  • 301. Data: 2009-01-08 18:29:12
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Miroslaw Baran <b...@h...pl>

    PT Lukasz Trabinski pisze:

    > Z tą różnicą, że przez serwer DNS nie prześlesz dowolnej treści, a
    > w szczególności polecenia do botnetu.

    dns2tcp is a set of tools allowing to encapsulate a TCP session in DNS
    packets. This type of encapsulation generates smaller packets
    compeared to ip-over-DNS tools, thus allows a better throughput. The
    client does not need root priledges.

    Homepage: http://www.hsc.fr/ressources/outils/dns2tcp/

    ...no ale skoro się nie da...

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Procrastinators do it tomorrow.

  • 302. Data: 2009-01-08 20:05:01
    Od: Andrzej Podenkiewicz <k...@o...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Ja tylko chciałem od siebie dodać i zwrócić uwagę P.T. dyskutantom, że

    Mnie też bardzo cieszy, ze do głosu w &FTP dochodzą ludzie którzy
    potrafią i chcą coś zrobić. Nie boją się też głosów krytyki a
    jednocześnie są chętni do współpracy. Już myślałem, że nie doczekam tego
    w tej firmie. Czyżby koniec jakiejś ery ?

    > Pozdrawiam i życzę sukcesów :)

    Wyrazy najwyższego szacunku i uwielbienia dla Pana Prezesa :)

    Kferro z &FTP

  • 303. Data: 2009-01-09 00:24:51
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Wed, 2009-01-07 at 22:49 +0000, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Jak to nie? Botnet ma zaszyte sprawdzanie co godzinę rekordu TXT
    > co.by.tu.popsuc.jakas.shackowana.domena. -- będą tam podane namiary
    > na DoS-a. Albo SRV, od razu i IP jest, i port, i czas trwania.

    OK. Zarażony klient używa DNSa udostępnionego przez TP dla neostradowców
    lub powiedzmy DNSa postawionego przez admina firmy podłączonej łączem od
    TP. Jednak ten serwer DNS musi skontaktować się z serwerem utrzymującym
    "jakas.shackowana.domena". A ten z kolei może już być wycięty
    blackholingiem. I nie różni się to od wycięcia serwera IRCa.
    Nie wiem, czy obecnie stosowane rozwiązanie TP wycina (a więc wcześniej
    bada) również serwery DNS, ale nic nie stoi na przeszkodzie. W końcu
    zapewniali kilkukrotnie, że nie tylko serwery IRC wycinają.

    Jacek

  • 304. Data: 2009-01-09 19:45:14
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    Jacek Zapala wrote:

> [...]
    > bada) również serwery DNS, ale nic nie stoi na przeszkodzie. W końcu
    > zapewniali kilkukrotnie, że nie tylko serwery IRC wycinają.

    Tylko że tego ruchu nie wykryją żadne statystyki - boty nie kontaktują się z
    głównym serwerem domeny. A serwer DNS TPSA po prostu pobierze sobie raz na
    jakis czas dane z jakas.shackowana.domena i bedzie je udostępniał swoim
    klientom. Spełni dokładnie taką samą role jak serwery IRC w aktualnym
    modelu. Wypadało by zablokować DNS TPSA...

    Polityka TPSA przypomina mi taką sytuację:
    Podchodzi gość do budki telefonicznej i dzwoni gdzieś tam informująć że jest
    podłożona bomba. Dzielne chłopaki z TPSA szybko namierzają skąd był
    wykonany telefon, a następnie jadą i odcinają linie telefoniczną od danej
    budki.

    Krzysiek Rudnik

  • 305. Data: 2009-01-09 19:59:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Friday, January 9, 2009, 8:45:14 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > podłożona bomba. Dzielne chłopaki z TPSA szybko namierzają skąd był
    > wykonany telefon, a następnie jadą i odcinają linie telefoniczną od danej

    Doskonałe podsumowanie, niestety.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 306. Data: 2009-01-09 21:16:53
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

> [...]
    > Dzielne chłopaki z TPSA szybko namierzają skąd był wykonany telefon, a
    > następnie jadą i odcinają linie telefoniczną od danej budki.

    Tylko, ze zapomniales dodac, ze gosc z budki podchodzi do niej co 3
    minuty, i dzwoni na zmiane na milicje, straz, pogotowie, radio maryja i
    nie wiem co jeszcze siejac istotny zamet. Mimo to brak jest reakcji
    jakichkolwiek wladz. Zas milicja (ircoperatorzy) powiadomiona o takim
    fakcie stwierdza, ze wlasciwie to nie ich sprawa. Sadze, ze w takiej
    sytuacji po 2-3 dniach TP odcielaby taka budke liczac, ze skargi
    mieszkancow na brak budki sklonia np milicje do dzialania. Co wiecej,
    uznalbym to za bardzo normalne.

    k.

  • 307. Data: 2009-01-10 08:30:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Karpinski napisał(a):

    > Tylko, ze zapomniales dodac, ze gosc z budki podchodzi do niej co 3=20
    > minuty, i dzwoni na zmiane na milicje, straz, pogotowie, radio maryja i=20
    > nie wiem co jeszcze siejac istotny zamet.

    Zupełnie nie tak :) Analogia jest nie trafiona. W rzeczywistości ładunki
    są już podłożone w tych wszystkich instytucjach a ich zapalniki
    wyposażone są w moduł, który co jakiś czas wydzwania do tej budki żeby
    się dowiedzieć czy już odpalać... Odcięcie takiej budki ma sens - o ile
    to będzie tylko cześcią operacji rozbrojenia ładunków. Chodzi mi o to,
    że na odcinaniu budek nie można się zatrzymać bo w końcu dojdziemy di
    takiej sytuacji, że wszystkie budki będą odcięte a o ładunki bęzie się
    można potykać...

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 308. Data: 2009-01-11 21:25:19
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> wrote:
> [...]
    > jakichkolwiek wladz. Zas milicja (ircoperatorzy) powiadomiona o takim
    > fakcie stwierdza, ze wlasciwie to nie ich sprawa.

    Nie zostaliśmy o tym powiadomieni i nie twierdzimy, że to nie nasza sprawa.

    p.

  • 309. Data: 2009-02-13 17:53:58
    Od: a...@g...com

    Drogi panie Rafale, skoro istnieje taka usługa jak Bezpieczna
    Neustrada, którą użytkownik może wyłączyć a która jest domyślnie
    włączona może by warto było ten wasz wynalazek dołączyć _tylko_ w jej
    ramach?
    Osobiście złamaliście warunki nielimitowanego dostępu do internetu co
    jest podstawą do zerwania z wami umowy.

  • 310. Data: 2009-02-14 06:28:12
    Od: ru <t...@g...com>

    On Feb 13, 6:53 pm, a...@g...com wrote:
> [...]
    > Neustrada, którą użytkownik może wyłączyć a która jest domyślnie
    > włączona może by warto było ten wasz wynalazek dołączyć _tylko_ w jej
    Obawiam się, że użyta metoda "wycinania" hostów na to nie pozwala.

    --
    ru