  • Data: 2009-01-10 17:52:06
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> wrote:
    > Z jakichś powodów nie widzę poprzedniego postu puszczonego przez Google
    > Groups, więc odpowiem pośrednio:

    Jesteś kolejną osobą, która nie widzi postów via google. To na pewno
    wina &tp. ;-)

    > Może nie przesadzajmy z tą koncentracją na narzędziach - kto jak kto, ale
    > fachowcy od sieci powinni być świadomi tego, że narzędzia są moralnie
    > neutralne.

    Pomijając już moralną neutralność narzędzi (które same w sobie nie istnieją
    póki nie zostaną użyte przez mniej czy bardziej moralnych użytkowników), to
    cały problem rozbija się o 4 adresy (o ile dobrze policzyłem) z 6000.
    Policzenie jaki to promil pozostawiam czytelnikom. A inna sprawa, że dzięki
    całej tej zadymie administratorzy kilku znaczących sieci (w tym np. my, admini
    ircnetu) wzieli się do roboty... To tylko plus.

    > Chirurg otwierający powłoki brzuszne w zasadzie
    > robi to samo, co bandyta w ciemnej ulicy, prawda? To jest powód do
    > zwalczania bandytów, nie zakazu produkcji skalpeli.

    Grzegorz! Błagam, bez takich porównań. Skupmy się na rzeczywistości,
    która wygląda tak jak wygląda, niezależnie od tego co piszą
    "tpsa-bashing-kids" :)

    > Jeśli &tp jutro zacznie blokować ruch do torrentów

    Mimo że nie pracuję w &tp, to mogę Ci zagwarantować, że to się nie stanie.
    Bo niby po co? Byłaby to decyzja totalnie nieuzasadniona ekonomicznie,
    a z bezpieczeństwem też nic nie miałaby wspólnego. Czy komuś się to podoba,
    czy nie - żyjemy w czasach p2p. Sieć &tp wytrzymywała do tej pory torrenty,
    a po spadku ruchu spamowego będzie ten ruch wytrzymywała jeszcze bardziej.
    I ja bym był osobiście bardzo niezadowolony, gdybym musiał ściągać
    najnowszego Debiana używając kalekiego (jak FTP prawie) protokołu HTTP,
    zamiast użyć torrenta. Ogólnie jestem przeciwny tezie, że w internecie
    są tylko nielegalne materiały, piwo, pornosy itd... Nie dajmy się zwariować.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?