-
Date: Thu, 03 Feb 2011 11:00:14 +0100
From: PaPi <...@...3>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
References: <4d4953bf$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@4...com> <4...@n...home.net.pl>
<7...@4...com>
<4d497645$1@news.home.net.pl> <q...@n...yarross.net.pl>
In-Reply-To: <q...@n...yarross.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
NNTP-Posting-Host: 89.77.89.28
Message-ID: <4d4a7c99$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1296727193 89.77.89.28 (3 Feb 2011 10:59:53 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 21
X-Authenticated-User: p...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347643
[ ukryj nagłówki ]> Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
> funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
> potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.
To nie tak do konca. Potega zalezy od rodzaju nawierzchni. Dla
betonowych bedzie to potega 6 a nawet 8. Generalnie im sztywniejsza
nawierzchnia tym wyzsza potega.
> Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu
> zuzywa droge jak przejazd od kilkuset do ponad miliona samochodow
> osobowych. Oplaty za dostep do infrastruktury nie odzwierciedlaja
> kompletnie tej dysproporcji.
Oplaty to inna sprawa.
Nawierzchnie wymiarowane sa biorac pod uwage ilosc osi w czasie. Czyli
dla nawierzchni bitumicznych w czasie 10 lat przejedzie np. 2 miliony
osi 115kN. Jesli nacisk zwiekszymy tylko do 130kN to bardzo w przy
blizeniu liczac nawierzchnia przez 10 lat wytrzyma o 40% mniej osi
obliczeniowych.
Dlatego moim zdaniem w sposob bardzo surowy powinno karac sie
przeladowywanie samochodow ciezarowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.02.11 11:02 PaPi
- 03.02.11 11:04 PaPi
- 03.02.11 11:07 PaPi
- 03.02.11 11:49 Marek P.
- 03.02.11 12:43 Tomek
- 03.02.11 12:51 Jacek_P
- 03.02.11 12:52 Jacek_P
- 03.02.11 13:40 Zakomar
- 03.02.11 13:55 J.F.
- 03.02.11 13:57 J.F.
- 03.02.11 14:03 J.F.
- 03.02.11 14:09 J.F.
- 03.02.11 14:13 PaPi
- 03.02.11 14:34 J.F.
- 03.02.11 14:47 PaPi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=