    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: TN-C - odpiąć bolec?
    <532f11b6$0$2139$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 23 Mar 2014 21:26:47 +0100

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Czyli masz szpulkę dobrej, starej PTF-ki w gutaperce. Cztery druciki
    > ze stali sprężynowej, trzy z miedzi jednak.

    Otóż nie. Poszedłem do garażu i oberżłem półmetrową próbkę testową celem
    dokonania sekcji. Drucików w środku jest siedem, ale tylko jeden miękki,
    miedziany, czymś pobielony. Średnica 0,3 mm. Pozostałe sześć ze stali,
    mocno sprężynujące. Fi 0,2 mm. Izolacja podwójna, pod spodem coś
    gutaperkowatego, na wierzchu oplot, też czymś nasączony. Całość około
    trzech milimetrów średnicy.

    Może śpieszyli się wykonać plan sześcioletni i akurat miedzi zabrakło,
    bo była potrzebna na innym odcinku gospodarki uspołecznionej? Ale że
    akurat na obronności oszczędzili, podczas gdy zewsząd mogli zaatakować
    imperialiści?

    Jarek

    --
    Ty mi nie ucieknąć, ty się nie schować! Ty Sielesny, Sielesny, a ja
    furt mówić Miedziany, Ołowiany, Cynowy. A on jest Sielesny, ten łobuz