  • 31. Data: 2009-01-05 23:22:23
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: r...@g...com

    On 6 Sty, 00:11, Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1> wrote:
    > Krakersa? :D MSPANC :)

    Ja bym wziął, na drogę. Jak w grę wchodzą krakersy to ja MSPANC ;)

    R.

  • 32. Data: 2009-01-06 00:05:20
    Od: ru <t...@g...com>

    On Jan 6, 12:05 am, r...@g...com wrote:
    (ciach)
    Ach, czyli jednak i tu zostanę cichaczem olany. Dziękuję, niczego
    innego się nie spodziewałem - a niespodzianek nie lubię.

    > Życzę Państwu w Nowym Roku wielu decyzji przynoszących więcej zysków,
    > niż strat. Mimo, że jest mowa o stratach, to są bardzo dobre życzenia.
    Szkoda, że to ja (a raczej mój klient) ponosimy straty z powodu
    Waszych decyzji. ;-)

    On Jan 5, 11:16 pm, Matt Rutkowski <m...@g...com> wrote:
    > Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia....
    > Fakt, ze uzytkownicy nie moga dostac sie do takiej czy innej strony,
    > uslugi sieciowej to w wielu przypadkach taka szkoda jak niewygoda.
    Z tą drobną różnicą, iż jeśli blokowana jest strona stanowiąca dla
    kogoś źródło dochodu, to jest to wtedy nieco większa niewygoda, choć
    dla mniejszej grupy.

    (ciach)
    > Mamy rowniez pare maszyn w PL. Swego czasu jeden z operatorow
    > ogolnopolskich stwierdzil, ze z ddos'em musimy sami sobie poradzic bo
    > ten w przesylany content nie ingeruje, nie ma tez srodkow technicznych
    > do walki z takim atakiem. Co wtedy ma zrobic  klient gdzie kazda
    > minuta przestoju to potezne straty a w dluzszej perspektywie przy
    > takim stanie rzeczy jeszcze wieksze konsekwencje finansowe?
    Straty z powodu DDoSa, straty z powodu wycięcia portalu przez TP - nie
    widzę różnicy. DDoS przynajmniej jest bardziej przewidywalny (i zwykle
    krócej trwa) - o szczegółowych powodach (i metodach "łapania na")
    blackholingu natomiast nie wiadomo nic, ani się o nie doprosić nie da
    (a staram się już czas jakiś).

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 33. Data: 2009-01-06 00:07:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello rafal,

    Tuesday, January 6, 2009, 12:22:23 AM, you wrote:

    > Ja bym wziął, na drogę. Jak w grę wchodzą krakersy to ja MSPANC ;)

    A może po prostu NMSP? ;)

    Kanapeczkę? ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2009-01-06 07:07:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    skx wrote:

    > Wiem, przeklejasz nam posty stąd na listę.

    no bez przesady, jednego wkleiłem ze wskazaniem źródła

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 35. Data: 2009-01-06 07:09:32
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Śląski wrote:

    > Właśnie miałem pytać o PLNOGa, ale widzę, że agenda już przewiduje panele na
    > temat czarnodziurowania. Będzie o czym gadać :)

    szkoda że cena wjazdu na PLNOG wzięta z księżyca, ale rozumiem
    warsiaffka, tam się zarabia miliony :(

  • 36. Data: 2009-01-06 07:33:32
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    f...@g...com napisał(a):
    > Jestem też w stanie przyjąć na wiarę, że sytuacja w polskim internecie
    > była niewesoła i konieczne było zastosowanie doraźnych rozwiązań
    > (lepsze jest działające rozwiązanie teraz niż doskonałe nigdy). I
    > absolutnie zgadzam się, że zdecydowana większość klientów &tp tego nie
    > zauważyła i prawdopodobnie wystarczy im wiedzieć, że "są bezpieczni" a
    > ewentualne "connection timed out" zwalą na serwer i szybko o tym
    > zapomną. Ale należy tu dostrzec pewien dualizm - i to jest właśnie ta

    A właściciel serwera, który żyje z reklam nie zapomni. Jak skieruje sprawę do sądu o
    utracone zyski
    to france telecom polska zmieni szybko metody. Zresztą nie dziwię się postępowaniu
    france telecom
    polska, jeśli sami zostali wycięci na porcie 25 przez firmę matka.

    wer

  • 37. Data: 2009-01-06 07:48:23
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Łukasz Bromirski wrote:
    > Na konferencjach często pytają mnie ludzie - nie wiem czy dołączać
    > się do Twojego projektu, bo łącze mamy tylko 2Mbit/s. Pewnie że tak -
    > po pierwsze każde 2Mbit/s robi różnicę, po drugie jak to dobry
    > obywatel internetu - staramy się dbać nie tylko żeby nasz szlag nie
    > trafił - ale również o to, żebyśmy nie przyłożyli rąk do trafienia
    > kogoś innego. Ot tak, po prostu. Nawet jeśli ten ktoś jest w
    > Nowej Zelandii, Syberii albo znajduje się na stacji kosmicznej.

