-
1. Data: 2024-03-04 20:49:02
Temat: TITAN od Apple is KAPUT ;-)
Od: _Master_ <...@...pl>
-
2. Data: 2024-03-04 21:38:16
Temat: Re: TITAN od Apple is KAPUT ;-)
Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>
10 lat prac i G$ w błoto. Pracowników od Titana kierują teraz do pracy
nad SI/AI.
-
3. Data: 2024-03-05 07:49:52
Temat: Re: TITAN od Apple is KAPUT ;-)
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 04.03.2024 o 20:49, _Master_ pisze:
>
Nie udało im się na trwale sparować opon z felgami, czyli niezależni
gumiarze mogli by opony wymieniać.
Taki biznes dla apple się nie kalkuluje...
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
4. Data: 2024-03-05 22:16:48
Temat: Re: TITAN od Apple is KAPUT ;-) A miał być taki fajny hamerykański.
Od: RadosławF <r...@o...pl>
W dniu 04.03.2024 o 20:49, _Master_ pisze:
-
5. Data: 2024-03-05 22:28:20
Temat: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: _Master_ <...@...pl>
Szef Toyoty uważa, że elektryki mogą zdobyć tylko 30 proc. rynku
motoryzacyjnego
Akio Toyoda twierdzi, że poza pojazdami elektrycznymi na rynku pozostaną
samochody hybrydowe, auta zasilane ogniwami paliwowymi i te wyposażone w
silnik spalinowy na wodór.
https://moto.rp.pl/na-prad/art39750031-szef-toyoty-u
waza-ze-elektryki-moga-zdobyc-tylko-30-proc-rynku-mo
toryzacyjnego
_SPALINOWE NA WODÓR_
Pamiętacie te hejty jak zapodawałem tu info o próbach Toyoty na torze?
-
6. Data: 2024-03-06 12:20:35
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 5 Mar 2024 22:28:20 +0100, _Master_ wrote:
> Szef Toyoty uważa, że elektryki mogą zdobyć tylko 30 proc. rynku
> motoryzacyjnego
>
> Akio Toyoda twierdzi, że poza pojazdami elektrycznymi na rynku pozostaną
> samochody hybrydowe,
Hybrydy wymagają paliwa.
A paliwa się kiedyś skonczą :-)
> auta zasilane ogniwami paliwowymi i te wyposażone w
> silnik spalinowy na wodór.
> https://moto.rp.pl/na-prad/art39750031-szef-toyoty-u
waza-ze-elektryki-moga-zdobyc-tylko-30-proc-rynku-mo
toryzacyjnego
>
> _SPALINOWE NA WODÓR_
>
> Pamiętacie te hejty jak zapodawałem tu info o próbach Toyoty na torze?
Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
oznacza ~33kWh/100km, czyli ok 1.5x wiecej niz bateryjne,
wiec te ogniwa paliwowe maja sprawnosc ok 65%.
Dodaj sprawność elektrolizera, podobno niską ...
A sama toyota zaczyna mówic o amoniaku ... strach się bać?
J.
-
7. Data: 2024-03-06 12:45:52
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
> On Tue, 5 Mar 2024 22:28:20 +0100, _Master_ wrote:
>> Szef Toyoty uważa, że elektryki mogą zdobyć tylko 30 proc. rynku
>> motoryzacyjnego
>>
>> Akio Toyoda twierdzi, że poza pojazdami elektrycznymi na rynku pozostaną
>> samochody hybrydowe,
>
> Hybrydy wymagają paliwa.
> A paliwa się kiedyś skonczą :-)
>
>> auta zasilane ogniwami paliwowymi i te wyposażone w
>> silnik spalinowy na wodór.
>> https://moto.rp.pl/na-prad/art39750031-szef-toyoty-u
waza-ze-elektryki-moga-zdobyc-tylko-30-proc-rynku-mo
toryzacyjnego
>>
>> _SPALINOWE NA WODÓR_
>>
>> Pamiętacie te hejty jak zapodawałem tu info o próbach Toyoty na torze?
>
> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
>
> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
https://www.orlen.pl/pl/o-firmie/media/komunikaty-pr
asowe/2023/wrzesien-2023/na-stacji-orlen-w-poznaniu-
kierowcy-zatankuja-paliwo-wodorowe-
> oznacza ~33kWh/100km, czyli ok 1.5x wiecej niz bateryjne,
> wiec te ogniwa paliwowe maja sprawnosc ok 65%.
> Dodaj sprawność elektrolizera, podobno niską ...
>
> A sama toyota zaczyna mówic o amoniaku ... strach się bać?
Wodoru też się bano na początku.
Może produkować go na bieżąco w aucie z wodoru i azotu? ;)
Robert
-
8. Data: 2024-03-06 12:54:51
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
>> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
>>
>> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
>> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
>> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
>
> No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
(których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
później drugi raz to samo, przy produkcji prądu z wodoru?
Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
spełnia kryteriów.
Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).
-
9. Data: 2024-03-06 13:53:24
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 6 Mar 2024 12:54:51 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
>> W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
>
>>> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
>>>
>>> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
>>> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
>>> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
>>
>> No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
>
> A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
> (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
Są, ale moze mniejsze
> później drugi raz to samo, przy produkcji prądu z wodoru?
No niestety.
> Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
> zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
> spełnia kryteriów.
>
> Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).
Jak przybedzie wiatraków/PV, to prąd do elektrolizerów może być tani.
W sprzyjającym okresie ...
J.
-
10. Data: 2024-03-06 13:58:33
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 06-03-2024 o 13:53, J.F pisze:
> On Wed, 6 Mar 2024 12:54:51 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
>>> W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
>>
>>>> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
>>>>
>>>> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
>>>> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
>>>> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
>>>
>>> No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
>>
>> A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
>> (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
>
> Są, ale moze mniejsze
Nie może, tylko o rząd wielkości.
>
>> później drugi raz to samo, przy produkcji prądu z wodoru?
>
> No niestety.
>
>> Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
>> zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
>> spełnia kryteriów.
>>
>> Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).
>
> Jak przybedzie wiatraków/PV, to prąd do elektrolizerów może być tani.
Czy w myśl tej zasady, jak go wrzucić do baterii bez pośrednictwa
wodoru i strat z tym związanych, to będzie droższy?
Nie - nadal będzie 3 razy tańszy.....
Dlatego wodór tak - tam gdzie baterii zastosować się nie da.
Na pewno nie do miejskich dupowozów.