  • 11. Data: 2011-02-02 16:25:19
    Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
    Od: PaPi <...@...3>

    > Widze że w branży jesteś :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz
    > nawet dłużyca jest nie doładowana bo kary są duże (może czasem wywrotki ale
    > też myślę że to margines bo w żwirowni płaci się za tonę więc nie da innych
    > papierów). Żaden magazyn nie da papierów na wage niższą niż załadowali.
    > Naprawde sporo się zmieniło i myslę że odsetek powyżej 40 ton masy
    > całkowitej jest znikomy.
    > Ciężarowcy nie lubią ITD bo czasu i tarczek się boją a nie przeładowania.

    Nie wiem czego sie boja kierowcy i dlaczego nie lubia ITD.
    Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem
    oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast.
    Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut zniknie
    w ciagu roku.

    A co do marginalnego problemu z przeladowaniem :

    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20090407/POWIAT08/742864818

    http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_ladowy/208
    70/przeladowane_ciezarowki.html

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrole-w-porci
    e-50-tys-mandatu-za-przeladowana-ciezarowke-n42328.h
    tml

  • 12. Data: 2011-02-02 16:35:20
    Od: Zakomar <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-02 14:35, PaPi pisze:

    > BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich
    > wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie
    > urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z
    > naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

    Chory to jest nasz kraj. Limity w Polsce są znacznie niższe niż w
    Niemczech. Do tego dochodzi bzdura roku.

    Leci auto z kontenerem jedynką, nacisk na oś ciągnącą ma 11,5t. Zjeżdża
    w Gdyni z Obwodnicy na Estakadę Kwiatkowskiego (droga dojazdowa do obu
    terminali kontenerowych) i bez stosownego znaku wpada na ograniczenie
    nacisku do 8t na oś ciągnącą. Efekt jest taki że nawet jak na krajówce
    auto jest ładnie wyważone, a na dojazdówce do portu już nie. To samo
    masz w Gdańsku.

    Kto zaprojektował drogi dojazdowe do wszystkich czterech terminali
    kontenerowych w Trójmieście, także nie sposób legalnie dojechać?

    Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do
    kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak
    mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń
    wagowych nie mają wcale (albo mają na tyle wysokie, że do kontenerów
    ładują po 28t brutto).

    Zakomar

  • 13. Data: 2011-02-02 16:38:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Zakomar" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń
    > wagowych nie mają wcale (albo mają na tyle wysokie, że do kontenerów

    tylko, ze w polsce obowiązują go te same przepisy.

    Całe sedno sprawy nie w bzdurnych ograniczeniach, a w ograniczeniach
    dostosowanych do jakości dróg... a jak wiemy w PL z drogami kiepsko
    Póki nie będzie dróg, nie będzie cięższych łądunków.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-02-02 17:16:56
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Feb 2011 16:20:49 +0100, PaPi wrote:
    >Nie znam tematu.

    >Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej
    >nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw
    >bitumicznych.

    No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.

    I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
    wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
    drog jest u nas do d*

    J.

  • 15. Data: 2011-02-02 17:21:46
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
    funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
    potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.
    Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu
    zuzywa droge jak przejazd od kilkuset do ponad miliona samochodow
    osobowych. Oplaty za dostep do infrastruktury nie odzwierciedlaja
    kompletnie tej dysproporcji.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2011-02-02 17:26:12
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-02-02 14:44, J.F. pisze:

    > Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
    > Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do
    > Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore.

    Powiem tak: przy 160 km/h poziom wibracji w kabinie na prawym
    pasie A4 jest zauważalnie wyższy niż na lewym, na niektórych
    odcinkach jest znacznie wyższy. Może kolein jeszcze nie ma,
    ale jednak pas używany przez ciężarówki zaczyna się powoli
    degradować.

    T.

  • 17. Data: 2011-02-02 17:31:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    PaPi napisal:
    > Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia.

    Dlatego, że NSA w swej niezbadanej głębi orzekł, że nakładanie
    kar adekwatnych do czynionych przez przeładowane ciężarówki
    zniszczeń jest nieludzkie i kary powinny być wielkrotnie niższe.
    W efekcie instalowanie wag przestało mieć sens.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2011-02-02 19:07:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 16:31:06 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:
> [...]
    >zniszczeń jest nieludzkie i kary powinny być wielkrotnie niższe.
    >W efekcie instalowanie wag przestało mieć sens.

    A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
    niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.

    J.

  • 19. Data: 2011-02-02 19:12:47
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Feb 2011 14:44:46 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > W Poznaniu zrobili jedną wage na wylocie na pniewy.

    W WRC nam zrobili bodajże trzy (może być więcej - akurat te mam
    zapamiętane). Efekt jest taki, że zapytaj się jak wygląda np. zjazd z A4
    pt.: "Wrocław - Wschodni", czy ul. Paprotna (podpowiem, że tymi
    altenatywnymi drogami moża ominąć 2 z tych wag).
    Po prostu ręce opadają z tego przyzwolenia na takie a nie inne dziłanie
    tirmanów i ich właścicieli - na radiu słychac co kilka chwil pytanie czy
    "czysto" na takiej a nie innej ulicy (z ograniczeniem tonażowym).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 20. Data: 2011-02-02 19:15:34
    Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a):

    > Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
    > Sa tam koleiny ?

    Kiedy Jarek ostatnio jechałeś tym odciniekm A4? Widziałeś aktualny stan
    tej drogi?