    From: Zakomar <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
    Date: Wed, 02 Feb 2011 16:35:20 +0100

    W dniu 2011-02-02 14:35, PaPi pisze:

    > BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich
    > wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie
    > urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z
    > naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

    Chory to jest nasz kraj. Limity w Polsce są znacznie niższe niż w
    Niemczech. Do tego dochodzi bzdura roku.

    Leci auto z kontenerem jedynką, nacisk na oś ciągnącą ma 11,5t. Zjeżdża
    w Gdyni z Obwodnicy na Estakadę Kwiatkowskiego (droga dojazdowa do obu
    terminali kontenerowych) i bez stosownego znaku wpada na ograniczenie
    nacisku do 8t na oś ciągnącą. Efekt jest taki że nawet jak na krajówce
    auto jest ładnie wyważone, a na dojazdówce do portu już nie. To samo
    masz w Gdańsku.

    Kto zaprojektował drogi dojazdowe do wszystkich czterech terminali
    kontenerowych w Trójmieście, także nie sposób legalnie dojechać?

    Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do
    kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak
    mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń
    wagowych nie mają wcale (albo mają na tyle wysokie, że do kontenerów
    ładują po 28t brutto).

    Zakomar