eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTITAN od Apple is KAPUT ;-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 1. Data: 2024-03-04 20:49:02
    Temat: TITAN od Apple is KAPUT ;-)
    Od: _Master_ <...@...pl>



  • 2. Data: 2024-03-04 21:38:16
    Temat: Re: TITAN od Apple is KAPUT ;-)
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    10 lat prac i G$ w błoto. Pracowników od Titana kierują teraz do pracy
    nad SI/AI.


  • 3. Data: 2024-03-05 07:49:52
    Temat: Re: TITAN od Apple is KAPUT ;-)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 04.03.2024 o 20:49, _Master_ pisze:
    >
    Nie udało im się na trwale sparować opon z felgami, czyli niezależni
    gumiarze mogli by opony wymieniać.
    Taki biznes dla apple się nie kalkuluje...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 4. Data: 2024-03-05 22:16:48
    Temat: Re: TITAN od Apple is KAPUT ;-) A miał być taki fajny hamerykański.
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 04.03.2024 o 20:49, _Master_ pisze:



  • 5. Data: 2024-03-05 22:28:20
    Temat: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Szef Toyoty uważa, że elektryki mogą zdobyć tylko 30 proc. rynku
    motoryzacyjnego

    Akio Toyoda twierdzi, że poza pojazdami elektrycznymi na rynku pozostaną
    samochody hybrydowe, auta zasilane ogniwami paliwowymi i te wyposażone w
    silnik spalinowy na wodór.

    https://moto.rp.pl/na-prad/art39750031-szef-toyoty-u
    waza-ze-elektryki-moga-zdobyc-tylko-30-proc-rynku-mo
    toryzacyjnego

    _SPALINOWE NA WODÓR_

    Pamiętacie te hejty jak zapodawałem tu info o próbach Toyoty na torze?


  • 6. Data: 2024-03-06 12:20:35
    Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Mar 2024 22:28:20 +0100, _Master_ wrote:
    > Szef Toyoty uważa, że elektryki mogą zdobyć tylko 30 proc. rynku
    > motoryzacyjnego
    >
    > Akio Toyoda twierdzi, że poza pojazdami elektrycznymi na rynku pozostaną
    > samochody hybrydowe,

    Hybrydy wymagają paliwa.
    A paliwa się kiedyś skonczą :-)

    > auta zasilane ogniwami paliwowymi i te wyposażone w
    > silnik spalinowy na wodór.
    > https://moto.rp.pl/na-prad/art39750031-szef-toyoty-u
    waza-ze-elektryki-moga-zdobyc-tylko-30-proc-rynku-mo
    toryzacyjnego
    >
    > _SPALINOWE NA WODÓR_
    >
    > Pamiętacie te hejty jak zapodawałem tu info o próbach Toyoty na torze?

    Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?

    Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
    sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
    i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
    oznacza ~33kWh/100km, czyli ok 1.5x wiecej niz bateryjne,
    wiec te ogniwa paliwowe maja sprawnosc ok 65%.
    Dodaj sprawność elektrolizera, podobno niską ...

    A sama toyota zaczyna mówic o amoniaku ... strach się bać?

    J.


  • 7. Data: 2024-03-06 12:45:52
    Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
    > On Tue, 5 Mar 2024 22:28:20 +0100, _Master_ wrote:
    >> Szef Toyoty uważa, że elektryki mogą zdobyć tylko 30 proc. rynku
    >> motoryzacyjnego
    >>
    >> Akio Toyoda twierdzi, że poza pojazdami elektrycznymi na rynku pozostaną
    >> samochody hybrydowe,
    >
    > Hybrydy wymagają paliwa.
    > A paliwa się kiedyś skonczą :-)
    >
    >> auta zasilane ogniwami paliwowymi i te wyposażone w
    >> silnik spalinowy na wodór.
    >> https://moto.rp.pl/na-prad/art39750031-szef-toyoty-u
    waza-ze-elektryki-moga-zdobyc-tylko-30-proc-rynku-mo
    toryzacyjnego
    >>
    >> _SPALINOWE NA WODÓR_
    >>
    >> Pamiętacie te hejty jak zapodawałem tu info o próbach Toyoty na torze?
    >
    > Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
    >
    > Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
    > sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
    > i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze

    No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
    https://www.orlen.pl/pl/o-firmie/media/komunikaty-pr
    asowe/2023/wrzesien-2023/na-stacji-orlen-w-poznaniu-
    kierowcy-zatankuja-paliwo-wodorowe-


    > oznacza ~33kWh/100km, czyli ok 1.5x wiecej niz bateryjne,
    > wiec te ogniwa paliwowe maja sprawnosc ok 65%.
    > Dodaj sprawność elektrolizera, podobno niską ...
    >
    > A sama toyota zaczyna mówic o amoniaku ... strach się bać?

    Wodoru też się bano na początku.
    Może produkować go na bieżąco w aucie z wodoru i azotu? ;)

    Robert


  • 8. Data: 2024-03-06 12:54:51
    Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:

    >> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
    >>
    >> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
    >> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
    >> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
    >
    > No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.

    A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
    (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
    później drugi raz to samo, przy produkcji prądu z wodoru?

    Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
    zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
    spełnia kryteriów.

    Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).


  • 9. Data: 2024-03-06 13:53:24
    Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Mar 2024 12:54:51 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
    >> W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
    >
    >>> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
    >>>
    >>> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
    >>> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
    >>> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
    >>
    >> No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
    >
    > A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
    > (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a

    Są, ale moze mniejsze

    > później drugi raz to samo, przy produkcji prądu z wodoru?

    No niestety.

    > Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
    > zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
    > spełnia kryteriów.
    >
    > Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).

    Jak przybedzie wiatraków/PV, to prąd do elektrolizerów może być tani.
    W sprzyjającym okresie ...

    J.




  • 10. Data: 2024-03-06 13:58:33
    Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-03-2024 o 13:53, J.F pisze:
    > On Wed, 6 Mar 2024 12:54:51 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
    >>> W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
    >>
    >>>> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
    >>>>
    >>>> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
    >>>> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
    >>>> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
    >>>
    >>> No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
    >>
    >> A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
    >> (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
    >
    > Są, ale moze mniejsze

    Nie może, tylko o rząd wielkości.
    >
    >> później drugi raz to samo, przy produkcji prądu z wodoru?
    >
    > No niestety.
    >
    >> Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
    >> zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
    >> spełnia kryteriów.
    >>
    >> Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).
    >
    > Jak przybedzie wiatraków/PV, to prąd do elektrolizerów może być tani.

    Czy w myśl tej zasady, jak go wrzucić do baterii bez pośrednictwa
    wodoru i strat z tym związanych, to będzie droższy?
    Nie - nadal będzie 3 razy tańszy.....

    Dlatego wodór tak - tam gdzie baterii zastosować się nie da.
    Na pewno nie do miejskich dupowozów.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: