-
31. Data: 2011-02-03 10:17:42
Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
Od: PaPi <...@...3>
>> Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej
>> nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw
>> bitumicznych.
>
> No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.
?? Nie rozumiem.
> I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
> wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
> drog jest u nas do d*
Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy.
Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy
na CB.
-
32. Data: 2011-02-03 10:28:43
Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
Od: Zakomar <z...@p...onet.pl>
W dniu 2011-02-02 23:44, to pisze:
> begin Zakomar
>
>> Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do
>> kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak
>> mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń
>> wagowych nie mają wcale (albo mają na tyle wysokie, że do kontenerów
>> ładują po 28t brutto).
>
> Porównując jakość dróg, to u nas powinno być 10t.
Z pewnością, tylko musisz mieć również na uwadze sytuację gospodarczą.
Znacząco mniejszy eksport pogorszy nasz bilans płatniczy i pogrąży całą
gospodarkę. Firmy poupadają, nie będzie komu płacić podaktów, więc nie
będzie pieniędzy na budowy dróg.
Czemu Estakada w Gdyni, która została w większości zbudowana stosunkowo
niedawno, nie została dostosowana do realiów?
--
Pozdrawiam
Zakomar
-
33. Data: 2011-02-03 10:29:11
Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 03 Feb 2011 10:17:42 +0100, PaPi wrote:
>>> Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej
>>> nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw
>>> bitumicznych.
>>
>> No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.
>
>?? Nie rozumiem.
No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to
dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ?
A nie jest.
>> I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
>> wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
>> drog jest u nas do d*
>
>Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy.
>Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy
>na CB.
Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?
J.
-
34. Data: 2011-02-03 11:00:14
Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
Od: PaPi <...@...3>
> Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
> funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
> potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.
To nie tak do konca. Potega zalezy od rodzaju nawierzchni. Dla
betonowych bedzie to potega 6 a nawet 8. Generalnie im sztywniejsza
nawierzchnia tym wyzsza potega.
> Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu
> zuzywa droge jak przejazd od kilkuset do ponad miliona samochodow
> osobowych. Oplaty za dostep do infrastruktury nie odzwierciedlaja
> kompletnie tej dysproporcji.
Oplaty to inna sprawa.
Nawierzchnie wymiarowane sa biorac pod uwage ilosc osi w czasie. Czyli
dla nawierzchni bitumicznych w czasie 10 lat przejedzie np. 2 miliony
osi 115kN. Jesli nacisk zwiekszymy tylko do 130kN to bardzo w przy
blizeniu liczac nawierzchnia przez 10 lat wytrzyma o 40% mniej osi
obliczeniowych.
Dlatego moim zdaniem w sposob bardzo surowy powinno karac sie
przeladowywanie samochodow ciezarowych.
-
35. Data: 2011-02-03 11:02:29
Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
Od: PaPi <...@...3>
>> Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli
>> takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jakiś czas waga która
>> wyświetlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.
>
> Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe.
> Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-)
No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991
roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most.
-
36. Data: 2011-02-03 11:04:01
Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
Od: PaPi <...@...3>
> A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
> niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.
Po 500zl ?
Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy
zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego
przeladowanego samochodu.
-
37. Data: 2011-02-03 11:07:17
Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
Od: PaPi <...@...3>
>>> No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.
>>
>> ?? Nie rozumiem.
>
> No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to
> dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ?
> A nie jest.
Nie znam tego odcinka. Wiec sie nie wypowiadam.
Moze byc tak, ze nawierzchnia zostala zwymiarowana do wiekszego niz jest
na niej obecnie ruchu.
>>> I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
>>> wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
>>> drog jest u nas do d*
>>
>> Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy.
>> Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy
>> na CB.
>
> Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?
44 zamiast 42 ton bedzie o 20% bardziej oddzialywalo (czyli niszczylo)
nawierzchnie bitumiczna. A przeladowanie to niecale 5% wagi.
-
38. Data: 2011-02-03 11:49:57
Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991
> roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na
> most.
Ale tam jest facet w okienku i jak ma wątpliwości to kieruje pojazd na
ważenie w zatoczce.
-
39. Data: 2011-02-03 12:43:56
Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
Od: "Tomek" <k...@w...pl>
> I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
> wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
> drog jest u nas do d*
>
Wlasne? Wiekszosc jest w leasingu...
Tomek
-
40. Data: 2011-02-03 12:51:19
Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
J.F. napisal:
> Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka.
Ale zauważyłeś jak wygląda rozkład naprężeń w podłożu dzięki temu,
że są szyny i podkłady? A jak wygląda na drodze? Ostatnio coraz
bardziej popularne przy remontach dróg stają się specjalne maty,
które są kładzione pod dywanik nawierzchniowy. Mają pełnić rolę
zbliżoną właśnie do podkładów i szyn: ograniczyć płytkie koleinowanie.
Natomiast zupełnie osobną sprawą jest korpus drogi i materiały
użyte do jego konstrukcji plus odpowiednie odwodnienie.
--
Pozdrawiam,
Jacek