w temacie. Rzadko kiedy, zostało to odpowiednio
    docenione. :(

    --
    ŁT

  • 44. Data: 2009-01-06 09:45:34
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Konrad Plich wrote:

    > Zapewniam ?e nasz szkielet jest na tyle obszerny ?e ruch generowany przez
    > botnety jest dla niego w praktyce nieistotny. Jedyna przyczyn?
    > wprowadzenia blackholingu by?o wi?c "odsmradzanie".

    To ja korzystając z faktu obecności oficjeli podrzucę takie pomysły:

    Dostajecie na abuse@ tysiące raportów dziennie, da się z nich (np. ze spamcopowych)
    wyciągnąć IP i godzinę czyli namierzyć użytkownika nawet na dynamicznej neo.
    Skoro problemem jest dotarcie do użytkownika końcowego z komunikatem "masz wirusa i
    rozsyłasz spam" to jest kilka możliwości:
    1) automatyczny dialer dzwoniący do niego i odtwarzający tekst "z taśmy"
    2) dodatek do waszej aplikacji albo oddzielny programik odpytujący co jakiś czas
    (godzinę) serwer z bazą danych klientów wysyłających spam. Np. na zasadzie DNSBL. I
    ten programik miałby wyświetlać wielki oczojebny komunikat.

    Dodatkowo rozwiązanie hardwarowe, czyli dajecie userom takie modemy, które mają
    wbudowanego firewalla z domyślnie ustawionymi pewnymi regułami (czyt. blokadą 25tcp)
    i możliwością edycji tych ustawień przez usera. Niestety kosztowałby kilka złotych
    więcej.
    Lemat

  • 45. Data: 2009-01-06 09:57:16
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2009-01-06 08:09, futszaK wrote:

    > szkoda że cena wjazdu na PLNOG wzięta z księżyca, ale rozumiem
    > warsiaffka, tam się zarabia miliony :(

    No właśnie nie. Teraz jest Warszawa z uwagi na 'głos ludu',
    wcześniej był Kraków i ceny były AFAIR takie same/bardzo podobne.

    PLNOG jest inicjatywą stworzoną od początku przeze mnie, Andrzeja
    Targosza (PROidea) i Roberta Raszuka (Juniper), jak konferencja dla
    inżynierów, administratorów sieci/etc - NIEKOMERCYJNĄ konferencją.
    Stąd nie chcemy opowiadać o tym jakie pudełko X jest cudne, a
    pudełko Y jest superszybkie - i nie będziemy tego robić.

    Nikt nie chce na niej zarabiać - i nie robimy tego (Andrzej jako osoba
    koordynująca kwestie organizacyjne pewnie to potwierdzi :) ). Stąd
    poszukujemy sponsorów żeby udało się zapłacić za sale, ściągnąć
    prelegentów i opłacić im hotele (mówimy o gościach zagranicznych, ale
    polskich czasem też), etc - i to nie dzieje się za darmo. I stąd
    stawki kosztują tyle ile kosztują.

    Warsztaty są płatne, bo stanowią sponsorski wkład firm, z których
    inżynierowie je prowadzą - stąd np. ja prowadzę BGP, MPLS i
    bezpieczeństwo, ale kwoty pomyśleliśmy tak, żeby przy jakimś-tam
    celu ilości osób udało się uzbierać paręnaście tysięcy na 'dołożenie'
    do budżetu.

    Poprzedni PLNOG się nie zapiął (dołożyliśmy), ten też się nie zapnie
    (też dołożymy). Gdyby był w Krakowie pewnie byłaby na to większa
    szansa - ale takie podjęliśmy decyzje i liczyliśmy się z konsewkencjami.

    Nie narzekam, robimy coś w głębokim przekonaniu, że jest cenne dla
    środowiska i że 'będzie lepiej'.

    Aha - skoro już zostałem sprowokowany, to dopiszę jeszcze jedną rzecz.
    To, że prelegentów z Cisco jest tylu to znak tego, jak mało osób w
    Polsce chce coś ciekawego opowiedzieć, a nie znak tego, że Cisco
    imprezę 'ustawia'. Bardzo chętnie pozbawię wszystkich vendorów
    możliwości poprowadzenia choćby jednej sesji (wzorem innych *NOGów,
    gdzie vendorzy siedzą sobie na sali i ew. dyskutują), jeśli Wy -
    specjaliści w swoich dziedzinach, z doświadczeniem i różnymi ciekawymi
    obserwacajmi - będziecie chętniej zgłaszać się do CfP.

    Naprawdę - zapraszamy!

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 46. Data: 2009-01-06 10:03:51
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2009-01-06 08:48, Marcin Kulas wrote:

    > Przepraszam, ale coś mi tu nie gra. Na niusach piszesz pięknie,
    > ale IRL sprawa wyglądała inaczej. Byłem chętny się dołączyć jakieś
    > 2 lata temu do projektu. Rozumiem, że miałeś w życiu prywatnym wielkie
    > zmiany, więc czekałem cierpliwie pół roku, ale po kilku (dwóch, góra
    > trzech) próbach odświeżenia tematu się poddałem. Zrozumiałbym, gdybyś
    > mi napisał, że nie spełniam wymagań, ale nie dostałem odpowiedzi.

