  • 11. Data: 2017-08-09 12:44:44
    Temat: Re: TL474
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Aug 2017 11:32:26 +0200, Janusz napisał(a):

    > UC3842 i 3 ma 100%.

    Dzięki za wskazówkę, popatrzę sobie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2017-08-09 22:36:47
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 09.08.2017 o 11:32, Janusz pisze:

    > UC3842 i 3 ma 100%.

    Ja również polecam te kostki (jak i inne sterowniki przetwornic z serii
    UC), łatwa aplikacja, pewne działanie.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2017-08-11 17:23:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Tue, 8 Aug 2017 21:20:41 +0200, J.F. napisał(a):
    >Mało, niestety.

    A co planujesz, ze Ci 100% potrzebne ?

    J.

  • 14. Data: 2017-08-12 08:44:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Aug 2017 17:23:02 +0200, J.F. napisał(a):

    > A co planujesz, ze Ci 100% potrzebne ?

    Przetwornicę on-grid małej mocy do współpracy z panelem fotowoltaicznym
    :) Chcesz pogadać, bo temat mnie interesuje?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2017-08-12 09:17:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >Przetwornicę on-grid małej mocy do współpracy z panelem
    >fotowoltaicznym

    Tzn taka generujaca 230V AC, czy wrecz oddajaca moc do sieci ?

    To na moj gust jakis zapas regulacji by sie przydal i 90% starczy.
    Szczegolnie, jak ma byc uklad przeciwsobny,

    >:) Chcesz pogadać, bo temat mnie interesuje?

    Z RoManem musisz pogadac, ale ja chetnie cos podpowiem.

    Microchip ma gdzies fajna note - UPS z przetwornica sinusoidalna,
    programowo na swoim PIC zrobione, ale procesor moze byc przeciez
    dowolny.

    J.

  • 16. Data: 2017-08-12 09:28:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Aug 2017 09:17:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tzn taka generujaca 230V AC, czy wrecz oddajaca moc do sieci ?
    Tak, oddającą moc do sieci.

    > To na moj gust jakis zapas regulacji by sie przydal i 90% starczy.
    > Szczegolnie, jak ma byc uklad przeciwsobny,
    No nie wystarczy :), przynajmniej w mojej koncepcji. W handlu spotyka
    się przetwornice on-grid począwszy od mocy rzędu 1 kW. Z uwagi na
    wykorzystanie całej mocy ogniwa muszą one być trójfazowe. Brak opracowań
    o mocy mniejszej oraz do współpracy z siecią jednofazową.

    > Z RoManem musisz pogadac, ale ja chetnie cos podpowiem.
    Ja bym pogadał ale on nie chce :)

    > Microchip ma gdzies fajna note - UPS z przetwornica sinusoidalna,
    > programowo na swoim PIC zrobione, ale procesor moze byc przeciez
    > dowolny.
    UPS-podobne konstrukcje się nie nadają za punkt startu. Brak
    synchronizacji, brak zabezpieczeń itd.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2017-08-12 10:20:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    Tak, oddającą moc do sieci.

    >No nie wystarczy :), przynajmniej w mojej koncepcji.

    Co masz za koncepcje, ze musi byc 100% ?

> [...]
    >opracowań
    >o mocy mniejszej oraz do współpracy z siecią jednofazową.

    To jest osobny problem. Moc oddawana do sieci pulsuje, ta z ogniwa
    nie.
    Ale na to sa sprawdzone sposoby - kondensator, akumulator, pogodzic
    sie ze strata.

    No wlasnie, gdyby to byl problem, to zostaje jeszcze kolo zamachowe
    ... przetwornica wirujaca bardzo dobry pomysl :-)

    >UPS-podobne konstrukcje się nie nadają za punkt startu. Brak
    >synchronizacji, brak zabezpieczeń itd.

    Tam akurat duzo zrobione programowo, to mozna sobie synchronizacje
    doprogramowac.
    A moze nawet nie trzeba, bo dobrze jest, jak ups dostarcza napiecie
    zsynchronizowane, przynajmniej z grubsza.

    A projekt byl dosc rozbudowany, zabezpieczenia jakies byly.

    J.

  • 18. Data: 2017-08-12 10:50:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Aug 2017 10:20:46 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale na to sa sprawdzone sposoby - kondensator, akumulator, pogodzic
    > sie ze strata.

    Akumulator znacznie podraża całość, musi być spory aby % pulsacji na nim
    był wystarczająco odległy od typowego prądu obciążenia. Kondensator -
    policz sobie jaką musiałby mieć pojemność tylko przy 100 W z ogniwa :)
    no i zniana napięcia na nim w trakcie cyklu też nie ułatwia sprawy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2017-08-12 11:24:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    >Akumulator znacznie podraża całość,

    Czy tak znacznie ...

    >musi być spory aby % pulsacji na nim
    >był wystarczająco odległy od typowego prądu obciążenia.

    Taki samochodowy rozruchowy lubi 200A przez krotki czas.
    A my tu mowimy o znacznie mniejszym pradzie i czasie.

    Ale ciekaw jestem ile by taki akumulatorek, powiedzmy typowy 12V 7Ah,
    wytrzymal w charakterze bufora na 10A 100Hz.
    Dzien, miesiac, rok ...

    >Kondensator -
    >policz sobie jaką musiałby mieć pojemność tylko przy 100 W z ogniwa
    >:)

    Mniejsza, niz ten w zasilaczu 500W do komputera :-)

    Pojemnosc niby wychodzi ogromna, ale gabaryty powinny byc podobne.
    Przeniesc go na wyzsze napiecie ?

    Hm, zaintrygowales mnie ... to jaki kondensator jest w zasilaczu
    transformatorowym,
    powiedzmy laboratoryjny 15V 5A ...

    >no i zniana napięcia na nim w trakcie cyklu też nie ułatwia sprawy.

    IMO niemal bez znaczenia - regulator i tak musi regulowac na biezaco i
    dostosowac sie do parametrow w ukladzie, to sie dostosuje do zmiennego
    napiecia samoczynnie :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-08-12 12:38:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Aug 2017 11:24:24 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czy tak znacznie ...
    Jakieś 100% na starcie, i kolejne kiedy go wymieniasz z uwagi na krótszy
    okres eksploatacji niż reszty.

    > Ale ciekaw jestem ile by taki akumulatorek, powiedzmy typowy 12V 7Ah,
    > wytrzymal w charakterze bufora na 10A 100Hz.
    > Dzien, miesiac, rok ...
    No właśnie.

    > Mniejsza, niz ten w zasilaczu 500W do komputera :-)
    Raczej się mylisz. Z wzoru CU=It dla 5A, 25V i 10 ms wychodzi 2 mF. W
    praktyce, żeby kond. nie rozładowywać do zera, musi być o rząd wiekszy
    więc jakieś 20 mF/ 35V. Sporo :)

    > IMO niemal bez znaczenia - regulator i tak musi regulowac na biezaco i
    > dostosowac sie do parametrow w ukladzie, to sie dostosuje do zmiennego
    > napiecia samoczynnie :-)
    Koszt i skomplikowanie regulatora zależy od zakresu napięć wejściowych.
    Tak z grubsza. A najlepiej jek nie trzeba regulować, wtedy nie ma
    kosztów :)

    --
    Jacek
    I hate haters.