    From: andzio <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Thu, 08 Jan 2009 01:13:35 +0100
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjds3q$gci$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjjlg7$rii$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjl9j8$fmp$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjvj2k$cq6$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gk0kf2$2vt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <a...@e...infamis.org>
    <m...@m...localdomain>
    <a...@e...infamis.org>
    <m...@m...localdomain>
    <a...@e...infamis.org>

    Andrzej Karpinski pisze:

    > Zamiast krzyczec powiedz co i jak poprawic, zarowno w sieci TP, jak i w
    > serwisach ktore z jakiegos powodu sie zablokowaly wpadajac na liste.
    > Jestem pewien, ze z Twoim doswiadczeniem jestes w stanie napisac sporo
    > niezlych pomyslow. A ze kolejne przerozne beda wczesniej czy pozniej
    > realizowane tego jestem bardziej niz pewien.

    Jakos u mniejszych ISP'ow nie ma problemow ze spamem/wirami/robakami.
    Wlasciciele takich sieci dbaja by "zrodla" generowanego spamu byly
    momentalnie likwidowane, a nie szukaja srodkow zastepczych.
    Zaatakowane maszyny sa wykrywane i odpowiednio "kierowane" tak by klient
    np dostawal informacje ze jego system padl ofiara wirusa/robaka/etc.
    W sieci ok 500 duszyczek takich zarazen jest 2-3 tygodniowo. Wszystko
    dzieje sie w sposob automatyczny bez ingerencji administratora. Klient
    dostaje info o problemie i o sposobach jego rozwiazania. Jezeli nadal
    zwleka z naprawieniem systemu to dostaje informacje i blokowane sa
    odpowiednie porty, a jak jest to jakis robal naprawde uporczywy (np
    atakujacy inne komputery w sieci) to czasami jest mu calkowicie
    blokowana komunikacja o czym tez oczywiscie jest informowany.
    Skrypty dzialaja w naszej sieci juz od dobrych 3 lat (epoka blastera,
    sassera itp) i jakos klienci zadowoleni ze ich dane nie wyciekaja, a i
    my mamy swiety spokoj.

    --
    Andrzej Banach