  • 31. Data: 2011-02-03 10:17:42
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: PaPi <...@...3>

    > No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.

    ?? Nie rozumiem.

    > I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
    > wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
    > drog jest u nas do d*

    Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy.
    Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy
    na CB.

  • 32. Data: 2011-02-03 10:28:43
    Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
    Od: Zakomar <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-02 23:44, to pisze:
    > begin Zakomar

    > Porównując jakość dróg, to u nas powinno być 10t.

    Z pewnością, tylko musisz mieć również na uwadze sytuację gospodarczą.
    Znacząco mniejszy eksport pogorszy nasz bilans płatniczy i pogrąży całą
    gospodarkę. Firmy poupadają, nie będzie komu płacić podaktów, więc nie
    będzie pieniędzy na budowy dróg.

    Czemu Estakada w Gdyni, która została w większości zbudowana stosunkowo
    niedawno, nie została dostosowana do realiów?

    Zakomar

  • 33. Data: 2011-02-03 10:29:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Feb 2011 10:17:42 +0100, PaPi wrote:

    >?? Nie rozumiem.

    No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to
    dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ?
    A nie jest.

    >Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy.
    >Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy
    >na CB.

    Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?

    J.

  • 34. Data: 2011-02-03 11:00:14
    Od: PaPi <...@...3>

    > Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
    > funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
    > potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.

    To nie tak do konca. Potega zalezy od rodzaju nawierzchni. Dla
    betonowych bedzie to potega 6 a nawet 8. Generalnie im sztywniejsza
    nawierzchnia tym wyzsza potega.

    > Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu
    > zuzywa droge jak przejazd od kilkuset do ponad miliona samochodow
    > osobowych. Oplaty za dostep do infrastruktury nie odzwierciedlaja
    > kompletnie tej dysproporcji.

    Oplaty to inna sprawa.
    Nawierzchnie wymiarowane sa biorac pod uwage ilosc osi w czasie. Czyli
    dla nawierzchni bitumicznych w czasie 10 lat przejedzie np. 2 miliony
    osi 115kN. Jesli nacisk zwiekszymy tylko do 130kN to bardzo w przy
    blizeniu liczac nawierzchnia przez 10 lat wytrzyma o 40% mniej osi
    obliczeniowych.
    Dlatego moim zdaniem w sposob bardzo surowy powinno karac sie
    przeladowywanie samochodow ciezarowych.

  • 35. Data: 2011-02-03 11:02:29
    Od: PaPi <...@...3>

    > Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe.
    > Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-)

    No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991
    roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most.

  • 36. Data: 2011-02-03 11:04:01
    Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
    Od: PaPi <...@...3>

    > A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
    > niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.

    Po 500zl ?
    Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy
    zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego
    przeladowanego samochodu.

  • 37. Data: 2011-02-03 11:07:17
    Od: PaPi <...@...3>

    > No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to
    > dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ?
    > A nie jest.

    Nie znam tego odcinka. Wiec sie nie wypowiadam.
    Moze byc tak, ze nawierzchnia zostala zwymiarowana do wiekszego niz jest
    na niej obecnie ruchu.

    > Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?

    44 zamiast 42 ton bedzie o 20% bardziej oddzialywalo (czyli niszczylo)
    nawierzchnie bitumiczna. A przeladowanie to niecale 5% wagi.

  • 38. Data: 2011-02-03 11:49:57
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991
    > roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na
    > most.
    Ale tam jest facet w okienku i jak ma wątpliwości to kieruje pojazd na
    ważenie w zatoczce.

  • 39. Data: 2011-02-03 12:43:56
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    > I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
    > wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
    > drog jest u nas do d*

    Wlasne? Wiekszosc jest w leasingu...
    Tomek

  • 40. Data: 2011-02-03 12:51:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    J.F. napisal:
    > Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka.

    Ale zauważyłeś jak wygląda rozkład naprężeń w podłożu dzięki temu,
    że są szyny i podkłady? A jak wygląda na drodze? Ostatnio coraz
    bardziej popularne przy remontach dróg stają się specjalne maty,
    które są kładzione pod dywanik nawierzchniowy. Mają pełnić rolę
    zbliżoną właśnie do podkładów i szyn: ograniczyć płytkie koleinowanie.
    Natomiast zupełnie osobną sprawą jest korpus drogi i materiały
    użyte do jego konstrukcji plus odpowiednie odwodnienie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek