  • Data: 2009-01-03 13:18:46
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    z samą ideą blackholingu nie mam żadnych problemów, wiem jaką bolączką
    jest DDoS i jestem świadomy tego jakie są zalety poprawnie
    zaimplementowanego blackholingu. Co do implementacji w TPnecie mam
    jednak pewne wątpliwości:
    1. Na jakich _dokładnie_ zasadach wybierane są IP do zablokowania? Nie
    chodzi mi o score czy algorytm jego obliczania, ale żeby dało się
    sprawdzić, na podstawie której listy - jakich przesłanek, dany adres
    IP "nie działa". Obecnie nie ma żadnych informacji na ten temat poza
    "W przypadku zaistnienia wątpliwości prosimy o kontakt z zespołem TP
    CERT". Sprzyja to pojawianiu się teorii spiskowych oraz zakładów, co
    następne zablokują?
    2. Jaka jest procedura reweryfikacji hosta? To się chyba samo wyjaśni
    po ujawnieniu z jakich BL korzysta TPSA.
    3. Dlaczego błękitna linia jak zwykle niczego nie wie? Czyli odwieczna
    bolączka zarówno klientów TP jak i dostawców usług, którzy muszą
    namawiać klientów do dzwonienia na błękitną linię, tylko po to aby TP
    odbiła piłeczkę "my nie mamy żadnych serwerów DNS, nic nam o tym nie
    wiadomo".

    Co do "działania" ircnetu, to irc ping na poziomie 2-3 sekund nie
    pomaga w rozmowie. Całe szczęście, że mam normalne połączenie do
    internetu.

    Leszek Jakubowski
    Makdaam