    Przepraszam, ale coś mi tu nie gra. Na niusach piszesz pięknie,
    ale IRL sprawa wyglądała inaczej. Byłem chętny się dołączyć jakieś
    2 lata temu do projektu. Rozumiem, że miałeś w życiu prywatnym wielkie
    zmiany, więc czekałem cierpliwie pół roku, ale po kilku (dwóch, góra
    trzech) próbach odświeżenia tematu się poddałem. Zrozumiałbym, gdybyś
    mi napisał, że nie spełniam wymagań, ale nie dostałem odpowiedzi.

    Nie żebym się żalił, po prostu chciałbym się dowiedzieć co spowodowało,
    że dostałem tarpita.

    P.S.
    Temat już jest nieaktualny.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 38. Data: 2009-01-06 07:49:58
    Od: futszaK <f...@g...com>

    b...@n...pl wrote:

    > A właściciel serwera, który żyje z reklam nie zapomni. Jak skieruje
    > sprawę do sądu o utracone zyski
    > to france telecom polska zmieni szybko metody.

    zamiast szlajać się po sądach, szybciej (i taniej) jest zapłacić
    adminowi za właściwą konfiguracje servera

    admin też człowiek i żyć z czegoś chce

  • 39. Data: 2009-01-06 07:51:32
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009 16:05:20 -0800 (PST), ru wrote:

    > Szkoda, że to ja (a raczej mój klient) ponosimy straty z powodu
    > Waszych decyzji. ;-)

    [..]

    > Z tą drobną różnicą, iż jeśli blokowana jest strona stanowiąca dla
    > kogoś źródło dochodu, to jest to wtedy nieco większa niewygoda, choć
    > dla mniejszej grupy.

    oj, mam wrazenie jakbym czytal wypowiedzi McColo... dlaczego nas
    odcieliscie, tracimy duzo kasy na tym, ze nas blokujecie. naszym
    zrodlem dochodu jest kontrolowanie botnetow i wysylanie spamu
    czy ddos. ((-;

    [..]

> [...]
    > krócej trwa) - o szczegółowych powodach (i metodach "łapania na")
    > blackholingu natomiast nie wiadomo nic, ani się o nie doprosić nie da

    oj, bo widzisz. wystarczylo sie skontaktowac z karpiem. wszystko
    by opowiedzial. ale moze lepiej jest publicznie sie uzalac na polipie?
    oj... tak. sila polipa - zapomnialem ((-;

    dla tych co twierdza: TPSA jest zla, bo nie daje dostepu do calego
    internetu i robi z polski drugie chiny ((-; pytanie: mamy serwis
    http://hodowla.marchewek.pl. jednakze z pewnych przyczyn nie lubimy
    jakiegos operatora... ot. na przyklad przykladowego operatora
    ktory udostepnia kolokacje dla RootNode... no i go wycinamy na
    routerze. sila rzeczy RN do danego serwisu nie moze sie dostac.
    czy teraz RN ma prawo wymagac od swojego operatora kar/obnienia ceny
    czy rownie wspanialych rzeczy, bo uzytkownicy RN nie maja dostepu
    do serwisu http://hodowla.marchewek.pl ?

    oj.. co maja powiedziec te tysiace, ba... miliony zainteresowanych
    chcacych zobaczyc witryne http://hodowla... ktora akurat w pewnym
    radiu[tm] ma kampanie reklamowa ((-;

    bezpieczenstwo nie jest produktem. bezpieczenstwo jest procesem.
    procesem w ktorym zaangazowane musza byc obie strony. ta, ktora ma za
    soba klientow koncowych (TPSA) i ta, ktora chce aby Ci klienci koncowi
    mogli miec dostep do pewnych uslug. jezeli strona uslugowdawcy ma uslugi
    ktore sa wykorzystywane do sterowania botnetami, czy innymi rownie
    wspanialymi rzeczami to nie nalezy sie dziwic, ze strona kliencka nie
    bedzie chciala, aby jej klienci byli maszynami zombie ((-;...

    z calym szacunkiem, nie chce nikogo urazic....

    -j.

  • 40. Data: 2009-01-06 08:10:25
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    futszaK wrote:

    > zamiast szlajać się po sądach, szybciej (i taniej) jest zapłacić
    > adminowi za właściwą konfiguracje servera
    >
    > admin też człowiek i żyć z czegoś chce

    przy czym tu nie chodzi o jednorazową konfigurację
    serwer bez STAŁEGO nadzoru jest G. warty

    Lemat
    The Internet does not need law enforcement, it only needs few
    good sysadmins with cojones.