  • 51. Data: 2014-03-23 21:26:47
    Temat: Re: TN-C - odpiąć bolec?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Czyli masz szpulkę dobrej, starej PTF-ki w gutaperce. Cztery druciki
    > ze stali sprężynowej, trzy z miedzi jednak.

    Otóż nie. Poszedłem do garażu i oberżłem półmetrową próbkę testową celem
    dokonania sekcji. Drucików w środku jest siedem, ale tylko jeden miękki,
    miedziany, czymś pobielony. Średnica 0,3 mm. Pozostałe sześć ze stali,
    mocno sprężynujące. Fi 0,2 mm. Izolacja podwójna, pod spodem coś
    gutaperkowatego, na wierzchu oplot, też czymś nasączony. Całość około
    trzech milimetrów średnicy.

    Może śpieszyli się wykonać plan sześcioletni i akurat miedzi zabrakło,
    bo była potrzebna na innym odcinku gospodarki uspołecznionej? Ale że
    akurat na obronności oszczędzili, podczas gdy zewsząd mogli zaatakować
    imperialiści?

    Jarek

    --
    Ty mi nie ucieknąć, ty się nie schować! Ty Sielesny, Sielesny, a ja
    furt mówić Miedziany, Ołowiany, Cynowy. A on jest Sielesny, ten łobuz

  • 52. Data: 2014-03-23 22:56:32
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > Upalenie na wejściu do mieszkania.

    A jaki jest stosunek prawdopodobieństwa tegoż upalenia, do prawdopodobieństwa
    utraty izolacji uzwojenia silnika pralki do obudowy?
    Jeśli już musisz robić niezgodnie z normami TN-C i nęci Cię odpiąc bolec, to
    wepnij RCD na wejściu.

  • 53. Data: 2014-03-23 23:24:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-23 22:56, PcmOl pisze:
> [...]
    > prawdopodobieństwa utraty izolacji uzwojenia silnika pralki do obudowy?
    > Jeśli już musisz robić niezgodnie z normami TN-C i nęci Cię odpiąc

    Nie tak! Przerobić instalację w mieszkaniu na 3-przewodową TN-C-S,
    założyć RCD i podłączyć do dwuprzewodowej TN-C. Tak byłoby najlepiej.

  • 54. Data: 2014-03-24 08:10:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Odpisuję sobie, bo odpisuję wszystkim. Dzięki za odpowiedzi, wybiliście mi
    pomysł z głowy. Co do zmostkowania - przewód w tych gniazdkach nie jest
    przecięty, ale nie pamiętam czy idzie najpierw do N, czy do PE (sprawdzę).

    Pozdr.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 55. Data: 2014-03-24 08:11:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > To nie jest instalacja TN-C i nie należy jej utożsamiać z TN-C, ponieważ
    > nie spełnia ona wymagań dla TN-C.
    > To jest instalacja z "zerowaniem" i tylko takiego nazewnictwa należy używać.

    Czym się różni?

  • 56. Data: 2014-03-24 09:07:45
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 24.03.2014 o 08:10 Adam Wysocki <g...@s...invalid> pisze:

> [...]
    > pomysł z głowy. Co do zmostkowania - przewód w tych gniazdkach nie jest
    > przecięty, ale nie pamiętam czy idzie najpierw do N, czy do PE
    Delikatnie tylko odegnij gniazdka i dokręć śrubki, nic więcej nie rób.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 57. Data: 2014-03-24 09:35:30
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    >...A za co byś wziął miedziowane aluminium?

    Za farbowaną blondynkę. ;)

  • 58. Data: 2014-03-24 09:38:15
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Nie tak! Przerobić instalację w mieszkaniu na 3-przewodową TN-C-S, założyć RCD
    > i podłączyć do dwuprzewodowej TN-C. Tak byłoby najlepiej.

    Tak było by zgodnie z normą wydumaną przez pewnego profesora.
    W przypadku przerwania ciągłości N przed RCD sytuacja pozostaje bez zmian.

  • 59. Data: 2014-03-24 22:59:43
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-24 08:11, Adam Wysocki pisze:
    > Czym się różni?

    Tym, że w TN-C nie istnieją takie połączenie, ponieważ są niemożliwe
    technicznie do wykonania aby spełniały wymagania prawne i normatywne,
    określone dla układów TN-C.

  • 60. Data: 2014-03-27 18:54:01
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-24 22:59, uzytkownik pisze:

    > Tym, że w TN-C nie istnieją takie połączenie, ponieważ są niemożliwe
    > technicznie do wykonania aby spełniały wymagania prawne i normatywne,
    > określone dla układów TN-C.

    Możesz podać coś bliżej? Jakie połączenia są niemożliwe?