    Nie wiem jak to możliwe (przeoczenie?) ale od tych dwóch lat trochę
    już ludzi dołączyło do projektu (90+). Nie będę zasłaniał się żadnymi
    'sprawami prywatnymi' - faktycznie gdzieś po drodze zespół
    zainteresowany projektem skurczył się dramatycznie, a oprócz tego
    projektu robie jeszcze trochę innych rzeczy i dyskutujemy teraz z
    paroma osobami jak go udrożnić, ale ostatnio trochę znowu ruszyłem z
    miejsca dzięki pomocy - i myślę, że jednak się skaluje.

    Trochę więcej opowiem na najbliższym PLNOGu przed panelem.

    > Nie żebym się żalił, po prostu chciałbym się dowiedzieć co spowodowało,
    > że dostałem tarpita.

    Właśnie przejrzałem archiwum maili - 3'ego stycznia odezwałem się do
    Ciebie. Twój mail mi najwyraźniej umknął i odnalazłem go teraz - za co
    serdecznie przepraszam. Niestety zgłoszeń momentami jest bardzo dużo
    i nie jestem w stanie ich jednocześnie dorzucać do bazy a następnie
    weryfikować, że sesje zostały poprawnie podniesione - wszystko wymaga
    czasu a w bardzo wielu przypadkach dosyć dużego zaangażowania w
    telefoniczną pomoc w konfiguracji i troubleshootingu.

  • 47. Data: 2009-01-06 10:25:11
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Łukasz Bromirski wrote:
    > Właśnie przejrzałem archiwum maili - 3'ego stycznia odezwałem się do
    > Ciebie.

    Nie dostałem go, a znając swoje podejście do filtrowania spamu,
    specjalnie dodałem Cię do białej listy na samym poczatku regułek,
    żeby czegos nie zgubić. Niestety, logów sprzed roku już nie ma,
    ale grepowałem je na bieżąco, póki mi się czekanie nie znudziło.
    Jedyny mail, jaki otrzymałem, przyszedł 29.05.2007.

> [...]
    > czasu a w bardzo wielu przypadkach dosyć dużego zaangażowania w
    > telefoniczną pomoc w konfiguracji i troubleshootingu.

    Nie ma sprawy. Myślałem, że czymś komuś podpadłem (albo firma). Jeśli
    się mail zawieruszył, to trudno. "Mojej" poprzedniej firmy strata. :)

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 48. Data: 2009-01-06 10:27:46
    Od: Michal <m...@g...com>

    > 1) automatyczny dialer dzwoniący do niego i odtwarzający tekst "z taśmy"

    Imho lepszy bylby mail podany w panelu neo/dsl. Nie kazdy ma telefon, bo
    przeciez jak placisz 36,60zl za utrzymanie linii to jak sie do ciebie
    dodzwonia? Na komorke? Za drogo. I tez nie musisz jej miec.

    A co do 25tcp. Dla neo to faktycznie powinno byc blokowane.

    --
    Michal

  • 49. Data: 2009-01-06 10:43:14
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Michal wrote:

    > Imho lepszy bylby mail podany w panelu neo/dsl. Nie kazdy ma telefon, bo
    > przeciez jak placisz 36,60zl za utrzymanie linii to jak sie do ciebie
    > dodzwonia? Na komorke? Za drogo. I tez nie musisz jej miec.

    to już jest kwestia korelacji baz danych (IP+czas)->login neo->numer telefonu
    nie widzę problemu aby wykorzystać wszelkie dostępne środki dotarcia do
    usera łącznie z dopiskiem "masz wirusa" na fakturze wysyłanej co miesiąc.

    Lemat
    The Internet does not need law enforcement, it only needs few
    good sysadmins with cojones.

  • 50. Data: 2009-01-06 10:53:59
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Michal napisał(a):

> [...]
    > dodzwonia? Na komorke? Za drogo. I tez nie musisz jej miec.
    >
    > A co do 25tcp. Dla neo to faktycznie powinno byc blokowane.

    Polityka wycinania kolejnych portów, blackholingu to jest dobra na krótką metę. W
    dłuższym czasie
    okaże się, że wykonano masę niepotrzebnej pracy. Już zetknąłem się z wirusami, które
    korzystają z
    konta pocztowego usera. Pobierają dane z outlooka i ślą przez konto spam.
    Kontrolery botnetów mogą być przeniesione gdziekolwiek. Spamu i syfu będzie tyle
    samo, tyle, że
    odpadną amatorzy z tej zabawy.
    Jedyne wyjście to cięcie klientów z zarażonymi komputerami. Już kilka razy słyszałem,
    na informację,
    że masz wirusa i wysyłasz spam, a co mnie to obchodzi, przecież mi działa. Dopóki
    userzy nie zaczną
    dbać o swoje komputery to się nie skończy i zabawy z firewallami są tylko półśrodkami
    doraźnymi.
    Oczywiście prościej dopisać na firewallu regułkę tnącą port niż walczyć z userami,
    tylko ile tych
    regułek można dopisać? Jak user będzie miał odcięty na tydzień net to szybko nauczy
    się instalować
    poprawki do systemu, korzystać z antywirusa.

    wer