    From: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Date: Fri, 09 Jan 2009 20:45:14 +0100
    <gk1r6c$bi2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gk373j$8ks$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <j...@a...sgh.waw.pl>
    <1...@l...localdomain>

    Jacek Zapala wrote:

    > OK. Zarażony klient używa DNSa udostępnionego przez TP dla neostradowców
    > lub powiedzmy DNSa postawionego przez admina firmy podłączonej łączem od
    > TP. Jednak ten serwer DNS musi skontaktować się z serwerem utrzymującym
    > "jakas.shackowana.domena". A ten z kolei może już być wycięty
    > blackholingiem. I nie różni się to od wycięcia serwera IRCa.
    > Nie wiem, czy obecnie stosowane rozwiązanie TP wycina (a więc wcześniej
    > bada) również serwery DNS, ale nic nie stoi na przeszkodzie. W końcu
    > zapewniali kilkukrotnie, że nie tylko serwery IRC wycinają.

    Tylko że tego ruchu nie wykryją żadne statystyki - boty nie kontaktują się z
    głównym serwerem domeny. A serwer DNS TPSA po prostu pobierze sobie raz na
    jakis czas dane z jakas.shackowana.domena i bedzie je udostępniał swoim
    klientom. Spełni dokładnie taką samą role jak serwery IRC w aktualnym
    modelu. Wypadało by zablokować DNS TPSA...

    Polityka TPSA przypomina mi taką sytuację:
    Podchodzi gość do budki telefonicznej i dzwoni gdzieś tam informująć że jest
    podłożona bomba. Dzielne chłopaki z TPSA szybko namierzają skąd był
    wykonany telefon, a następnie jadą i odcinają linie telefoniczną od danej
    budki.

    Krzysiek Rudnik