  • 281. Data: 2009-01-07 22:53:36
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No i co, to jest dowod na kare? A jak sie uwali z jakiegos powodu
    > polaczenie TCP i nadawca powtorzy po godzinie, to tez jest kara?

    Połączenie jednak nie zdycha z *każdym* mailem. Zwłaszcza, że jesteśmy
    z jednym z wymienionych portali speerowani, a i tak nie chcą nas
    wywhitelistować ;)

    Ja tylko piję do tego, że napisałeś, iż ofiar greylistingu nie ma, a to po
    prostu nie prawda. Jest i to sporo, a co gorsza zupełnie nieświadomych.

    > Nie twierdze ze userzy nie maja roznych dziwnych teorii przeciez.

    No sęk w tym właśnie, że mają, a ja osobiście lubię tłumaczyć się z rzeczy
    na które mam wpływ, a nie z zupełnie ode mnie niezależnych.

    W związku z tym greylisting stosuję tylko tam gdzie o opóźnieniach
    w dostarczaniu poczty będą wiedzieć i świadomie wyrażą na to zgodę
    użytkownicy w zamian za dużo mniej spamu.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 282. Data: 2009-01-07 23:02:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Andrzej,

    > Chcesz mi powiedziec, ze Jas ktory ma natrojanowany komputer zyczy sobie
    > dostawac polecenia poprzez IRC gdzie ma slac spam? ;)

    Trojan sam się mu nie zainstalował - najpierw sobie tej instalacji Jaś
    zażyczył.

    Krakersika?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 283. Data: 2009-01-07 23:05:19
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > Trojan sam się mu nie zainstalował - najpierw sobie tej instalacji Jaś
    > zażyczył.

    Przeciez to oczywista oczywistosc ;-)

    k.

  • 284. Data: 2009-01-07 23:28:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> writes:

    > Połączenie jednak nie zdycha z *każdym* mailem. Zwłaszcza, że jesteśmy
    > z jednym z wymienionych portali speerowani, a i tak nie chcą nas
    > wywhitelistować ;)

    Greylisting tez nie opoznia kazdego maila (domyslam sie). Nawet gdyby,
    to nie zadna karta, list i tak dojdzie. To tak jakby miec pretensje do
    Poczty Polskiej, ze nie dostarcza listow w ciagu 8 godzin, a przeciez
    czasem sie tak mogloby udac.

    > Ja tylko piję do tego, że napisałeś, iż ofiar greylistingu nie ma, a to po
    > prostu nie prawda. Jest i to sporo, a co gorsza zupełnie nieświadomych.

    To _jest_ prawda, nikt normalny nie twierdzi, ze listy beda dochodzic
    natychmiast. Poza tym ja tu chyba nie jestem od obrony greylistingu :-)

    Jesli ktos chce pogadac, to niech nie wysyla listow tylko niech
    wejdzie na IRC :-)

    > No sęk w tym właśnie, że mają, a ja osobiście lubię tłumaczyć się z rzeczy
    > na które mam wpływ, a nie z zupełnie ode mnie niezależnych.

    No jasne, tyle ze to zupelnie inna sprawa, zadna kara dla userow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 285. Data: 2009-01-07 23:29:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> writes:

    > Chcesz mi powiedziec, ze Jas ktory ma natrojanowany komputer zyczy
    > sobie dostawac polecenia poprzez IRC gdzie ma slac spam? ;)

    Obawiam sie ze nikt tego nie moze wiedziec lepiej od niego, podobnie
    jak nikt w tym nie moze mu lepiej pomoc ani nie moze lepiej wiedziec
    co Jas tam nainstalowal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 286. Data: 2009-01-07 23:42:06
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > Obawiam sie ze nikt tego nie moze wiedziec lepiej od niego, podobnie
    > jak nikt w tym nie moze mu lepiej pomoc ani nie moze lepiej wiedziec
    > co Jas tam nainstalowal.

    Swiat bylby idealny, gdybys mial racje. Niestety ilestamset tysiecy Jasiow
    nie ma nawet pojecia, ze rozsyla spam i w jaki sposob. I obawiam sie, ze
    to sie nie zmieni, a nawet smiem twierdzic, ze bedzie gorzej.

