  • Data: 2009-01-03 21:51:05
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: D...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Na wstępie przepraszam za moje na dociągnięcia pierwszy raz używam
    tego typu kontaktu.
    Od jakiegoś czasu zajmuje się sieciami i zasady bezpieczeństwa są mi
    znane.
    Sam dzierżawie łączę od TP i udostępniam innym to i sprawy jako
    administratora też mi są znane.
    Kiedyś chciałem być super adminem i utworzyłem super regułki firewall
    ale minął dzień i dostawałem wiadomości o braku internetu to jednemu
    to nie działa a drugiemu co innego.
    Po tym stwierdziłem że profilaktyka jak i lekka ufność musi
    wystarczyć. Teraz borykam się że nie mogę wsiąść taniego dobrego łącza
    bo mam coraz więcej chętnych ("u Ciebie działa szybko i każdy sobie
    chwali" - jak myślicie że rozwiązanie problemu bezpieczeństwo,
    szybkość i brak ograniczeń jest łatwo rozwiązać to się mylicie)
    Wracając do tematu fajnie że zaczynacie dbać o klientów ale jak
    proponujecie nie limitowany internet (bez cenzury) to dlaczego mam
    zablokowane gimp.org i dostęp do serwera esr.rootnode.net. Za ten
    ostatni zapłaciłem i nagle lipa. Z tego co udało mi się zorientować
    admini rootnode pracują także nad tym aby z ich sieci nie można było
    sterować botnetem. Kto mi zwróci za problemy z korzystania serwera? To
    nie jest wyjście.
    Wracając do listy BGP-blackholing hmm nikt nie jest idealny i nikt mi
    nie wmówi że wszystkie adresy są na pewno w 100% złe ( sprawiedliwości
    nie widziałem i wieżę w nią ale w ograniczony sposób).
    Jakiś czas temu sam musiałem w jednej firmie szukać rozwiązania bo
    nasz adres IP trafił na złą listę po przeskanowaniu sieci jak i
    przeanalizowaniu wiem jedno:

    1) albo zablokowali nas bo ktoś nas cierpliwie zgłaszał
    2) albo system źle zinterpretował wysłanie e-maila do dużej ilości
    kontrahentów - ŚWIADOMIE WYSŁANYCH

    Czy ta nowa technika jest dobra....
    Nie pamiętam dokładnie ale kiedyś jak został wprowadzany protokół TCP/
    IP Microsoft wprowadził swój inny system Windows działa dzisiaj
    świetnie ale o tym protokole nie słyszałem aby działał.

    Idąc dalej to trzeba zablokować wszytko GG, Tlen, i inne
    komunikatory. Na forach też pojawia się spam. I wiele wiele innych.

    Popieram walkę jestem z wami jestem za wprowadzaniem takich usług jak
    filtrowanie, ale nie zabierajmy świadomym użytkownikom możliwości
    wyboru.
    Podsumowując:
    1) Blokować, tak ale łączę serwerów z których jest podejrzany ruch a
    nie na końcówkach abonentów (dziwne jest jak na jednym internecie
    działa a na drugim nie) - według nie jest to nic jak wprowadzanie
    cenzury.
    2) Udostępniać możliwość blokowania lub nie blokowania - panel
    administracyjny, już nawet bez wyboru czego blokować
    3) W regulaminie jest wyraźnie napisanie że dajecie internet bez
    ograniczeń - Czy tak jest ? Raczej nie. Zatem łamiecie regulamin i
    oszukujecie klientów (z mojego doświadczenia mocno mnie to nie
    zdziwiło)

    Ładnie Pan pisze, fajnie wyglądają założenia jednak jak ktoś kiedyś
    dobrze też chciał i głosił
    "Nikt mi nie wmówi że czarne jest czarne a białe jest białe"

    --
    Z poważaniem
    Daniel Janicki