-
21. Data: 2024-03-08 06:41:17
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-03-2024 o 02:24, J.F pisze:
> On Thu, 7 Mar 2024 15:20:39 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 07-03-2024 o 14:24, J.F pisze:
>>> Jak jedzie Tesla, to 20kWh/100km, jak jade ja, to 30 :-)
>>
>> Ale czym jedziesz?
>
> Zakładam, ze Teslą :-)
Jaką i gdzie?
> Jesli dobrze licze, 5l, .to 52kWh.
To w jakimś miejskim, płaskim autku raczej.
>> Ładuję na zakupach, od różnych do różnych wartości, to i pomiary niemożliwe.
>
> Dluzsze zakupy, albo odżałuj trochę pradu w domu.
Po co niby?
Mam to gdzieś - spali ile musi.
>> Ludzie na forum ev wiedzą o czym mówią.
>> To jest ta różnica w porównaniu do Twojego bełkotu niepopartego żadnymi
>> własnymi doświadczeniami.
>
> Na razie to powtarzasz za innymi
A Ty za sufitem.
>> Nic nie pisałem o podgrzewaniu baterii, tylko auta.
>> Większość ludzi to robi przed wyjazdem zimą.
>
> Ale przeciez mozna zmierzyc wiosną.
> Albo raz nie podgrzac. Albo wyjechac z ciepłego garazu.
> Albo zobaczyc ile nabiło przed podgrzaniem.
Większość ludzi ma co robić w życiu i wątpliwości hejeterów nie są ich
największym zmartwieniem...
>> Jasne, bo Ty w ice odpalasz godzinę wcześniej silnik i grzejesz, więc
>> masz porównanie......
>
> Nie grzeje
No właśnie.
Czyli nie jest taka sama strata jak inne, tylko koszt wygody, której Ty
nie masz.
> I nie musze zapalac silnika godzinę przed tankowaniem :-)
Nikt nie musi.
Poza LFP, ale to margines występujący tylko w najtańszych modelach.
-
22. Data: 2024-03-08 16:54:50
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 8 Mar 2024 06:41:17 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 08-03-2024 o 02:24, J.F pisze:
>> On Thu, 7 Mar 2024 15:20:39 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 07-03-2024 o 14:24, J.F pisze:
>>>> Jak jedzie Tesla, to 20kWh/100km, jak jade ja, to 30 :-)
>>>
>>> Ale czym jedziesz?
>>
>> Zakładam, ze Teslą :-)
>
> Jaką
Wszystko jedno. porownamy zuzycie prawdziwe moje i deklarowane przez
fabrykę :-)
>i gdzie?
Gdzies po polsce. Z kawałkiem autostrady :-)
>> Jesli dobrze licze, 5l, .to 52kWh.
> To w jakimś miejskim, płaskim autku raczej.
Albo 100km/h po autostradzie.
A za cięzarówką to nawet nie wiem czy nie mniej ...
>>> Ładuję na zakupach, od różnych do różnych wartości, to i pomiary niemożliwe.
>> Dluzsze zakupy, albo odżałuj trochę pradu w domu.
> Po co niby?
> Mam to gdzieś - spali ile musi.
Ale tak z ciekawości, żeby wiedziec naprawde jaka jest sprawność
baterii.
P.S. spodziewam się, że na małej mocy w domu będzie wyższa niż na
szybkiej ładowarce ..
>>> Ludzie na forum ev wiedzą o czym mówią.
>>> To jest ta różnica w porównaniu do Twojego bełkotu niepopartego żadnymi
>>> własnymi doświadczeniami.
>> Na razie to powtarzasz za innymi
> A Ty za sufitem.
Samochodu nie mam, ale pojedyncze ogniwa potrafię naładować.
>>> Nic nie pisałem o podgrzewaniu baterii, tylko auta.
>>> Większość ludzi to robi przed wyjazdem zimą.
>>
>> Ale przeciez mozna zmierzyc wiosną.
>> Albo raz nie podgrzac. Albo wyjechac z ciepłego garazu.
>> Albo zobaczyc ile nabiło przed podgrzaniem.
>
> Większość ludzi ma co robić w życiu i wątpliwości hejeterów nie są ich
> największym zmartwieniem...
I podają jakies dane z sufitu, ze np produkcja benzyny ma sprawnosc
50% :-)
>>> Jasne, bo Ty w ice odpalasz godzinę wcześniej silnik i grzejesz, więc
>>> masz porównanie......
>> Nie grzeje
> No właśnie.
> Czyli nie jest taka sama strata jak inne, tylko koszt wygody, której Ty
> nie masz.
Na parkingu gniazdka nie mam.
A jakbym miał garaż gniazdkiem to i bez grzania byłoby cieplej :-)
Zreszta po 5 minutach juz jest ciepło, a odsniezanie zajmuje 2 :-)
J.
-
23. Data: 2024-03-09 07:56:56
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-03-2024 o 16:54, J.F pisze:
> On Fri, 8 Mar 2024 06:41:17 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 08-03-2024 o 02:24, J.F pisze:
>>> On Thu, 7 Mar 2024 15:20:39 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 07-03-2024 o 14:24, J.F pisze:
>>>>> Jak jedzie Tesla, to 20kWh/100km, jak jade ja, to 30 :-)
>>>>
>>>> Ale czym jedziesz?
>>>
>>> Zakładam, ze Teslą :-)
>>
>> Jaką
>
> Wszystko jedno.
Nie ma wszystko jedną.'X od 3 pali o 50% więcej, albo i lepiej.
> porownamy zuzycie prawdziwe moje i deklarowane przez
> fabrykę :-)
Fabryka coś deklaruje w kwestii zużycia na drodze?
Czy podaje normę WLTP na rolkach?
>
>> i gdzie?
>
> Gdzies po polsce. Z kawałkiem autostrady :-)
To już tym bardziej nikt nie podaje w papierach takich danych.
>> Mam to gdzieś - spali ile musi.
>
> Ale tak z ciekawości,
Mnie ciekawi gdzie mogę się za friko podładować w weekend.
Do tego nie mogę wyłączyć grzania baterii, bo steruje tym samochód, więc
nie wiem ile i kiedy zużyje.
> I podają jakies dane z sufitu
Realne.
Tyle że nie rozbierają ich na czynniki pierwsze zazwyczaj, bo mają to w
pompie.
>, ze np produkcja benzyny ma sprawnosc
> 50% :-)
Wątpię żeby tak dużo miała.
>>> Czyli nie jest taka sama strata jak inne, tylko koszt wygody, której Ty
>> nie masz.
>
> Na parkingu gniazdka nie mam.
> A jakbym miał garaż gniazdkiem to i bez grzania byłoby cieplej :-)
> Zreszta po 5 minutach juz jest ciepło, a odsniezanie zajmuje 2 :-)
W elektryku 0.
A po 5 minutach to się często jazdę kończy, a nie zaczyna.