  • 21. Data: 2011-02-02 19:48:43
    Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy
    > przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000
    > zl ?

    były do końca czerwca 2010.
    pzdr
    GL

  • 22. Data: 2011-02-02 19:54:22
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > A co do marginalnego problemu z przeladowaniem :
    >
    > http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20090407/POWIAT08/742864818

    > http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_ladowy/208
    70/przeladowane_ciezarowki.html

    > http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrole-w-porci
    e-50-tys-mandatu-za-przeladowana-ciezarowke-n42328.h
    tml

    To że ktoś wjechał pod 12 ton to inna sprawa.
    Ale jednego gościa złapali i artykół wymazali to wcale nie świadczy o skali
    problemu. Ile ciężarówek przejechało w trakcie. Inspektor myślisz ze łapie w
    ciemno. Onie wyłapują te transporty na które jest szanasa jakiś mandat
    wlpeić (tak jak policja łapie za przekroczenia) wiec dalej nie świadczy to o
    skali problemu.

  • 23. Data: 2011-02-02 19:56:14
    Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 19:15:34 +0100, Seba wrote:
    >Kiedy Jarek ostatnio jechałeś tym odciniekm A4? Widziałeś aktualny stan
    >tej drogi?

    W pazdzierniku czy listopadzie. Ale ostatnio mialem pecha - jak nie
    mgla to ulewa.
    Tym niemniej nie rzucilo mi sie nic poza moze pogieta bariera na
    srodku.

    J.

  • 24. Data: 2011-02-02 19:56:15
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem
    > oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast.
    > Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut
    > zniknie w ciagu roku.

    Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli
    takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jakiś czas waga która
    wyświetlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.

  • 25. Data: 2011-02-02 20:09:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 19:56:15 +0100, Marek P. wrote:

    >Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli
    >takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jakiś czas waga która
    >wyświetlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.

    Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe.
    Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-)

    Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie zeby za pomoca takiej wagi
    selekcjonowac podejrzane pojazdy i wazyc na prawomocnej wadze.

    Zreszta poczekamy co bedzie po tej malej aferze stadionowej, byc moze
    jedyna prawomocna waga bedzie na zlomowisku :-)

    J.

  • 26. Data: 2011-02-02 23:44:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Zakomar

    > Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do
    > kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak
    > mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń
    > wagowych nie mają wcale (albo mają na tyle wysokie, że do kontenerów
    > ładują po 28t brutto).

    Porównując jakość dróg, to u nas powinno być 10t.

  • 27. Data: 2011-02-03 08:52:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-02-02 19:15, *Seba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Kiedy Jarek ostatnio jechałeś tym odciniekm A4? Widziałeś aktualny stan
    > tej drogi?

    Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w świetnym stanie w
    przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 28. Data: 2011-02-03 09:26:00
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 08:52:09 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w świetnym stanie w
    > przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem.

    Mirek, świetnym stanem określasz też te odcinki gdzie łata leży na
    łacie? Sam miałem jak najlepsze zdanie o tej drodze (bo to chyba i tak
    najlepsza nawierzchnia asfaltowa w naszym pięknym kraju, kora wytrzymała
    taki czasookres) ale jednak już widać, że ząb czasu odcisnął na niej
    znamię. Nie wspominając już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku
    Śląska - ilość uszkodzeń nawierzchni i łat z tym związanych jest
    naprawdę duża.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 29. Data: 2011-02-03 09:37:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 09:26:00 +0100, Seba wrote:

> [...]
    >znamię. Nie wspominając już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku
    >Śląska - ilość uszkodzeń nawierzchni i łat z tym związanych jest

    No ale wiesz - to jest odcinek mlodszy Wrc-opole, rzeklbym ze wegiel i
    stal sie ze Slaska wywozi a nie przywozi - wiec moze droga do d*
    zrobiona a nie przeladowane ciezarowki ?

    A Wrc-Opole ma juz chyba ponad 10 lat - moze czas na maly remont,
    planowy.

    J.

  • 30. Data: 2011-02-03 10:00:28
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 17:21:46 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
    >funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
    >potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.

    A dolomit to mocny jest ?
    Bo mi sie wydaje ze to niezbyt mocna skala, jak sie z takiego tlucznia
    zrobi podsypke pod droge, to moze i faktycznie w pewnym momencie jest
    6 potega - znaczy sie 10 ton wytrzyma, a przy 12 bedzie juz mocno
    pekal.

    Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka.