-
21. Data: 2011-02-02 19:48:43
Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
Od: "glang" <g...@o...pl>
> No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy
> przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000
> zl ?
były do końca czerwca 2010.
pzdr
GL
-
22. Data: 2011-02-02 19:54:22
Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> A co do marginalnego problemu z przeladowaniem :
>
> http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
D=/20090407/POWIAT08/742864818
>
> http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_ladowy/208
70/przeladowane_ciezarowki.html
>
> http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrole-w-porci
e-50-tys-mandatu-za-przeladowana-ciezarowke-n42328.h
tml
To że ktoś wjechał pod 12 ton to inna sprawa.
Ale jednego gościa złapali i artykół wymazali to wcale nie świadczy o skali
problemu. Ile ciężarówek przejechało w trakcie. Inspektor myślisz ze łapie w
ciemno. Onie wyłapują te transporty na które jest szanasa jakiś mandat
wlpeić (tak jak policja łapie za przekroczenia) wiec dalej nie świadczy to o
skali problemu.
-
23. Data: 2011-02-02 19:56:14
Temat: Re: TIR-y rozjad polskie drogi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 2 Feb 2011 19:15:34 +0100, Seba wrote:
>Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a):
>> Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
>> Sa tam koleiny ?
>Kiedy Jarek ostatnio jechałeś tym odciniekm A4? Widziałeś aktualny stan
>tej drogi?
W pazdzierniku czy listopadzie. Ale ostatnio mialem pecha - jak nie
mgla to ulewa.
Tym niemniej nie rzucilo mi sie nic poza moze pogieta bariera na
srodku.
J.
-
24. Data: 2011-02-02 19:56:15
Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem
> oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast.
> Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut
> zniknie w ciagu roku.
Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli
takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jakiś czas waga która
wyświetlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.
-
25. Data: 2011-02-02 20:09:31
Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 2 Feb 2011 19:56:15 +0100, Marek P. wrote:
>> Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem
>> oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast.
>> Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut
>> zniknie w ciagu roku.
>
>Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli
>takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jakiś czas waga która
>wyświetlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.
Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe.
Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-)
Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie zeby za pomoca takiej wagi
selekcjonowac podejrzane pojazdy i wazyc na prawomocnej wadze.
Zreszta poczekamy co bedzie po tej malej aferze stadionowej, byc moze
jedyna prawomocna waga bedzie na zlomowisku :-)
J.
-
26. Data: 2011-02-02 23:44:38
Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
Od: to <t...@a...xyz>
begin Zakomar
> Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do
> kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak
> mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń
> wagowych nie mają wcale (albo mają na tyle wysokie, że do kontenerów
> ładują po 28t brutto).
Porównując jakość dróg, to u nas powinno być 10t.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
27. Data: 2011-02-03 08:52:09
Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-02-02 19:15, *Seba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
>> Sa tam koleiny ?
>
> Kiedy Jarek ostatnio jechałeś tym odciniekm A4? Widziałeś aktualny stan
> tej drogi?
Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w świetnym stanie w
przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
28. Data: 2011-02-03 09:26:00
Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Thu, 03 Feb 2011 08:52:09 +0100, Mirek Ptak napisał(a):
>>> Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
>>> Sa tam koleiny ?
>>
>> Kiedy Jarek ostatnio jechałeś tym odciniekm A4? Widziałeś aktualny stan
>> tej drogi?
>
> Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w świetnym stanie w
> przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem.
Mirek, świetnym stanem określasz też te odcinki gdzie łata leży na
łacie? Sam miałem jak najlepsze zdanie o tej drodze (bo to chyba i tak
najlepsza nawierzchnia asfaltowa w naszym pięknym kraju, kora wytrzymała
taki czasookres) ale jednak już widać, że ząb czasu odcisnął na niej
znamię. Nie wspominając już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku
Śląska - ilość uszkodzeń nawierzchni i łat z tym związanych jest
naprawdę duża.
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii
-
29. Data: 2011-02-03 09:37:29
Temat: Re: TIR-y rozjad polskie drogi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 3 Feb 2011 09:26:00 +0100, Seba wrote:
>> Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w świetnym stanie w
>> przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem.
>
>Mirek, świetnym stanem określasz też te odcinki gdzie łata leży na
>łacie? Sam miałem jak najlepsze zdanie o tej drodze (bo to chyba i tak
>najlepsza nawierzchnia asfaltowa w naszym pięknym kraju, kora wytrzymała
>taki czasookres) ale jednak już widać, że ząb czasu odcisnął na niej
>znamię. Nie wspominając już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku
>Śląska - ilość uszkodzeń nawierzchni i łat z tym związanych jest
>naprawdę duża.
No ale wiesz - to jest odcinek mlodszy Wrc-opole, rzeklbym ze wegiel i
stal sie ze Slaska wywozi a nie przywozi - wiec moze droga do d*
zrobiona a nie przeladowane ciezarowki ?
A Wrc-Opole ma juz chyba ponad 10 lat - moze czas na maly remont,
planowy.
J.
-
30. Data: 2011-02-03 10:00:28
Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 2 Feb 2011 17:21:46 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
>Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
>funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
>potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.
A dolomit to mocny jest ?
Bo mi sie wydaje ze to niezbyt mocna skala, jak sie z takiego tlucznia
zrobi podsypke pod droge, to moze i faktycznie w pewnym momencie jest
6 potega - znaczy sie 10 ton wytrzyma, a przy 12 bedzie juz mocno
pekal.
Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka.
J