    Zaloz sobie, ze przecietny Jas ma 14 lat, ojciec mu kupil komputer w
    Mediamarkt, kupil zstaw instalacyjny Neo w tym samym miejscu, zdrapal
    zdrapke czy co tam sie teraz zdrapuje, 2 dni pozniej mial laptopa z
    Internetem w domu. Zgadnij jaka jest wiedza Jasia na temat antywirusow,
    trojanow czy.. IRCa. Jasiu nawet nie ma pojecia ze cos nainstalowal, bo mu
    sie nainstalowalo samo jak ogladal gole panienki pod nieobecnosc ojca :P

    Podobnych przypadkow prosze sobie wymyslec kilkaset tysiecy, to stanie sie
    jasne dlaczego TP jest w czolowce spamerow, oraz z jakiego powodu
    postanowiono cos z tym zrobic. Blackholing zmniejszyl ilosc spamu o 60%,
    ciezko wiec nie przyznac racji, ze pomysl sie sprawdzil. Zostaja do
    dopracowania szczegoly, co jak rozumiem wlasnie sie dzieje, i co jest duzo
    skuteczniejsze niz bicie piany i zwalanie winy na biednego Jasia.

    Zamiast krzyczec powiedz co i jak poprawic, zarowno w sieci TP, jak i w
    serwisach ktore z jakiegos powodu sie zablokowaly wpadajac na liste.
    Jestem pewien, ze z Twoim doswiadczeniem jestes w stanie napisac sporo
    niezlych pomyslow. A ze kolejne przerozne beda wczesniej czy pozniej
    realizowane tego jestem bardziej niz pewien.

    pozdrowienia :-)
    k.

  • 287. Data: 2009-01-08 00:13:35
    Od: andzio <a...@w...pl>

    Andrzej Karpinski pisze:

> [...]
    > niezlych pomyslow. A ze kolejne przerozne beda wczesniej czy pozniej
    > realizowane tego jestem bardziej niz pewien.

    Jakos u mniejszych ISP'ow nie ma problemow ze spamem/wirami/robakami.
    Wlasciciele takich sieci dbaja by "zrodla" generowanego spamu byly
    momentalnie likwidowane, a nie szukaja srodkow zastepczych.
    Zaatakowane maszyny sa wykrywane i odpowiednio "kierowane" tak by klient
    np dostawal informacje ze jego system padl ofiara wirusa/robaka/etc.
    W sieci ok 500 duszyczek takich zarazen jest 2-3 tygodniowo. Wszystko
    dzieje sie w sposob automatyczny bez ingerencji administratora. Klient
    dostaje info o problemie i o sposobach jego rozwiazania. Jezeli nadal
    zwleka z naprawieniem systemu to dostaje informacje i blokowane sa
    odpowiednie porty, a jak jest to jakis robal naprawde uporczywy (np
    atakujacy inne komputery w sieci) to czasami jest mu calkowicie
    blokowana komunikacja o czym tez oczywiscie jest informowany.
    Skrypty dzialaja w naszej sieci juz od dobrych 3 lat (epoka blastera,
    sassera itp) i jakos klienci zadowoleni ze ich dane nie wyciekaja, a i
    my mamy swiety spokoj.

    --
    Andrzej Banach

  • 288. Data: 2009-01-08 01:04:41
    Od: ru <t...@g...com>

    On Jan 8, 1:13 am, andzio <a...@w...pl> wrote:
    > Jakos u mniejszych ISP'ow nie ma problemow ze spamem/wirami/robakami.
    > Wlasciciele takich sieci dbaja by "zrodla" generowanego spamu byly
    > momentalnie likwidowane, a nie szukaja srodkow zastepczych.
    Tak, ale to kwestia akurat skali - gdzieś tam było w wątku wcześniej,
    że TP po prostu nie ma tylu ludzi, by się dłubać z każdym klientem
    osobno (i.e. współczynnik liczby klientów/pracowników jest bardzo
    wysoki).

    On Jan 7, 9:49 pm, r...@g...com wrote:
    > Przy czym pozostanie wśród bacznie obserwowanych adresów,
    > mam nadzieję, że nie uaktywni się znowu. Podobną politykę zastosuję do
    > pozostałych adresów, które spadną poniżej minimum wykazując stały
    > trend malejący (oznaczający, że z adresu nie wychodzą nowe rozkazy,
    > niezależnie, czy rzadko, czy często).
    Jak to w końcu jest z tym zaglądaniem w payload pakietów przez ISP? Bo
    - o ile dobrze rozumiem - jednak jest analizowana ich treść ("nowe
    rozkazy"), a w poprzednim wątku o blackholingu można się doczytać, że
    nie do końca wolno (http://groups.google.com/group/pl.internet.polip/
    msg/2eb7c3ad5ffb774c).

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 289. Data: 2009-01-08 02:28:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> writes:

    > Swiat bylby idealny, gdybys mial racje.

    Przeceniasz mnie z cala pewnoscia.

    Rozejrzyj sie - swiat nie jest idealny :-)

    > Niestety ilestamset tysiecy
    > Jasiow nie ma nawet pojecia, ze rozsyla spam i w jaki sposob. I
    > obawiam sie, ze to sie nie zmieni, a nawet smiem twierdzic, ze bedzie
    > gorzej.

    Ale to jest ich problem, a nie wszystkich oprocz nich. Takie zycie,
    kazdy czasem musi zrobic za frajera.

> [...]
    > antywirusow, trojanow czy.. IRCa. Jasiu nawet nie ma pojecia ze cos
    > nainstalowal, bo mu sie nainstalowalo samo jak ogladal gole panienki

    No i powinien sie troche zdziwic, a potem moze doksztalcic, gdy TPSA
    albo inny operator by go po chwili wycial, przy pierwszym dostepie do
    czegokolwiek na porcie 80 wyswietlajac mu piekna strone WWW z tym,
    jaki to Internet jest zly i jak mozna z tym zyc.

    > Podobnych przypadkow prosze sobie wymyslec kilkaset tysiecy, to stanie
    > sie jasne dlaczego TP jest w czolowce spamerow, oraz z jakiego powodu
    > postanowiono cos z tym zrobic.

    Alez ja nie mam co do tego watpliwosci. Problem jest tylko z tym
    "cos".

    > Zamiast krzyczec powiedz co i jak poprawic, zarowno w sieci TP, jak i
    > w serwisach ktore z jakiegos powodu sie zablokowaly wpadajac na
    > liste.

    Przeciez ja nie krzycze, tylko juz kilka razy przynajmniej napisalem :-)
    Trzeba blokowac boty. Nie Jasiow, bo to nie oni rozsylaja spam, i nie
    serwery czegokolwiek, bo to takze nie one, tylko boty. BTW: tylko
    Jasiowie sa w stanie zlikwidowac boty w swoich komputerach.

    Moze jakas kolorowa karteczka wraz z faktura (dla wszystkich klientow,
    nie tylko tych zarazonych) takze pomoglaby w tym problemie? To taka
    prosta, nieinwazyjna metoda.

    I bardzo powaznie zastanowilbym sie nad wycieciem wychodzacych SMTP
    (na DSLAMach czy gdzie TPSA wycina inne porty). Tu tez pewnie jakies
    informacje na karteczce z faktura by sie przydaly, oraz omowienie
    problemu z wlascicielami serwerow z kontami pocztowymi dla neostrad
    itp, ktore jeszcze nie uzywaja portu 587 (dodanie tej uslugi jest
    zwykle ekstremalnie proste).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 290. Data: 2009-01-08 05:50:41
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > Jakos u mniejszych ISP'ow nie ma problemow ze spamem/wirami/robakami.

    Jakas bzdura. Popatrz na % zainfekowanych komputerow w np. osiedlowkach.

    W .pl nastepny w kolejnosci ISP ma rzad wielkosci mniej uzytkownikow, i
    zapewne jest odpowiadajaca ilosc miejsc w rankingu spamerow nizej. To jest
    problem skali tylko i wylacznie.

    Z punktu widzenia dzialania samej sieci TP - spam nie bardzo przeszkadzza.
    Siec rownie dobrze przesyla spam, co gole panienki, co streaming tv trwam.

    To nie TP "sie" broni przed spamem, tylko TP broni reszte uzytkownikow :P

    k.